voeding diamond GSV3000

Alle overige elektronica.
Bericht
Auteur
PD1FK
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:56

voeding diamond GSV3000

#1 Bericht door PD1FK »

De boven genoemde voeding piept fluit het is erg irretant ERC waar ik hem gekocht had komt niet met een oplossing zijn er meer mensen die de zelfde problemen onder vinden van het boven genoemde voeding ik ben van plan om mijn rechtsbijstand in te schakelen . en als er veel mensen zijn die het zelfde probleem heeft het te vermelden zit er ook over na te denken om zo iets bij kassa en of bij radar te melden wandt het probleem is bekend bij diamond maar ze doen er niks aan dus laat het hier ff weten zodat we eens stappen kunnen ondernemen is gelijk een goede reclame voorhet merk diamond hi :evil:
Laatst gewijzigd door PD1FK op 25 nov 2010, 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.
73-PD1FK-frank

ON3RMB
Berichten: 322
Lid geworden op: 26 aug 2010, 20:58
Locatie: JO21OD
Contacteer:

Re: voeding diamond GSV3000

#2 Bericht door ON3RMB »

Ik gebruik net dezelfde voeding en ondervindt weinig problemen (ben pas gelicensieerd sinds 2 maanden).
Op 80/40 en 20m heb ik bijna altijd hoge QRM, maar dit heeft volgens mij te maken met de hoogte van de antenne.
73's de ON3RMB, Kristof
IC-703 // IC-202 // Yaesu VX-7R // Yaesu FT-8800 // Fritzel FD4 // Diamond V2000 // 4-elements Yagi for 2M portable // Buddipole

PD1FK
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:56

Re: voeding diamond GSV3000

#3 Bericht door PD1FK »

ON3RMB schreef:Ik gebruik net dezelfde voeding en ondervindt weinig problemen (ben pas gelicensieerd sinds 2 maanden).
Op 80/40 en 20m heb ik bijna altijd hoge QRM, maar dit heeft volgens mij te maken met de hoogte van de antenne.
wacht maar als je 8 maand vedder bendt dan krijg je het ook te horen er staan zelfs op you tube er filmpjes op
73-PD1FK-frank

Tony PA3GWO
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 jun 2009, 20:31

Re: voeding diamond GSV3000

#4 Bericht door Tony PA3GWO »

Hallo Frank,

De mijne voldoet al 2 jaren zonder een enkel probleem en ik heb er al 3 gehad allemaal zonder problemen dus ik denk dat de jouwe echt een uitzondering betreft.
Meteen Diamond aan de schandpaal hangen is een denk ik wat erg felle reactie , wat niet wil zeggen dat de leverancier je hierin wel tegemoet moet komen, want daarom heb je de garantiebepaling.
Succes ermee .

73 Tony PA3GWO

PD1FK
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:56

Re: voeding diamond GSV3000

#5 Bericht door PD1FK »

Tony PA3GWO schreef:Hallo Frank,

De mijne voldoet al 2 jaren zonder een enkel probleem en ik heb er al 3 gehad allemaal zonder problemen dus ik denk dat de jouwe echt een uitzondering betreft.
Meteen Diamond aan de schandpaal hangen is een denk ik wat erg felle reactie , wat niet wil zeggen dat de leverancier je hierin wel tegemoet moet komen, want daarom heb je de garantiebepaling.
Succes ermee .

