Niue, E6AF

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Niue, E6AF

#1 Bericht door pd1ahm »

Eigenlijk ben ik al blij als ik Australië hoor en/of kan werken. Dit gebeurd de laatste tijd regelmatig op 10 meter. Heel soms ook Nieuw Caledonië en dan sta ik verbaasd dat het allemaal zo ver kan komen. Nieuw Zeeland ben ik nog aan het zoeken maar die hoor ik niet en ik zie ze ook niet terugkomen in het cluster dat ze EU werken.

Maar afgelopen vrijdag was is prettig verrast dat ik E6AF hoorde, Niue. Het eiland Niue is een eiland middenin Polynesië. Antenne stond op 355 graden en jawel daar hoorde ik op 28.437 E6AF in ssb. Alles heel zachte signalen maar zonder qsb. Omdat het nog in de ochtend was waren er ook geen storingen uit de buurt en dan lukt het deze stations te horen. Mijn setup is een 3 element yagi voor 28 MHz en een Icom IC-7300.
Niue.jpg
Niue.jpg (8.03 KiB) 1941 keer bekeken
Dus toen ik Janusz, E6AF mijn call hoorde herhalen was ik eigenlijk verbaasd, soms moet je gewoonweg mazzel hebben. En vandaag is het qso bevestigd op Club Log. De QSL kaart is gelijk besteld via OQRS en gelijk een kleine donatie voor de leuke DXpeditie, dik verdiend!
E6AF.jpg
E6AF.jpg (12.47 KiB) 1941 keer bekeken
Even ter info, het ligt niet verder weg dan de oostkust van Australië, dus qua afstand is het geen record. (16.420 km)

PA3DZA
Berichten: 84
Lid geworden op: 30 nov 2007, 22:18
Locatie: Lottum

Re: Niue, E6AF

#2 Bericht door PA3DZA »

gefeliciteerd Hans,

PA3DZA Martien.
73.

Plaats reactie