Examens F + N 2021

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Re: Examens F + N 2021

#46 Bericht door PC8M »

HylkeKingma schreef: 14 apr 2021, 18:06
PD2ADX schreef: 17 mar 2021, 15:12 Ik ben benieuwd wie er op gaat voor N of F dit jaar. Het is weer mogelijk om examen te doen bij SRE nadat zij een ontheffing hebben kunnen krijgen in samenwerking met de veiligheidsregio.

Vandaag 17 Maart is er ook een examen. Ik ben benieuwd wie er is gegaan en hoe het je af ging.

Iedereen die examen gaat doen succes gewenst!
Ik! Op 26 mei ga ik volop voor de F in Nieuwegein. Zit nu vrij goed in de stof, alleen bij oefentoetsen komt er gemiddeld een 7,2 uit. Niet genoeg marge voor op het examen.
Daar ga ik de komende tijd dus vooral mee door, gelukkig heb ik nog langer dan een maand :)
Dat heb ik ook een hele tijd gehad totdat ik meer examens ging maken en specifieke stukken theorie verder ging uitdiepen (bedankt youtube!). Toen kroop ik langzaam naar 8.6 gemiddeld op DLZA

PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Re: Examens F + N 2021

#47 Bericht door PC8M »

Ongeduldig wacht ik op de bevestiging van Agentschap Telecom en SRE. Daarna zou ik mijn nieuwe call moeten kunnen aanvragen. Spannend! ;-)

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Examens F + N 2021

#48 Bericht door PA3BAS »

Log anders ook af en toe in op de website van het AT. Daar kan je de documenten downloaden als ze beschikbaar zijn. Dan kan je volgens mij wel gaan zenden...
.... But will it blend?

PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Re: Examens F + N 2021

#49 Bericht door PC8M »

PA3BAS schreef: 26 apr 2021, 18:45 Log anders ook af en toe in op de website van het AT. Daar kan je de documenten downloaden als ze beschikbaar zijn. Dan kan je volgens mij wel gaan zenden...
Ik had al een paar ingelogd, maar tot zo ver zijn er nog geen nieuwe documenten toegevoegd. Wie weet eind deze week wel :)

PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Re: Examens F + N 2021

#50 Bericht door PC8M »

Screenshot 2021-04-28 at 11.35.22.png
Het lijkt er op dat de examens zijn doorgevoerd in register, ik kan nu ook een nieuwe call sign aanvragen zo te zien. Nog geen bevestiging gehad van SRE of AT verder. Dat zal later deze week wel komen :)

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: Examens F + N 2021

#51 Bericht door Gert_PA2LO »

SRE heeft vandaag bericht van AT ontvangen dat de examenresulaten zijn vastgesteld. De brieven met de officiële uitslag zijn vanmiddag op de post gegaan en vallen dus vanaf morgen (en later deze week) op de deurmat.

PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Re: Examens F + N 2021

#52 Bericht door PC8M »

Gert_PA2LO schreef: 28 apr 2021, 15:08 SRE heeft vandaag bericht van AT ontvangen dat de examenresulaten zijn vastgesteld. De brieven met de officiële uitslag zijn vanmiddag op de post gegaan en vallen dus vanaf morgen (en later deze week) op de deurmat.
Dat is goed nieuws! Ik heb mijn nieuwe call al kunnen vastleggen bij AT. De brief zie ik dan zsm tegemoet.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Examens F + N 2021

#53 Bericht door PE2AAB »

Mooi! En deze call kan per direct gebruikt worden. Je officiële 'vergunning' kun je (in PDF) ook van de website van AT downloaden. Dit vooruitlopend op de papieren die je inderdaad nog zult ontvangen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PE0G
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 okt 2009, 09:02

Re: Examens F + N 2021

#54 Bericht door PE0G »

Gisteren 15 mei examen gedaan voor F en geslaagd. 10 fout.
Ik kan me niet herinneren ooit voor een examen voor een hobby zoveel moeite te hebben gedaan maar het is me uiteindelijk gelukt. Ik ben er met tussenpozen zo’n drie jaar mee aan de slag geweest. Tussendoor ook jaren niets gedaan. Het is met name de hoeveelheid en de variëteit aan vragen en onderwerpen die me nekte. Ik kwam jarenlang niet onder de 20 fout uit. Met een cursus van PA4TON, een vd laatste die hij gaf in 20 jaar, en daarvoor een cursus van veron afd Meppel en tenslotte de DLZA is het dan toch gelukt. Allen hartelijk dank voor de ondersteuning. Want ook dat maakt de hobby: zoveel mensen die tijd en energie in anderen willen steken zodat er weer een zendamateur bij kan komen! Hulde voor die mensen!

