interesseonderzoek Veron.

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

interesseonderzoek Veron.

#1 Bericht door andreph5c »

Wie heeft hem al ingevuld, en welke vragen missen er nog?

In mijn beleving mist er nog een hele belangrijke vraag in deze onderzoek, namelijk moet er ook een lidmaatschap komen met een digitale Electron inplaats van een gedrukte exemplaar.
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: interesseonderzoek Veron.

#2 Bericht door PA9CW »

Ja, net ingevuld.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: interesseonderzoek Veron.

#3 Bericht door PD7HB »

Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd, ik hoef geen Electron maar er is geen tussenvorm van lidmaatschap. Een met en een zonder Electron voor een gereduceerde prijs. Ik heb hierover email contact gehad met Remy Denker maar dat blijkt niet bespreekbaar te zijn want dan komt er geen geld genoeg binnen om het blad te laten drukken. Voor mij een reden om te stoppen als Veron lid. Digitaal zal hem ook niet worden in verband met de copy rechten. Zelfs het op internet zetten van heel oude Electrons of artikelen hieruit mag niet en "dwingt" de Veron je deze te verwijderen.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: interesseonderzoek Veron.

#4 Bericht door andreph5c »

PD7HB schreef:Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd, ik hoef geen Electron maar er is geen tussenvorm van lidmaatschap. Een met en een zonder Electron voor een gereduceerde prijs. Ik heb hierover email contact gehad met Remy Denker maar dat blijkt niet bespreekbaar te zijn want dan komt er geen geld genoeg binnen om het blad te laten drukken. Voor mij een reden om te stoppen als Veron lid. Digitaal zal hem ook niet worden in verband met de copy rechten. Zelfs het op internet zetten van heel oude Electrons of artikelen hieruit mag niet en "dwingt" de Veron je deze te verwijderen.

Ja de Electron gaat de Veron de das om doen op lange termijn.
Lees ook dit maar eens afkomstig van het cb forum

http://cbforum.nl/viewtopic.php?f=26&t=11302


Bij de keuze van de club waar ik lid van wilde worden heeft de uitgifte van het magazine die beiden uitgeven de doorslag gegeven.

De Vrza heeft een handige digitale magazine die ik kan downloaden op mijn gsm en overal kan lezen, zonder dat ik een hoop papier mee moet sleuren, want de magazine van de Veron is alleen op papier, wat zeer onhandig is.

En je kan de magazine van de Vrza handig op een usb stickje bewaren, zonder een boeken kast inelkaar hoeven timmeren.

Op dit gebied vindt ik de Veron zeer ouderwets.
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: interesseonderzoek Veron.

#5 Bericht door PH7R »

andreph5c schreef:De Vrza heeft een handige digitale magazine die ik kan downloaden op mijn gsm en overal kan lezen, zonder dat ik een hoop papier mee moet sleuren, want de magazine van de Veron is alleen op papier, wat zeer onhandig is.

En je kan de magazine van de Vrza handig op een usb stickje bewaren, zonder een boeken kast inelkaar hoeven timmeren.

Op dit gebied vindt ik de Veron zeer ouderwets.
+ DARU magazine, ook gewoon digitaal.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#6 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

andreph5c schreef:In mijn beleving mist er nog een hele belangrijke vraag in deze onderzoek, namelijk moet er ook een lidmaatschap komen met een digitale Electron inplaats van een gedrukte exemplaar.
Heb je deze vraag ook in de enquête gesteld? Dat lijkt mij de juiste plek.


Ik heb de enquête net ingevuld en gebruik gemaakt van de open velden.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: interesseonderzoek Veron.

#7 Bericht door PE1KEL »

De Benelux DX club is ook enkele jaren geleden digitaal gegaan.
Ze hebben liever dat je digitaal gaat dan dat ze drukwerk moeten leveren voor 25 man...

Veron gaat echt niet met de tijd mee, en dat gaat ze inderdaad opbreken.
En dat copyright-geneuzel zal wel meevallen, want ander zou de VRZA daar ook wel problemen mee ondervinden.

