PA1SVM schreef:
Dankjewel Andre. Vergeten is een groot woord idd, we moeten keuzes maken wat we meenemen. We hebben bij het vakantiehuis wel de beschikking over een 2m beam, mochten er leuke ontwikkelingen zijn dan kunnen we eventueel die band bijzetten met de Icom 7100. Voor 70cm hebben we simpelweg de spullen niet voor en als we eerlijk zijn heeft dat onze interesse niet echt. We hebben een grote auto vol met dakkoffer erop, genoeg bij ons iig.
Doelend op het vet gedrukte: Jammer dat het jullie interesse niet heeft.
Ik bemerk dit bij veel meer OM's (en YL's) dat men erg opgewonden raakt van HF en de rest niet interessant gevonden wordt, erg jammer. Deze tendens valt mij al op sinds alle zendamateurs toegang hebben tot het HF spectrum, zo vanaf het veranderen van de A/B, C en D machtigingen naar de F en N registraties (vanaf Sept 2003 zo ongeveer).
VHF en hoger wordt vaak als 'moeilijk' gezien ten opzichte van HF, waarbij je met redelijke condities met een breinaald nog mooie DX kunt werken (
even heel erg simpel gesteld!) terwijl VHF en hoger andere inzichten vergt en is een grotere uitdaging om dezelfde resultaten te kunnen halen (Ja, dat is met slimme technieken toch goed mogelijk!)
Nogmaals wil ik jullie plezier hierin niet drukken, en uiteraard veel succes met QSO's maken en als ik de tijd vinden kan zal ik op de banden ook naar jullie uitluisteren (zo eerlijk ben ik wel weer..

)