73 Tony PA3GWO
kijk dat is hem juist ik krijg geen reactie en dat u geluk hebt mazzel er zijn een hoop die het zelfde probleem hebben ik laat mij niet naaien door dat er gezegt wordt het was maar 147 euro is wel bijna over de 300 gulden en ik heb lang moeten sparen omdat ik in de wao zit door een mediche fout ik voor mij dat veel geld mijn mentor en leraar die mij geholpen heeft om de novice te halen kan er ook een liedje over zingen hij heeft het bij beide voedingen terwijl ze omgeruild waren ivm het zelfde euvel
73-PD1FK-frank

Lezer
Berichten: 456
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:43

Re: voeding diamond GSV3000

#6 Bericht door Lezer »

..
Laatst gewijzigd door Lezer op 02 jan 2012, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: voeding diamond GSV3000

#7 Bericht door xxxx »

Frank,

Wij begrijpen best dat je gefrustreerd bent, maar we leven in 2010 dus vergeet die gulden!....Verder heeft je Wao etc ook helemaal niks met de Diamond voeding te maken dus laat dat er AUB ook buiten.......

Ter zake: Het is inderdaad een bekend probleem, mijn Diamond heeft er ook wel eens last van zelfs als hij niet belast wordt en gewoon niks staat te doen. Persoonlijk kan het mij niet zo storen ik moet er soms wel om lachen als er weer zo'n zacht fluit toontje door de shack gaat. Maar goed misschien is het bij jou wel erger dan bij mij hier. ?

Welke stappen heb je inmiddels al ondernomen? Heb jezelf al contact gehad met Diamond of alleen je leverancier die zegt niks te kunnen doen? En vervolgens wil je Diamond aan de schandpaal hangen? Denk dat je met die laatste instelling uiteindelijk toch weinig los krijgt bij Diamond.

Gr Jelle

PD1FK
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:56

Re: voeding diamond GSV3000

#8 Bericht door PD1FK »

PD4DX schreef:Frank,

Wij begrijpen best dat je gefrustreerd bent, maar we leven in 2010 dus vergeet die gulden!....Verder heeft je Wao etc ook helemaal niks met de Diamond voeding te maken dus laat dat er AUB ook buiten.......

Ter zake: Het is inderdaad een bekend probleem, mijn Diamond heeft er ook wel eens last van zelfs als hij niet belast wordt en gewoon niks staat te doen. Persoonlijk kan het mij niet zo storen ik moet er soms wel om lachen als er weer zo'n zacht fluit toontje door de shack gaat. Maar goed misschien is het bij jou wel erger dan bij mij hier. ?

Welke stappen heb je inmiddels al ondernomen? Heb jezelf al contact gehad met Diamond of alleen je leverancier die zegt niks te kunnen doen? En vervolgens wil je Diamond aan de schandpaal hangen? Denk dat je met die laatste instelling uiteindelijk toch weinig los krijgt bij Diamond.

Gr Jelle
de gulden zal ik nooit vergeten , de euro is ons door de keel gedrukt.
ik heb inmiddels naar lang wachten een reactie gekregen,die hieronder

Onderstaand het antwoord van de importeur,
We kunnen 2 dingen doen,
1: u stuurt de voeding direct naar ons retour.
2: wij nemen contact met u op zodra de ventilatoren geleverd zijn. (bij de importeur deze zal het vervangen)

( U kunt de voeding blijven gebruiken dit is geen probleem en brengt geen extra schade toe)

Antwoord leverancier:
Het probleem met de GSV-3000 ligt aan de ventilator. Diamond zal hierop aktie ondernemen. Waarschijnlijk krijg ik dan een aantal nieuwe ventilatoren. We kunnen dan de ventilator is de voeding van je klant ook gaan vervangen. Tot die tijd moet hij helaas even geduld hebben.

ik stuur hem op dus laat het andere voor nemen ff met rust, ps m,n nl is niet zo goed ivm punten en commas ik ben dislecties dan weet je dat ook dat niet iedereen de nl taal machtig is zeker leraar geweest :D
73-PD1FK-frank

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: voeding diamond GSV3000

#9 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 15 okt 2013, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

PA-een
Berichten: 522
Lid geworden op: 08 nov 2007, 22:41

Re: voeding diamond GSV3000

#10 Bericht door PA-een »

Ik heb deze, dezelfde voeding al een jaar of 10 geloof ik, nog altijd zonder problemen. Het fannetje draait alleen als ik iets meer dan ruststroom gebruik om de zoveel minuten, maar totaal niet hinderlijk.

