Installatie antenne

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Snorlax
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2019, 23:11

Installatie antenne

#1 Bericht door Snorlax »

Hallo,

Zijn er bedrijven die tegen betaling een antenne voor je bouwen en monteren op een balkon ?

Liefst in omgeving amsterdam/purmerend ?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Installatie antenne

#2 Bericht door PE2AAB »

Ja die zijn er wel. Wat voor soort antenne moet het zijn en wat wil je precies?
Belangrijkste is misschien nog wel; voor welke frequentie zoek je een antenne?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD1JAP
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: Installatie antenne

#3 Bericht door PD1JAP »

Ik denk dat hij een Pokemon-antenne zoekt.

Sorry Snorlax, ik kon het laten. :wink: :mrgreen:
Wie spelfouten vind mag ze houden.

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Installatie antenne

#4 Bericht door on4avt »

Er bestaan toch genoeg antennes voor gelijk welke frequentie zonder te moeten bouwen; Ik denk niet dat je een radio amateur bent ,want die zou zo een vraag niet stellen.

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Installatie antenne

#5 Bericht door pa1bvm »

misschien heeft deze besnorde bezoeker van onze prachtig forum geen mogelijkheden om dit zelf te doen .
Mijn buurman heeft zwaar reuma... moet ik ook af en toe ff een handje uitsteken .. hij wil wel .. man... wat zou hij het graag zelf doen .. maar het gaat niet..

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Installatie antenne

#6 Bericht door PE2AAB »

pa1bvm schreef:misschien heeft deze besnorde bezoeker van onze prachtig forum geen mogelijkheden om dit zelf te doen .
Mijn buurman heeft zwaar reuma... moet ik ook af en toe ff een handje uitsteken .. hij wil wel .. man... wat zou hij het graag zelf doen .. maar het gaat niet..
Precies. Dat is heel goed mogelijk.

En met antwoorden op mijn vragen kan hij verder worden geholpen. Ik heb beroepsmatig antennewerk gedaan en doe dit nog steeds voor de 'hobby'. Moet wel zeggen dat zich dit concentreert tot repeater sites, (lokale) omroepen en JOTA de laatste jaren maar doe het nog steeds. Verder ken ik diverse mensen die kunnen helpen.
Maar dan hebben we wel meer info nodig.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Installatie antenne

#7 Bericht door Thijzer »

Je kunt eens zoeken op een bedrijf dat satellietschotels installeert, daar zijn er zat van. Die zijn doorgaans ook geschikt om andere antennes te laten plaatsen.

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Installatie antenne

#8 Bericht door on4avt »

Moet er dan meteen bij vermeld worden om misverstanden uit te sluiten, de vraag heeft vele openingen. Dus ook de frequentie vermelden; halve vraag = halve antwoorden.

Snorlax
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2019, 23:11

Re: Installatie antenne

#9 Bericht door Snorlax »

Ik ben inderdaad géén radio amateur (nog), ik doe momenteel de cursus N examen van Veron, maar ik orienteer me alvast voor de toekomst over de installatie van een antenne, vanadaar de vraag.

Mijn interesse is dan voor de NOS repeater 430.1250

even off topic, stel dat je zonder vergunning op die repeater een keer mee wilt praten met zo een chinese porto van 5 watt welke boete/straf riskeer je dan ?

Gebruikersavatar
johnp
Beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 nov 2008, 14:52

Re: Installatie antenne

#10 Bericht door johnp »

Snorlax schreef:Ik ben inderdaad géén radio amateur (nog), ik doe momenteel de cursus N examen van Veron, maar ik orienteer me alvast voor de toekomst over de installatie van een antenne, vanadaar de vraag.

Mijn interesse is dan voor de NOS repeater 430.1250

even off topic, stel dat je zonder vergunning op die repeater een keer mee wilt praten met zo een chinese porto van 5 watt welke boete/straf riskeer je dan ?
Beste Snorlax,

Ik wens je van harte welkom op het forum, en zeker omdat je voor het examen leert hoor je er wat mij betreft ook gewoon bij.

Je vraag gaan we echter niet beantwoorden, omdat het volgens de forumregels niet toegestaan is om (op het forum) aan illegaal uitzenden mee te werken of daar hulp bij te verlenen.

Wat ik nog wel kwijt wil, is dat niet legaal uitzenden op een repeater waarschijnlijk de slechtste keuze is die je kunt maken, je valt dan namelijk direct op.

En daar komt nog bij dat van alle repeaters, precies deze repeater daarbij ook weer de slechtste keuze is, omdat Agentschap Telecom deze vanwege de problemen daar extra in de gaten houdt.

Ik denk dat je het best gewoon kunt wachten. Als je het echt wilt weten mag je mij mailen op het onderstaande adres. Ik ga je dan niet vertellen hoe je illegaal kunt uitzenden, maar ik kan je wel iets over de hoogte van de boetebedragen vertellen.

John
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
Pd2Juz
Berichten: 779
Lid geworden op: 16 nov 2007, 19:55

Re: Installatie antenne

#11 Bericht door Pd2Juz »

Topicstarter is op scannerforum ook al actief.
Wil graag weten wat de boetes zijn,omdat hij via 430.125 graag iemand de groeten wil doen.......(terwijl hij geen licentie heeft).
Ik weet genoeg......

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Installatie antenne

#12 Bericht door PE2AAB »

Als je een zendamateur uit je buurt vindt mag je, onder zijn of haar supervisie en call, zoveel praten op alle frequenties die bij de betreffende vergunning horen. Een hele goede manier om je eerste ‘operating practice’ op te doen. Dit is ook nog eens legaal.

Zoals hierboven al gezegd; gebruik de porto niet zonder dat je je vergunning (registratie) hebt behaald.
Je bent anders in overtreding.
Laatst gewijzigd door PE2AAB op 28 jul 2019, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Installatie antenne

#13 Bericht door PA0ETE »

Dat is inderdaad een goede. Daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Dat is gewoon toegestaan als de betreffende amateur erbij aanwezig is!

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Installatie antenne

#14 Bericht door PD7HB »

Dan is hij inderdaad "gastspreker"
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Snorlax
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2019, 23:11

Re: Installatie antenne

#15 Bericht door Snorlax »

bedankt voor je reactie johnp , sowieso was het niet mijn bedoeling werkelijk gesprekken te gaan voeren zonder licentie maar hooguit een keer als test uit nieuwsgierigheid.

hoe dan ook, hoe mail ik jou ik zie nergens een PB knop bij je naam staan, ivm de boetes die je me dan kon doorgeven.

Plaats reactie