PA0AA
Berichten: 381
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#8 Bericht door PA0AA »

PE1KEL schreef:De Benelux DX club is ook enkele jaren geleden digitaal gegaan.
Ze hebben liever dat je digitaal gaat dan dat ze drukwerk moeten leveren voor 25 man...

Veron gaat echt niet met de tijd mee, en dat gaat ze inderdaad opbreken.
En dat copyright-geneuzel zal wel meevallen, want ander zou de VRZA daar ook wel problemen mee ondervinden.
Toch heeft analoog ( papier ) ook wel voordelen op de ( zeer ) lange termijn.
Ik heb bijv. een uitgave van de VRA-NCBHC op een 5-1/4 inch floppy.
't Is dat ik nog een ouwe 386 PC heb met zo'n diskdrive erin. Maar ga jij in 2030 nog een CD-ROM lezen ?
Als je vergeet om het op tijd te converteren naar een gangbaar medium, ben je mooi de sjaak.... :roll:
73, Ruben, PA0AA.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#9 Bericht door PA2RU »

PD7HB schreef:Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd, ik hoef geen Electron maar er is geen tussenvorm van lidmaatschap. Een met en een zonder Electron voor een gereduceerde prijs. Ik heb hierover email contact gehad met Remy Denker maar dat blijkt niet bespreekbaar te zijn want dan komt er geen geld genoeg binnen om het blad te laten drukken. Voor mij een reden om te stoppen als Veron lid. Digitaal zal hem ook niet worden in verband met de copy rechten. Zelfs het op internet zetten van heel oude Electrons of artikelen hieruit mag niet en "dwingt" de Veron je deze te verwijderen.
Er liep al eens eerder een draadje over auteursrechten...
Punt is dat de Veron daar niet verantwoordelijk voor is want die heeft deze rechten niet.
Die is in handen van de auteurs van de artikelen welke dan ook met instemming in de Electron zijn geplaatst.
In de 2'de lijn is de redactie dus verantwoordelijk daarvoor..

Los daarvan heb ik nog niks ontvangen van de Veron om in te vullen...
Zal zo eens in de mailbox kijken.
PA0AA schreef:
Toch heeft analoog ( papier ) ook wel voordelen op de ( zeer ) lange termijn.

73, Ruben, PA0AA.
Ik heb de papieren Electrons vanaf januari 1986 tot nu in bezit..altijd handig als iemand oudere artikelen zoekt ;)
73 René PA2RU

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: interesseonderzoek Veron.

#10 Bericht door PH7R »

20 jarigen gaan echt geen papieren blad meer lezen, dus we houden eea in stand voor dino's :mrgreen: .
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

PA0LMD
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#11 Bericht door PA0LMD »

Veron leden kunnen de 2019 jaargang nu gratis downloaden.
Bewaar het Electron één jaar en dan kunnen ze weg.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#12 Bericht door PA3DAT »

Et discite schreef:20 jarigen gaan echt geen papieren blad meer lezen, dus we houden eea in stand voor dino's :mrgreen: .
Daartoe hebben jullie onderzoek gedaan, de mening gevonden van één puber op een CB-forum, vervolgens de nodige harde conclusies getrokken: "Veron gaat echt niet met de tijd mee, en dat gaat ze inderdaad opbreken."

Mooi, zo'n vooruitziende blik! :mrgreen:

Ik vrees dat de gemiddelde leeftijd eerder een rol gaat spelen. Er overlijden meer leden dan dat er jongeren bij komen. En dan de opmerking "20 jarigen gaan echt geen papieren blad meer lezen". Weet je waarom niet? Omdat de leesvaardigheid van jongeren hard achteruit gaat, zoals ook het aantal laaggeletterden hand over hand toeneemt. Of is dit een kip/ei-vraag?

