Dit jaar laatste DvdRA??

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
PE7K
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 aug 2023, 06:55

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#16 Bericht door PE7K »

Ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt me wel leuk om andere amateurs te ontmoeten. Ik begrijp dat er nu naar een andere locatie wordt gezocht (?) maar misschien is er iets anders te bedenken. Ik ken andere branches waar ieder jaar een winkel wordt uitgekozen waarmee samen een 'dag' wordt georganiseerd. Daarmee spreidt je de activiteiten over het land en komt iedereen een keer aan de beurt...
73, Mariëtte https://pe7k.com/

Gebruikersavatar
PD2EW
Berichten: 420
Lid geworden op: 22 sep 2016, 17:41
Roepletters: PD2EW

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#17 Bericht door PD2EW »

.

Het zou leuk zijn wanneer er toch weer iets alternatiefs voor de DvdRA zou komen.
Misschien is Hardenberg ook nog een optie..?
Ik heb er al eens een bijzonder grote relatieartikelenbeurs bezocht en de faciliteiten daar waren best wel goed.

Inmiddels zijn er ook leuke impressies in DvdRA 2023 filmpjes te vinden op internet, o.a.:
RTV Focus, Zwolle:
https://www.youtube.com/watch?v=ZYChWk7vdR0
RTV Focus (interview met PA0AGF):
https://www.youtube.com/watch?v=uUUSp-feFPU
VRZA (van Otto de Ruig PD2ODR):
https://www.youtube.com/watch?v=xZLNF5f_VMQ
PA3CQJ (een indruk in sneltreinvaart):
https://www.youtube.com/watch?v=JsBvddJmE_I
Robert Buszkiewicz:
https://www.youtube.com/watch?v=4NjoBuqJN0E

Uit het laatste filmpje plaats ik hieronder nog even een schermafdruk van mijn/onze stand, met dank aan Robert Buszkiewicz.

In het verleden heb ik lang en vaak aan de bezoekerskant deelgenomen en met mezelf afgesproken dat ik ook eens als deelnemer aan de andere kant van de stand wilde staan. Gezondheidsperikelen hebben mij daarvan weerhouden en nu het na jaren toch weer beter gaat, wilde ik toch nog één keertje actief deelnemen, wetende dat het de laatste DvdRA op de huidige locatie zou zijn.

Voor wat betreft de communicatie met Jos (PA3ACJ) van de organisatie, ivm. de aanvraag van een stand: één dikke prima!
Standbuurman Lex heeft mij dit jaar extra kunnen motiveren, zijn medewerker in de stand en de andere twee buurmannen met wie mijn werkblad gedeeld werd hebben het volgens mij ook wel kunnen waarderen.

.
Bijlagen
2023-DvdRA.png

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#18 Bericht door PE1PQX »

Hardenberg is ook niet echt 'centraal' te noemen, maar denk dat die evenementenhal best een optie zou kunnen zijn.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1168
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#19 Bericht door pa3dsc »

Bij toerbeurt een afdeling afdelingen per provincie de dag laten organiseren.
Per jaar eind oktober

Maar ook alle lokale verenigingen tegelijk

Net zo als de bevrijdingsfestivals
En dan Remy met een helikopter alle festivals bezoeken.
Automatiseren gaat sneller, maar duurt langer

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#20 Bericht door pe1rea »

Ik heb me op de DvdA best vermaakt, was inderdaad een soort van reünie...
Ben om de klapscheet aangehouden voor een praatje...
Ja, het kost geld, nee, daar zeur ik niet over.
Ik rook niet, en het geld dat daarin zou kunnen zitten is een veelvoud van was de DvdA kost....
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#21 Bericht door Charles_ »

PA0MJM schreef: 20 nov 2023, 01:43 Hi hi, stekker amateur werd het ook wel genoemd. 😉
Maar ik vermoed dat iedereen nu wel koop spullen heeft staan. Het goedkope Alie spul zeker.
Nou, zo goedkoop is Alie niet meer hoor. Kijk maar naar de verzendkosten.

Afbeelding
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#22 Bericht door PA0ETE »

Wel blijven opletten hoor Charles, je kunt hetzelfde apparaat ook kopen voor minder dan 25 euro, incl. verzenden en BTW. :D
.
Screenshot_2023-11-26_08-56-31.png
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#23 Bericht door PA0ETE »

Dit nieuwere model lijkt overigens wel een veel betere koop voor 18,60 incl BTW en gratis verzending...
.
Screenshot_2023-11-26_08-59-41.png
.
Link naar de advertentie
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

PD0JDG
Berichten: 499
Lid geworden op: 18 okt 2011, 00:27
Roepletters: PD0JDG
Locatie: Parijs

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#24 Bericht door PD0JDG »

De prijs voor het apparaat op het plaatje is hoger dan die je ziet. De prijs die je ziet is voor een andere versie of soms slechts een onderdeel. Er zijn nog al wat verkopers op Ali die zo adverteren. Het is maar dat je het weet.

Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#25 Bericht door Charles_ »

En vrijwel iedereen kiest voor de laagste prijs ipv voor kwaliteit te kiezen. En dan verbaasd zijn dat de handelaren hier in NL de handdoek in de ring werpen omdat er geen droog brood meer te verdienen is met HAM-apparatuur.
Wat wanneer die Baopuxwouquans defect is? Terug naar de verkoper en beroep doen op garantie gaat het niet worden. Dus? Het zal in de kliko verdwijnen (hoera de wegwerpmaatschappij) en hoppa ff een nieuwe bestellen bij tante Ali of bij meneer Bol.
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

PD0JDG
Berichten: 499
Lid geworden op: 18 okt 2011, 00:27
Roepletters: PD0JDG
Locatie: Parijs

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#26 Bericht door PD0JDG »

Waar haal je vandaan dat in dit voorbeeld van PAOETE de keuze met kwaliteit te maken heeft? Heb je de link gebruikt?

_PD2CW_
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2023, 22:38

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#27 Bericht door _PD2CW_ »

Wat een gekke twist krijgt dit draadje.

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#28 Bericht door PA0LMD »

Volledig off-topic, alles verwijderen ?
Meten is (z)weten

pe1cmo
Berichten: 2087
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#29 Bericht door pe1cmo »

Misschien de DVDA samen met een school of zo te organiseren. de UKW tagung in Weinheim is ook op die manier.
Een aantal lokalen / praktijkruimten, alsmede de gangen voor de handelaren / radiomarkt, andere klaslokalen voor de lezingen enz.
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España

Gebruikersavatar
PD2EW
Berichten: 420
Lid geworden op: 22 sep 2016, 17:41
Roepletters: PD2EW

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#30 Bericht door PD2EW »

.

Hardenberg is inderdaad niet erg centraal, maar er zijn ook al veel hallen verdwenen.
De Rijnhal in Arnhem is ook niet meer in beeld, evenals de Americahal in Apeldoorn.
Misschien is er in samenwerking met beursorganisator Vitalis nog wel iets te doen?

Het Autotron in Rosmalen en De Brabanthallen in Den Bosch, ik weet niet of daar ook nog mogeljkheden zijn,
Ook de Flowerdome in Eelde is een optie, daar wordt ook nog wel een radiobeurs gehouden.
De Martiniplaza in Groningen is er dan ook nog.

Tja, anderen zullen hun hoofd ook vast wel hebben gebroken over alternatieve locaties, dus voegen mijn/onze opmerkingen ook niet erg veel toe.
Eén ding is in ieder geval wel zeker in deze tijd, het is wel allemaal dure grond en zeker als de locatie bij/in een gemeente met veel inwoners ligt.
Ook de energie en het warm stoken kost nogal wat... dus laten we niet zitten 'stoken' over dit onderwerp.

Kortom, ik ben nog steeds blij dat ik dit jaar nog actief mee mocht doen en die opmerking van Jinny, daar ben ik het ook helemaal mee eens...
Ik rook niet en drink geen alcoholica, heb daar ook mijn herstel van de gezondheidsperikelen mede aan te danken. Dus zo'n beurs, daar heb ik het er best wel voor over.. maar ik moet er dan wel de nodige energie voor kunnen opbrengen.

En voor wat betreft die porto's is het net als met heel veel andere 'dingen'.. alle waar is naar zijn geld.
Laptops, tablets en mobieltjes komen ook uit het Verre Oosten en alle consumentenapparatuur komt vaak uit lagelonenlanden.
Dat is al sinds jaren zo en ook niet 1,2,3 meer omkeerbaar. Zelfs dan is er bij de goede merken ook wel kaf onder het koren, met goedkope onderdelen of chipsets.

Mijn Arduino's en encoders komen hier al een tijdje via de bekende kanalen binnen (eBay, Ali), tenminste als ik er geen haast mee heb.
Heb ik dat wel, dan bestel ik e.e.a. in NL en betaal wat meer, daar heb ik dan ook geen problemen mee.
Stop dus maar met het affikken van aangeboden aankopen uit China, je bent er zelf bij en wat achterdocht mag je echt wel hebben bij je bestelling.
Mijn buurman bestelt ook wel eens wat in Amerika en verwondert zich er dan over dat hij zo vaak bijkomende kosten heeft... en niet kan claimen als het niet aan zijn eisen voldoet.

Een beetje zelf nadenken mag je in de huidige tijd dan ook wel doen, in plaats van menen dat je zomaar je consumentenrecht wilt of kunt halen bij relatief goedkope aankopen in Azië. Maar goed, dat heb je dan, als je tegenwoordig alles via internet kan kopen.

.

Plaats reactie