Succes met je garantiewerk, hopelijk krijg je een goede oplossing.

73,
Floris
PA1FW

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: voeding diamond GSV3000

#11 Bericht door PA4JAN »

Ik heb dit probleem ook.. bij 2 stuks,
je word er gek van..
Jan Groen heeft er al een omgeruild bij mij,maar ook die piept weer
die man doet echt zijn best .Dus Frank is echt niet een uitzondering
Laatst gewijzigd door PA4JAN op 26 nov 2010, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

PA-een
Berichten: 522
Lid geworden op: 08 nov 2007, 22:41

Re: voeding diamond GSV3000

#12 Bericht door PA-een »

Er valt zeker geen filmpje of geluidsopname te maken van het piepen/fluiten? Ik kan me er niet echt een voorstelling bij maken... :oops:

PD1FK
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:56

Re: voeding diamond GSV3000

#13 Bericht door PD1FK »

PA1FW schreef:Er valt zeker geen filmpje of geluidsopname te maken van het piepen/fluiten? Ik kan me er niet echt een voorstelling bij maken... :oops:
op youtube saan er genoeg gewoon ff zoekken
73-PD1FK-frank

PA-een
Berichten: 522
Lid geworden op: 08 nov 2007, 22:41

Re: voeding diamond GSV3000

#14 Bericht door PA-een »

Dat is een apart (lees: irritant) piepje inderdaad. Zou toch geen uitdaging mogen zijn om te verhelpen voor een fabrikant.

73,
Floris
PA1FW

PE1ECL
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2012, 21:06
Roepletters: PE1ECL

Re: voeding diamond GSV3000

#15 Bericht door PE1ECL »

Na 12 jaar trouwe dienst gaf mijn oude Diamond GSV 3000 de geest.
Aangezien de voeding altijd naar volle tevredenheid heeft gewerkt besloot ik weer een Diamond GSV 3000 te kopen ik las hier wel wat problemen maar dacht dat deze nu we 2 jaar verder zijn wel verholpen waren.

Helaas helaas nadat ik thuis kwam blijkt deze nieuwe Diamond GSV 3000 een hinderlijke piep (fluit) toon te geven als de ventilator niet draait het gekke is dus dat als de ventilator gaat draaien het gepiep weg is maarja dat komt weer terug zodra de ventilator stopt met draaien.
Het lijkt dus wel of de ventilator wordt aangestuurd maar net niet gaat draaien en dat dit het piepen veroorzaakt.

Ik heb meteen mijn leverancier gebeld en die had nog nooit van dit probleem gehoord maar zou een nieuwe bestellen aangezien hij ze niet meer op voorraad heeft. Vrijdag a.s. 2 november 2012 komt de Diamond voeding binnen en wordt deze omgeruild alleen ben ik bang dat deze hetzelfde probleem zal hebben ... maarja dat is even afwachten.

Ik begrijp niet dat 2 jaar nadat dit probleem bekend is (dus zeker ook bij Diamond) er blijkbaar niets aan gedaan wordt. Aangezien het zelfs op youtube staat is dit denk ik een wereldwijd probleem en moeten er toch meer mensen last van hebben dan alleen de zendamateurs hier op dit forum.

Aan Frank PD1FK de vraag hoe het uiteindelijk is afgelopen met de Diamond voeding en aan PA4JAN de vraag of deze nog stappen heeft ondernomen aangezien die ook de piep (fluit) tonen van zijn voeding moet aanhoren

Voor degene die het fluittoon probleem van de Diamond GSV3000 willen horen kijk op :
http://www.youtube.com/watch?v=kNiq_7U1WPE

73's
Mario
PE1ECL.
Laatst gewijzigd door PE1ECL op 31 okt 2012, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen leven zonder problemen. Geen probleem zonder oplossing.

Plaats reactie