Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 20 jan 2021, 05:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 jan 2021, 21:55 

Wat een gezeur over een enquete.
Waar draait het om? Dat er in de huidige wereld nog een belangenbehartiger is voor je mooie hobby!
Storing door zonnepanelen, dimmers, led lampjes, niemand, LEES NIEMAND, heeft daar in NL problemen mee, behalve....
de kortegolf radio zend- of luisteramateur en daarom is het zo belangrijk dat er een groep voor ons is om onze belangen te behartigen.
Of de Electron dan in papier komt of online is in te zien, ik vind het best.
73's Gert PE1RTC

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 2021, 22:36 

PE1RTC schreef:
Wat een gezeur over een enquete.
Waar draait het om? Dat er in de huidige wereld nog een belangenbehartiger is voor je mooie hobby!
Storing door zonnepanelen, dimmers, led lampjes, niemand, LEES NIEMAND, heeft daar in NL problemen mee, behalve....
de kortegolf radio zend- of luisteramateur en daarom is het zo belangrijk dat er een groep voor ons is om onze belangen te behartigen.
73's Gert PE1RTC

Maar als leden afhaken door dat de vereniging niet moderniseert wordt de spoeling steeds dunner en verliest ook de vereniging hun stem in dit gebeuren en dat willen wij toch ook niet?
Dat hebben ze bij de Arrl ook goed begrepen en is er nu ook een digitale qst !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 2021, 23:01 

PD2B schreef:
PE2AAB schreef:
PD2B schreef:
Blijkbaar zijn ze selectief bij de Veron, nog mail ontvangen met een linkje naar de enquete....

Of je E-mailadres is niet bekend in het VAS (Veron Adressen Systeem) ;-)
Zeker wel...

Hier het zelfde, wel bekend in VAS want ook bereikbaar voor 2FA. Ook krijg ik netjes de nieuwsbrief binnen maar geen link naar de enquête. Of komt het omdat ik pas nèt een jaar lid ben?? :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2021, 10:59 

PA5COR schreef:
Het blad is een stuk minder interessant zeker nu er veel minder zelfbouw projecten in staan als vroeger.

Ze vroegen in de enquête of je meer of minder over contests wil lezen bijvoorbeeld.
Tja, hetzelfde is goed. Maar misschien wel ánders.

Op zich vind ik artikelen over contests best interessant. Operating practices, tactieken, station bouw.
Maar nu staan er vooral ellenlange verslagen over hoe gezellig het "op anderhalve meter" in de shack was, wie dit jaar de broodjes gebakken heeft en dat de ouwe heren in kwestie toch weer vinden dat ze een hele prestatie hebben geleverd door iets korter te slapen dan gemiddeld en zowaar een regenbuitje te trotseren tijdens de opbouw. Helden!

Tja, dát interesseert me dan weer geen hol, platgezegd.

Maar dan nog gaat het me meer om de belangenbehartiging dan het al of geen interessant, al of geen PDF of HTML blaadje.

Blaadjes genoeg, EMC optreden is wat we tekort komen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2021, 11:06 

PE1RTC schreef:

"Gelukkig" is het inmiddels zo erg dat zelfs hulpdiensten er bij tijd en wijle last van hebben. Ook de "gewone" mensen zelf met afstandsbedieningen, WiFi en zo. Maar het is wel aan ons om dat te duiden, te helpen traceren. Om bondgenoot te zijn van andere gedupeerden. Vanuit die positie kunnen we zorgen dat "onze" kortegolf niet vergeten wordt en meelift op verbeteringen en maatregelen.

In ons eentje redden we dat niet, niemand zal uit zichzelf onze hobby belangrijk vinden. Daar moet men een beetje bij "geholpen" worden...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 jan 2021, 22:01 

[url]Wat een gezeur over een enquete.
73's Gert PE1RTC[/url]

+1

De vereniging is zoveel meer dan alleen zijn blad.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 jan 2021, 22:14 

PA8S schreef:
PD2B schreef:
PE2AAB schreef:
PD2B schreef:
Blijkbaar zijn ze selectief bij de Veron, nog mail ontvangen met een linkje naar de enquete....

Of je E-mailadres is niet bekend in het VAS (Veron Adressen Systeem) ;-)
Zeker wel...

Hier het zelfde, wel bekend in VAS want ook bereikbaar voor 2FA. Ook krijg ik netjes de nieuwsbrief binnen maar geen link naar de enquête. Of komt het omdat ik pas nèt een jaar lid ben?? :lol:

In de komende Electron komt nog een artikel over de enquête met een link.

PA9X' Blog

Kenwood TS-480HX | Haloweb 10, 12, 15, 17, 20m | 14 m sloper met CG-3000 autotuner | Delta loop 6 m | MLA-30+ loop | Miniwhip

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 jan 2021, 14:48 

Ik heb nog steeds niks ontvangen..
Ook de nieuwsbrief niet gehad...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 jan 2021, 15:30 

PA2RU schreef:
Ik heb nog steeds niks ontvangen..
Ook de nieuwsbrief niet gehad...

Lijkt mij een goed moment om contact met de VERON op te nemen. Door het hier te publiceren los je volgens mij niks op. :o

http://www.pa3gnz.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur