Dit jaar laatste DvdRA??

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#61 Bericht door PA0ETE »

PA3GNZ, Tjeerd schreef: 08 dec 2023, 14:22 Leuk de initiatieven. Volgens mij kom je niet zomaar op een Defensieterrein. De accommodatie zal er dan ook buiten moeten liggen.

Het wordt mij steeds duidelijker dat het niet alleen om ruimte gaat. Ook vrijwilligers die zich deze dag willen inzetten.
Ik vind het wel een heel goed idee. Bijvoorbeeld het Nationaal Militair Museum op de voormalige vliegbasis in Soesterberg lijkt me een eerste om mee te praten. Die hebben ruimte genoeg en gewoon voor het publiek toegankelijk.

https://www.nmm.nl/

Iets dichter bij Amersfoort op het terrein van de Bernard-kazerne is het verbindingsmuseum. Dat museum is er vooral voor ex-militairen die nog eens de apparatuur willen zien die ze ooit gebruikt hebben, maar 1x per week is het ook op afspraak geopend. Tenminste dat was altijd zo.

Het terrein van de kazerne is waarschijnlijk ook wel mogelijk met de juiste connecties, en ook vanwege de band met het museum aldaar. Die locatie is mooi omdat het niet zo heel ver van het station is, en ook makkelijk te vinden (simpelweg het spoor volgen en bij de eerste overweg linksaf :) )

De huidige site van het museum heeft een ongeldig certicaat, maar dit is de site op 1 juli 2022:

http://web.archive.org/web/202206301057 ... dienst.nl/

IK ken verschillende werknemers/ex-werknemers op beide locaties die ook zendamateur zijn, en die zich hier denk ik wel voor willen inzetten. Dat hoeft niet via mij maar ik wil daarmee aangeven dat er amateurs zijn die mensen op die locaties kennen van vroeger of omdat ze er nu werken.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

PH7R
Berichten: 1147
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#62 Bericht door PH7R »

PA0ETE schreef: 11 dec 2023, 18:06
Iets dichter bij Amersfoort op het terrein van de Bernard-kazerne is het verbindingsmuseum.
Virtuele tour https://my.matterport.com/show/?m=xhU12 ... ransparent
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is
Normal is an illusion. What normal is for the spider is chaos for the fly

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#63 Bericht door PD2R »

Het verbaast mij dat defensie aanwezig was op de DvdRA. Het gemiddelde publiek dat daar rondloopt behoort nu niet bepaald tot de doelgroep.
Ik denk dan ook dat het om meerdere redenen lastig wordt een dergelijke evenement op defensie terrein te organiseren. Om te beginnen bestaat er zoiets als Overheid en Markt. Wanneer de evenementenhallen branche er lucht van krijgt, zou het wel eens vervelend kunnen worden. En stel je voor dat defensie daar wel aan mee zou werken, hoeveel aanvragen voor vergelijkbare evenementen zouden ze een jaar later dan ontvangen?
Maar, de wonderen zijn de wereld nog uit dus wie weet. Alleen als ze mij vragen of defensie daaraan mee zou moeten werken dan zou mijn advies een duidelijke “nee” zijn. Ik zie namelijk niet in wat het voordeel voor defensie is en waarom zij dus voor de hoge kosten moeten opdraaien.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Roy pd8rw
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#64 Bericht door Roy pd8rw »

PD2R schreef: 12 dec 2023, 05:32 Het verbaast mij dat defensie aanwezig was op de DvdRA. Het gemiddelde publiek dat daar rondloopt behoort nu niet bepaald tot de doelgroep.
Ik denk dan ook dat het om meerdere redenen lastig wordt een dergelijke evenement op defensie terrein te organiseren. Om te beginnen bestaat er zoiets als Overheid en Markt. Wanneer de evenementenhallen branche er lucht van krijgt, zou het wel eens vervelend kunnen worden. En stel je voor dat defensie daar wel aan mee zou werken, hoeveel aanvragen voor vergelijkbare evenementen zouden ze een jaar later dan ontvangen?
Maar, de wonderen zijn de wereld nog uit dus wie weet. Alleen als ze mij vragen of defensie daaraan mee zou moeten werken dan zou mijn advies een duidelijke “nee” zijn. Ik zie namelijk niet in wat het voordeel voor defensie is en waarom zij dus voor de hoge kosten moeten opdraaien.
Wellicht dat de heren en dames van de verbingstroepen hier iets in zouden kunnen betekenen.
En wat betreft defensie en markt , dat is met alles zo .
Wellicht leest er iemand mee van pi4vbd 😉 die kennen defensie beter als dat ik dat doe en hebben wellicht wel een idee qwa locatie.. en kwa personeel om te ondersteuen.. bevel is bevel ! 😝😝

Het mag van mij best in een andere setup als voorheen , het zal niet mee vallen het iedereen naar de zin te maken.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#65 Bericht door PA0ETE »

PH7R schreef: 11 dec 2023, 18:20
PA0ETE schreef: 11 dec 2023, 18:06
Iets dichter bij Amersfoort op het terrein van de Bernard-kazerne is het verbindingsmuseum.
Virtuele tour https://my.matterport.com/show/?m=xhU12 ... ransparent
Dank. Dit is inderdaad erg leuk!
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Plaats reactie