PE2CH schreef:
Ik weet niet wat jij verstaat onder
huidige generatie.
Het betreft
deze voeding en die stoort verschrikkelijk op HF. Is begin vorig jaar gekocht bij JBE.
En als ik verder zoek op dit forum naar schakelende voedingen dan lees ik heel vaak dat het storende voedingen zijn
Voor mij is het helder en duidelijk: nooit meer een schakelende voeding voor HAM-radio.
Zoals ik al schreef: de huidige generatie schakelende voedingen zijn goed en adequaat ontstoord en produceren geen rommel in het HF bereik.
De voeding die jij aanhaalt in het topic is dus wel een baggerappraat (volgens de reviewers), maar dat maakt niet dat alle geschakelde voedingen slecht zijn.
Conventionele voedingen zul je bijna niet meer vinden, of je moet aan zelfbouw doen.
Ik heb hier een K-Pro SPS8400 en een K-Pro KPS8230, en beiden produceren geen hoogfrequente troep. (Het strekt tot de aanbeveling wel een goede randaarde te gebruiken, dat dan weer wel).
Suggestie: zoek eens een mede amateur uit die een schakelende voeding heeft en ga daar eens enkele tests doen met jouw apparatuur, indien mogelijk in jouw eigen shack.