De Vilt, PAFF-0235 geactiveerd donderdag 8 juni 2023

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1800
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

De Vilt, PAFF-0235 geactiveerd donderdag 8 juni 2023

#1 Bericht door PA9CW »

Vanwege het mooie weer op de fiets naar De Vilt, PAFF-0235 gereden. Een fietsritje van 90 kilometer, met helaas wat tegenwind. Rond twee uur kwam ik aan op het park. Op deze plek staan twee picknicktafels, tussen het inmiddels hoge gras. Ik ben op 40 meter begonnen. Het liep als een trein. Meteen een flinke pile-up en 25 QSO’s in een kwartier tijd. Gelukkig goede HF condities vandaag. Eindelijk weer, want de condities waren de afgelopen activaties niet zo best. Bij mij althans. Dus dit was wel weer eens lekker. Daarna op 30 meter wat QSO’s gemaakt, maar weinig aanbod. Toen maar naar 20 meter gegaan. Ik had al een donkerbruin vermoeden, en inderdaad. Rond halfdrie stond Enno, PF5X aan de picknicktafel. Hij woont hier in de buurt, en had (natuurlijk) de WWFF agenda gezien, waar mijn aankondiging in stond. We hebben “even” gezellig bijgepraat. Rond halfvijf weer verder gegaan om de resterende QSO’s in het log te krijgen. Toen er geen chasers meer waren heb ik alles ingepakt en ben naar de natuurkampeerterrein “De Vlagberg” gegaan.

De volgende ochtend weer terug gefietst naar huis met wederom wind in de rug. In totaal 180 km gefietst met prachtig lekker weer. Kortom, weer een geslaagde activatie.

Rig: KX3 – QRP – CW en 2 x 27 meter dipole in de 10 meter mast.


youtu.be/QmJaZFCH6F0
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Plaats reactie