hoe actief zijn de afdelingen?

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: hoe actief zijn de afdelingen?

#16 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PE2CH schreef: 31 dec 2021, 12:01Een dergelijke oplossing zat idd in mijn gedachtegang, maar in de praktijk valt het niet mee. Reden? De schuifpui wil je ook graag kunnen openzetten om in/uit te lopen :)
Charles de suggestie is voor een dakraam. Of ga je via het dakraam naar buiten? :wink:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

-Verwijderd account

Re: hoe actief zijn de afdelingen?

#17 Bericht door -Verwijderd account »

PA3GNZ, Tjeerd schreef: 31 dec 2021, 12:21Charles de suggestie is voor een dakraam. Of ga je via het dakraam naar buiten?
Woon in een appartement, dus geen dakraam.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: hoe actief zijn de afdelingen?

#18 Bericht door PE2AAB »

Eventueel op het (platte?) dak en de bekabeling via een luchtkanaal naar beneden?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

-Verwijderd account

Re: hoe actief zijn de afdelingen?

#19 Bericht door -Verwijderd account »

PE2AAB schreef: 31 dec 2021, 12:54 Eventueel op het (platte?) dak en de bekabeling via een luchtkanaal naar beneden?
hahaha, dat zou lekker makkelijk zijn.
Maar jij weet zelf ook dat gewone mensen niet op daken mogen begeven. Iets met veiligheid en certificaten :)
Afgezien dat telecomproviders reeds bezit genomen hebben van deze mogelijkheid.
Het is voor ons gewoon hobby, laat ik geen onnodige risico's nemen. Ook niet met de verhuurder van de appartementen.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: hoe actief zijn de afdelingen?

#20 Bericht door PA3DAT »

Ik heb even gekeken, met Google maps. Lastige appartementen: nieuwe kozijnen, geen bovenraampjes meer maar van die ventilatie-units.
Ik zou onder het kozijn, in de muur een gaatje boren voor een coaxkabel naar het balkon. Max. 7mm coaxkabel.
Boren vanaf het balkon, in de cementlaag. Kun je achteraf toch gewoon weer dichtsmeren? Ziet niemand wat van.

Hoe hoog zit je?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

-Verwijderd account

Re: hoe actief zijn de afdelingen?

#21 Bericht door -Verwijderd account »

Jij hebt blijkbaar een scherpe blik :D Het klopt allemaal.
Toen ik de plattegrond ontving van het appartement, nadat ik gereageerd had op het woningaanbod, zag ik een schuifraam ingetekend in het kozijn van de woonkamer. In werkelijkheid blijkt het een vast raam te zijn :(
Plattegrond bleek ook op andere punten verouderd te zijn...

Jouw idee houd ik in mijn gedachten, dank voor de suggestie.
In mijn vorige huurwoning was het gewoon hout waar ik doorheen boorde :)
Maar na vertrek stond op de rekening een hoog bedrag voor verwijderen en afvoer van asbestvezelplaten wegens beschadigingen. En minder hoge bedragen voor plaatsen van nieuwe beplating onder kozijnen.
Ben daarom errug terughoudend met gaten boren. Wil niet weer hoge rekeningen krijgen als ik weer verhuis naar elders.

Gebruikersavatar
Paula Bean
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 aug 2019, 12:50

Re: hoe actief zijn de afdelingen?

#22 Bericht door Paula Bean »

Zo heb ik ook ooit een keer de rekening gepresenteerd gekregen voor een nieuwe harddisk in een geleende PC (in de tijd dat die harddisks nog 600 euro kostten), omdat de harddisk net kapot was gegaan binnen de garantieperiode maar de leverancier de garantie weigerde op grond dat ik een speakertje aan het moederbord had gezet. Dat speakertje had natuurlijk geen sikkepit met een falende harddisk te maken, maar kon wel mooi als excuus gebruikt worden om een groot bedrag op mij te verhalen. Kast open = garantie weg.

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1250
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: hoe actief zijn de afdelingen?

#23 Bericht door PA9X »

PE2CH schreef: 03 jun 2021, 18:22 Weet iemand wat ik daar zal kunnen verwachten aan activiteiten in Regio 25 van de VERON?
Volgens repeaterlijsten zouden daar drie FM-repeaters actief zijn, op 2/70/23 elk eentje.
Volgens mij is A25 een van de actievere VERON afdelingen met een wekelijkse bijeenkomst. Dat de site niet actueel is, kan ook komen omdat er geen beheerder is voor de afdelingssite van de VERON.

Afdeling A25 wordt gevormd door de BRAC, de Bossche Radioamateur Club. De stichting BRAC organiseert de Radiovlooienmarkt.

http://www.radioclub.nl/

-Verwijderd account

Re: hoe actief zijn de afdelingen?

#24 Bericht door -Verwijderd account »

PA9X schreef: 01 jan 2022, 01:30Volgens mij is A25 een van de actievere VERON afdelingen met een wekelijkse bijeenkomst.
Wekeijkse bijeenkomsten hebben ze niet meer vanwege overheidsmaatregelen.
Vanmorgen meegeluisterd met de wekelijkse ronde en dat ging best aardig :)
Mijn Baofengetje (UV-3R) op de vensterbank gezet en hoorde meerdere amateurs.
Ook de 70cm repeater van hun was prima te ontvangen.

Er is dus nog hoop :D

Plaats reactie