Voor de liefhebber die ook de F cursus wil doen heb ik nog een paar ordners met cursus, antwoorden en examens met antwoorden in de aanbieding.

Daarnaast beveel ik het nieuwe boek van PA4TON aan! 20 jaar examenvragen met uitwerking. Een heel goed boek om te gebruiken bij de examenvoorbereiding. Te bestellen bij PA4TON. Google op pa4ton en boek dan vind je het wel.

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: Examens F + N 2021

#55 Bericht door Gert_PA2LO »

Van harte Henk!

Je verhaal is hoop ik een inspiratie voor anderen: de aanhouder wint! Veel plezier met de nieuwe en extra mogelijkheden die je er binnenkort bij zal krijgen.

Je ziet op de foto dat jij het meest kleurrijke type was tijdens het examen :lol:

Afbeelding

PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Re: Examens F + N 2021

#56 Bericht door PC8M »

PD0K schreef: 16 mei 2021, 10:38 Gisteren 15 mei examen gedaan voor F en geslaagd. 10 fout.
<knip>
Gefeliciteerd met het behalen van je F! Ik heb hiervoor examen gedaan en heb ook super veel tijd gestoken in het leren. Dat is het dubbel en dwars waard geweest. Naast de nieuwe mogelijkheden hebben ik meer inzicht gekregen in RF techniek. Nu nog even wachten totdat AT alles verwerkt heeft en dan je nieuwe call aanvragen. Geniet er van.

PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Re: Examens F + N 2021

#57 Bericht door PC8M »

PE2AAB schreef: 29 apr 2021, 06:51 Mooi! En deze call kan per direct gebruikt worden. Je officiële 'vergunning' kun je (in PDF) ook van de website van AT downloaden. Dit vooruitlopend op de papieren die je inderdaad nog zult ontvangen.
Die PDF heb ik uiteindelijk ook nog ontvangen met de post 2 weken terug. Daarbij zat ook het creditcard formaat AT pasje. Nu is het helemaal afgerond :)

PE0G
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 okt 2009, 09:02

Re: Examens F + N 2021

#58 Bericht door PE0G »

Dank je. Jij ook nog gefeliciteerd.

Gefeliciteerd met het behalen van je F! Ik heb hiervoor examen gedaan en heb ook super veel tijd gestoken in het leren. Dat is het dubbel en dwars waard geweest.

Gebruikersavatar
Hylke_PA9HK
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2017, 13:06
Roepletters: PA9HK
Locatie: Koedijk, Nederland
Contacteer:

Re: Examens F + N 2021

#59 Bericht door Hylke_PA9HK »

Morgen weer een examenmoment in Nieuwegein, als ik de uitnodiging van het SRE mag geloven :)
Wie ga ik morgen allemaal zien? Ik ga voor de F.

Laatste oefenexamens net gemaakt, vanavond goed slapen en dan gaan we er tegen aan.

Groetjes,
Hylke Kingma
Alkmaar
Hylke Kingma, 19 jaartjes jong, Lid Landelijke JOTA-JOTI Organisatie, docent natuurkunde & scheikunde i.o. aan de Hogeschool van Amsterdam, oproepchauffeur op de trekker-oplegger, in bezit van Klein Vaarbewijs 2 en marifoon basis, mail: PA9HK@vrza.nl

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: Examens F + N 2021

#60 Bericht door Gert_PA2LO »

HylkeKingma schreef: 25 mei 2021, 10:30 Wie ga ik morgen allemaal zien? Ik ga voor de F.
Je bent morgen zeker niet alleen: er zijn twee zalen in gebruik. Bij binnenkomst in het Meeting District hoor je of je in Bigroom 1 of Bigroom 2 zit. Om 13.00 uur starten voor het Full-examen ongeveer 45 kandidaten. De Novice-kandidaten starten om 15.15 uur en dat zijn er ongeveer 50.

Succes met je examen!

73,
Gert

Plaats reactie