PAFF-0067, Planken Wambuis geactiveerd.

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1800
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

PAFF-0067, Planken Wambuis geactiveerd.

#1 Bericht door PA9CW »

Vandaag heb ik PAFF-0067 geactiveerd. Ik heb slechts 45 verbindingen gemaakt met de speciale call PC75FREE/p op 40/30/20 meter. Het ging redelijk goed. Het WWFF-Cluster werkte vandaag gelukkig wel weer. Dus ik had, ondanks een dinsdag, toch aardig wat aanbod. De temperatuur was helaas maar ongeveer 12°C. Dus wel erg fris t.o.v. vorige week met zijn 25 °C. Dus toen ik 45 QSO’s in het log had, gauw de auto in om op te warmen en weer naar huis.


youtu.be/ijc1Cw6UbQ8
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

PA0CMU
Berichten: 636
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: PAFF-0067, Planken Wambuis geactiveerd.

#2 Bericht door PA0CMU »

Zag er weer goed uit Tonnie. 1,5m afstand houden is niet aan de orde bij zulke temperaturen natuurlijk, er komt immers niemand kijken!

Ja, dat WWFF cluster is bijna een must om flink verbindingen te maken. Een aankondiging vooraf en spot op moment van start activeert de FF community.

[beetje off-topic]
Mijn activatie van de Vloeiweide op 4 mei is tegengevallen. Omdat het geen PAFF locatie is kan je niet de volledige informatie posten. Een PAFF nummer is een vereiste (voor zover ik begrijp). Ik had een bericht geplaatst in de World Wide Flora & Fauna Facebook groep met vermelding wat ik ging doen en waar, ook dat het niet echt een FF locatie is maar wel een met 'n WW2 geschiedenis. Ik kreeg er al snel één reactie op van 2E1DFI. Daarna bleef het stil. Ik kon het bericht de volgende dag al niet meer traceren. De melding van het bericht van 2E1DFI zag ik nog wel maar was na een paar uur ook foetsie. Raar, het lijkt wel sensuur maar dat kan ik mis hebben. Uiteindelijk op de hele middag maar 6 verbindingen kunnen maken. Veel RP75xx stations die de FF en QRP frequenties gewoon claimen en mij niet hoorden natuurlijk. Op RBN leek ik hard genoeg om gehoord te worden maar een spot in het WWFF cluster zou veel geholpen hebben denk ik. Het mooie weer maakte wel veel goed en een leuk 2-way /p/qrp qso met F6HCC.

Leerschool was ook dat mijn eigenbouw Norcal20 toch echt een frquentie-uitlezing nodig heeft. Met de 10-slags potmeter zit 14.060 ongeveer 3,5 slag terug vanaf het eind maar waar zit dan 14.044?
Afgelopen dagen twee proefschakelingen gemaakt. Een 'Audio Frequency Annunciator' met een Arduino Nano (frequentie in kHz als CW audiotoon) en de 'Zeer Eenvoudige Frequentie Indicator' (Zefi) naar ontwerp van PA3CKR (eind jaren '90). Met 8 ledjes (1-2-4-5/10-20-40-50kHz) aangestuurt door een PIC16F84A. Die werkt nog het beste, de Arduino seint regelmatig een verkeerde waarde en afstemmen is lastiger (afstemmen, knoppie drukken, oh nee nog niet de juiste frequentie). Nu ledjes zoeken met weinig stroomopname en veel licht voor buitenactiviteiten. #benerwelmeevandestraat
[/beetje off-topic]
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1800
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: PAFF-0067, Planken Wambuis geactiveerd.

#3 Bericht door PA9CW »

Carel,

Je had ook een spot kunnen zetten op DXSummit, toch? Er zitten denk ik niet zoveel amateurs op het WWFF-Cluster. Ik denk dat het ook maar een handjevol is. Behalve dan EA2DT, want die heb ik op bijna alle PAFF en SOTA activaties gewerkt. Die is altijd QRV. Die heeft verder geen prive-leven :-)
Als ik op het WWFF-cluster gemeld ben, doe ik na een kwartiertje nog een melding op DXSummit. Dan krijg ik toch nog weer extra aanbod.
En alles hangt natuurlijk ook af van de dag/tijd/power of het wil vlotten.

Ik zag hier nog een leuke frequentie uitlezing voor $20,00. En trekt maar 20 mA. https://qrpguys.com/digital-dial-frequency-counter
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 993
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: PAFF-0067, Planken Wambuis geactiveerd.

#4 Bericht door PA0BAK »

PA9CW schreef:Vandaag heb ik PAFF-0067 geactiveerd.
Is dat altijd in CW, of zijn ook andere modes toegestaan?
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

PA0CMU
Berichten: 636
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: PAFF-0067, Planken Wambuis geactiveerd.

#5 Bericht door PA0CMU »

@PA0BAK: de gebruikte mode is aan de amateur. Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat.

@PA9CW: dat countertje ken ik wel, is een ontwerp van DL4YHF maar past niet in mijn behuizing en voorfront. Als ik dat zou willen aanpassen moet er naast een nieuwe frontpaneel ook het nodige wat er direct achter zit verplaatst worden. Met de 'Manhattan' bouwstijl is dat een aardige klus en dan moet dat counterkitje ook op de helling. Ziet er leuk uit, dat wel!

Ik heb altijd begrepen dat zelfspotting, zeker op een DX cluster, uit den boze is of vergis ik me daarin? Dat het WWFF cluster matig bekeken wordt wist ik niet. Hoe komen die activators dan aan die hoge reeksen verbindingen met qrp vermogens? Ik heb zowat een hele middag cq zitten geven maar response, hoor maar. Anyway, volgende keer beter.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Plaats reactie