Log4OM, TQSL, LoTW met call/p

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA0CMU
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Log4OM, TQSL, LoTW met call/p

#1 Bericht door PA0CMU »

Ik log mijn verbindingen met Log4OM en stuur die middels een certificaat voor TQSL naar de LoTW database. Niks bijzonders, het gaat ook prima.

Omdat mijn interesse nu ook uitgaat naar activatie van WWFF en/of POTA locaties waar vaak een call/p toegepast wordt vraag ik me af hoe je dat met Log4OM, TQSL en LoTW opzet. Voor LoTW is PA0CMU een andere call dan PA0CMU/p en daarom heb ik ook een TQSL certificaat voor die /p call.

Voor zover ik het nu heb kunnen achterhalen moet je in Log4OM een apart profiel aanmaken (met dus een aparte database). Het uploaden van verbindingen moet dan ook als PA0CMU/p maar daarvoor heb ik geen login bij LoTW. Zoekwerk op internet wijst uit dat die /p call onder PA0CMU hangt en inloggen om te kunnen uploaden moet dus met de station_callsign PA0CMU. Maar welke velden in de ADIF moeten dan anders, de operator en owner_callsign?

Echter, iedere WWFF of POTA locatie is in principe verschillend en zou als 'Station Location' in TQSL aangemaakt moeten worden. Dat kan een hele lijst worden dus, maar hoe geef je aan in Log4OM op welke locatie (Station Location) dat je bent zonder voor iedere activatie een aparte database aan te moeten maken?

Het is me allemaal nog niet helder maar er zijn mij al velen voorgegaan op dit gebied en wellicht hakt er iemand met hetzelfde bijltje wat betreft softwaregebruik en activaties. Dan hoor ik graag hoe ik dit aan moet vliegen.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 354
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Log4OM, TQSL, LoTW met call/p

#2 Bericht door pc9t »

Ik zit eigenlijk met hetzelfde.

Voor mijn pf24kwf special call heb ik in log4om een nieuw logbook aangemaakt.

Voor WSJT heb ik een copie gemaakt en deze hernoemd naar pf24kwf, bij station settings heb ik pf24kwf gezet.

Maar dan hoe zit het dan met het log, wil de calls eigenlijk gescheiden houden ook qua logs.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Anytone AT-D878UVII PLUS / Spe Expert 1K/FA / Hexbeam by SP6CYN / Homemade G5RV / Kelemen 40 meter dipool / Heil proset met HC5 / Heil PR781

PA0CMU
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: Log4OM, TQSL, LoTW met call/p

#3 Bericht door PA0CMU »

Hoi Maurice,

Ik neem aan dat je een nieuwe configuratie hebt opgezet in Log4OM. Je creëert dan ook een lege database zodat die logs gescheiden blijven. Dat deel van het proces is me wel duidelijk. Als je dan de QSO's upload naar LoTW verwijs je in je configuratie ook naar het PF24KWF certificaat zodat TQSL de juiste kiest voor het uploaden.

Andersom is het me nog onduidelijk. Bij LoTW heb ik maar één login maar zie daar ook de /p qso's staan als ze ge-upload zijn. Als ik echter Log4OM start met de /p configuratie en middels de QSL Manager menu-optie ga kijken of er nog bevestigingen klaarstaan, krijg ik daar ook de meldingen van de QSO's die bij het PA0CMU log horen en dus niet te vinden zijn in het /p log. Logisch! Maar hoe moet het dan wel?

Mijn startbericht is zo'n 170x gelezen/gezien zonder reactie en ik kan me niet voorstellen dat er geen amateurs zijn die ongeveer hetzelfde doen. Of ze willen niet reageren óf rommelen ook maar wat aan met die up- en downloads.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Plaats reactie