PD3JH schreef:
Dat de lamp even aan gaat en weer uit is omdat hij in de test stand komt, dit wordt veroorzaakt door een netspannings onderbreking.
Waarschijnlijk heb je een slechte lasverbinding, dat gebeurt nogal eens met prik lasdoppen.
Als je de fase van uit de schakelaar hebt aangesloten kan daar de slechte verbinding zitten
Nou, dat denk ik niet, als hij een slechte verbinding had met die priklasdoppen dan had hij al wel iets geroken, of er was al brand ontstaan, trouwens die rommel wil ik ook niet gebruiken, doe mij maar de ouderwetse gewone Conex lasdop.
Ik denk dat die buitenlamp geactiveerd wordt doordat de pompje van de watervalletje ingeschakeld wordt, dat levert een inductieve pulsje op het lichtnet, en daardoor wordt hij geactiveerd.
Dat merk ik hier in de schack als de XYl hier in huis de Dyson stofzuiger aanzet, gaat hier in de schack de verlichting aan het plafond even heel kort knipperen.
Misschien dat je tussen de aansluiting van de buitenlamp en de aansluiting op het lichtnet er even een netfiltertje er tussen plaatst dat het over is, het is experimenteel altijd even uit te proberen.
Voorbeeld van zo'n filter hieronder.
Suc6 met de eventuele oplossing.