Digitale QSL kaarten

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
ON7IR
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 feb 2017, 18:09
Roepletters: ON7IR

Re: Digitale QSL kaarten

#16 Bericht door ON7IR »

Ik probeer iedereen tegemoet te komen en log op LOTW, eQSL, QRZ.com, ClubLog, HRDlog en qrzcq.com. Voor de meesten gaat dat automatisch met HamRadioDeluxe.

Na een qso kijk ik naar de qrz.com pagina van het tegenstation. Geeft die daar aan via bureau te versturen dan stuur ik ook via bureau. Anders verstuur ik mijn papieren qsl kaart op dezelfde manier als ik er krijg. Betalen voor een kaart van een dx station doe ik nog zelden, ik krijg er dan weinige terug en weg zijn je IRC's, dollars of euros.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Digitale QSL kaarten

#17 Bericht door PA2RU »

Ik doe niet aan digitale qsl-kaarten..
In het verleden wel eens mailtjes gehad van e-qsl dat ik die ergens kan d-loaden...wel apart want nooit een account gemaakt..
Heb liever papieren qsl-kaarten die na het bijwerken van mijn logboek (VQ-LOG) in een schoenendoos per band worden opgeborgen.
Wel een periode het logboek op qrz.com gebruikt maar ik vind die erg omslachtig...die werk ik niet meer bij
LOTW nog nooit gebruikt/aangemeld en dat ga ik ook niet doen..ik hecht er verder niet zoveel waarde aan.
73 René PA2RU

PD0Y
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 feb 2009, 09:07
Roepletters: PD0Y
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Digitale QSL kaarten

#18 Bericht door PD0Y »

Ik heb in het verleden eQSL, LOTW en QRZ gebruikt.
Maar ik ben er mee gestopt. En wat zien die kaarten van eQSL er slecht uit zeg!
De meeste amateurs nemen gewoon een standaard lay-out waar hun gegevens op ingevuld zijn.
Dat ziet er al 10+ jaar hetzelfde uit. Echt armoedig.
Alleen een mooie papieren kaart kan mij nog bekoren, maar eerlijk gezegd belanden die ook in een map.

Plaats reactie