En zeg nou eerlijk, in deze digitale tijden met internet, gratis videobellen via WhatsApp, Instagram. Wie gaat er nu nog een studie doen om een machtiging te halen? Radio is voor jongeren waarschijnlijk nét zo spannend als postzegels verzamelen. En de enkeling die het wél doet wordt meteen op het schild gehesen: we hebben er weer één! Feest! Helemaal als het een meisje is, het lijkt wel of dat extra punten oplevert. :D

Maar toch een voorspoedig 2021 gewenst, in goede gezondheid en met vele mooie verbindingen!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#13 Bericht door andre »

Reden te meer om ook op dit punt wat vooruitstrevend te worden Aloys. Maar, waar bemoei ik me mee, ben al 20 jaar geen lid meer.... :mrgreen:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#14 Bericht door PH2LB »

PA3DAT schreef: En dan de opmerking "20 jarigen gaan echt geen papieren blad meer lezen". Weet je waarom niet? Omdat de leesvaardigheid van jongeren hard achteruit gaat, zoals ook het aantal laaggeletterden hand over hand toeneemt. Of is dit een kip/ei-vraag?
Is ook een kwestie van opvoeding. Zit al heel wat jaren in de ICT (meer dan 33), en ben voorstander van chat en team programma's (IRC voor degene die het nog kennen). Echter als mijn kinderen mij een berichtje sturen waarvoor ik moeite moet doen om het te ontcijferen (of veel taal en zinsconstructie fouten in staan), krijgen ze enkel een :?: terug. Type maar opnieuw anders krijg je geen antwoord. Alle browsers en telefoons hebben tegenwoordig spellingscontrole dus onleesbare woorden of sms afkortingen hoeven er niet in te zitten.

M.b.t. het wel of niet een magazine op papier . . . . de meeste e-magazines waar velen zo trots op zijn, zijn gewoon PDF's opgemaakt om af te drukken. En dus per definitie klote te lezen op je mobiel (je blijft zoomen en schuiven) of op je laptop altijd net een halve pagina in beeld of niet te lezen omdat bij een hele pagina de letters te klein uitvallen (ja ik heb ook een lees bril).

Met je magazine even in een PDF rammen ben je er niet. Het schrijven van E-magazines / E-books is al het schrijven van een goede responsieve web pagina (dynamische content wrapping en styles d.m.v. stylesheets zodat het op zoveel mogelijk schermen goed getoond word). Daar gebruik je geen PDF maar een speciaal formaat voor e-publishing zoals EPub, MOBI etc waardoor het altijd goed en leesbaar getoond word.

Voordeel : het is ook gelijk goed te lezen op een e-reader.
Nadeel : je hebt een e-reader, een reader app of een plugin nodig om te lezen (maar dat heb je voor PDF ook nodig).

Andere optie : je zou zelf een HTML file kunnen nemen met daarin alle content (zoals plaatjes etc) embedded.

Mijn 1 en 2 eurocent.

Terug on-topic : wanneer hebben jullie die e-mail gekregen? Ben lid van de VERON en mijn e-mail adres is bekend bij de club, maar tot op heden nog niks ontvangen.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: interesseonderzoek Veron.

#15 Bericht door PH7R »

PA3DAT schreef: En zeg nou eerlijk, in deze digitale tijden met internet, gratis videobellen via WhatsApp, Instagram. Wie gaat er nu nog een studie doen om een machtiging te halen? Radio is voor jongeren waarschijnlijk nét zo spannend als postzegels verzamelen. En de enkeling die het wél doet wordt meteen op het schild gehesen: we hebben er weer één! Feest! Helemaal als het een meisje is, het lijkt wel of dat extra punten oplevert. :D
Het kan ook anders, geef iedereen met bijv mbo/hbo/wo (electrotechniek) bij afstuderen N-licentie. Het merendeel van de amateurs koopt/gebruikt kant-en-klaar apparatuur tegenwoordig. 50 Jaar terug was er misschien nog een rechtvaardiging ivm zelfbouw. Er wordt tegenwoordig meer storing veroorzaakt door foutief gemonteerde zonnepanelen dan een radio amateur met (25/100W) IC7300 en kant-en-klare end-fed.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Plaats reactie