johnvdpas schreef:
Voorbeeld, ik hoorde pa75star, en deze man wist op universitair niveau alles van sterrenkunde. Echter had hij een gesprek met scouts, en die begrepen er niet veel van. Terwijl, hij het heel erg goed uitlegde, voor slimme explores was het echt een heel erg goed verhaal. Maar het makkelijk op het niveau van een scout iets uitleggen, dat is nog niet zo makkelijk. Bij sommige moet je zwaar bij de basis beginnen, en dit helemaal opbouwen, zodat ze het helemaal voor zich kunnen zien. Affijn nog genoeg werk voor ze!
Hooooooo,, die vlieger gaat niet op !!! Dit verhaal van je is incompleet !!
Ik zal je even uit je droom helpen , er is veel meer aan vooraf gegaan . JOTA IS GEEN TOEVAL , dat wordt voorbereid, we hadden al een inleidende vergadering gehad samen met de scouting ,waar het motto bekend werd gemaakt, waar de puntjes op de I gezet worden t.a.v. organisatie en logistiek catering . Vervolgens zijn we op onze verenigings avond VERON Breda PA1UN tegen gekomen (PA75STAR) daar hebben we contact mee gelegd ,telefoon nummers uit gewisseld en af spraken gemaakt , hebben ook nog een Jbeam 2M6 quad van cadeau gehad ,, zie foto van PA3HMP hoger in dit forum . Verder zijn PA4AGO en PD0JSB , bij de sterrenwacht Tivoli in Oudenbosch op bezoek geweest waar PA75STAR actief is ( tot 19 november )mogelijkheden doorgenomen en we kenden het niveau, deze man is gewend mensen rond te leiden , en vragen te beantwoorden G R A N D I O O S !!!!
PA4AGO/J bestond uit 5 operators, PA4AGO, PA3HMP, PA5Q, PD0JSB, en PA1AC ( helaas ziek geworden ) In het contact met PA75STAR was een groepje van 4 zeeverkenners ,de eerste kwam met een simpele vraag , heeeeele simpele en goede uitleg ,, maar toen kwam nr 2 aan de microfoon, met een vraag ,, en vergeet niet dit was een 11 jarige!!! "wanneer denkt u dat de mensheid astroides gaat mijnen ivm met grondstoffen tekort op aarde ? "dat zijn vragen van een kaliber , dat niet meer in Jip en Janneke taal kan, dan krijgt zo'n manneke een heel mooi en uitgebreid antwoord .Persoonlijk was dit voor mij misschien wel het mooiste JOTA moment van dit jaar ,, ik heb met open mond op een 2 meter afstand zitten te luisteren, met veel voldoening .... het geheel had weer helemaal geklopt ,, de samenwerking met mede amateurs , het plan ,, de samenwerking met scouting , de samen werking met PA75STAR,,, het was een feest