MOSLEY TA-33M beam 10 15 en 20 mtr.

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
PA2JG
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 feb 2009, 17:57
Roepletters: PA2JG
Locatie: Leeuwarden

Re: MOSLEY TA-33M beam 10 15 en 20 mtr.

#31 Bericht door PA2JG »

Hallo allemaal bedankt voor de info,vanmorgen hoogwerker opgehaald een mooie auto hoogwerker ging perfect en de A3WS verwijderd ook de Mosley laten zakken zodat er meer ruimte is tussengekomen t o v m n 2 en 70 beampjes boven in,zitten nu een 2 meter tussen
helaas niet langer want m n top buis in de mast is maar 3 meter maar het werkt zal je zeggen de boel net klaar 20 meter
aan en zie daar ZL2JBR de John vanuit Wellington Nieuw Zeeland gewerkt , ik riep 1 keer en de man pikte me er zo uit dat ging rap
en met mooie signalen heen en weer beide 20 db over 9 zeer hard had John het over , nou kijk eens aan haha ik schrok er zelf van hi,maar
mooie verbinding gehad , antenne daarvoor al gemeten en de resonantie is behoorlijk gezakt,heb nu bij 1 op 1 punt 3 op 14.300 das heel mooi
was veel hoger ook 15 meter is gezakt nog wel wat aan de hoge kant maar blijft tussen de 1 op 1 punt 5 voor het hele ssb gedeelte
dus ben zeer tevreden,10 meter band is ook beter geworden gemiddeld toch wel een 1 op 1 punt 5 tot wel een 1 op 1 punt 7 daar is wel mee te leven,ja ik zal je zeggen Steppir zeker in me om laten gaan om dat aan te schaffen en dan mooi 5 banden voor 1 antenne en je hebt meerdere configuraties mogelijk heb ik wel gelezen ook 40 en de 6 meter band erin dan kun je toch een mooi end mee uit de voeten.
Gelukkig is alles toch nog goedgekomen en heb al gemorken nu hoe hoger de beam nu staat hoe mooier de aanpassing is , de beam is toch wel erg omgevings gevoelig iets wat ik bij de Hygain de TH2MK3 eigenlijks weinig van gemorken heb al die jaren.ook de A3WS ging daar goed mee om !
M vr gr Jelle PA2JG 73 s !
Laatst gewijzigd door PA2JG op 03 sep 2011, 17:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: MOSLEY TA-33M beam 10 15 en 20 mtr.

#32 Bericht door Steef »

Mooi Jelle,

Veel plezier met de beam.
Gewoon lekker verbindingen maken.
Wie praat luistert niet

PA2JG
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 feb 2009, 17:57
Roepletters: PA2JG
Locatie: Leeuwarden

Re: MOSLEY TA-33M beam 10 15 en 20 mtr.

#33 Bericht door PA2JG »

Steef schreef:Mooi Jelle,

Veel plezier met de beam.
Gewoon lekker verbindingen maken.
Update !
Gemaild met Mosley en die zeggen 1 straler via het bijbehorende stripje aan aarde leggen daar komt ook de afscherming van de coax aan
dit vanmiddag gedaan en de antenne resoneert nu mooi in alle 3 ssb banden zelfs cw is nog goed mogelijk blijft allemaal mooi !
Mosley zegt de beam is symmetrisch en de coax is asymetrisch dan heb je een mis aanpassing stripje er aan en dan past de coax
goed aan aan de stralers !
M vr gr Jelle PA2JG 73 s !

ps nog maar net geinstalleerd en direkt al op 10 meter V55V vanuit Namibie met een contest !

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: MOSLEY TA-33M beam 10 15 en 20 mtr.

#34 Bericht door PE1NBD »

Leuke impressie over de hobbie en over je mast Jelle. Kreeg de link doorgestuurd via Hyves.
http://www.youtube.com/watch?v=sOzD8qQd ... r_embedded
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: MOSLEY TA-33M beam 10 15 en 20 mtr.

#35 Bericht door andre »

Mooi gemaakt. En, zoals ik al eerder had gemeld, verbluffend hoe die mast daar staat midden tussen de huizen. Hoef je tegenwoordig niet mee aan te komen ben ik bang. Maar dat zal ook gelden voor de mogelijkheden die ik ter beschikking heb.

@Jelle Wel jammer dat jij een strafblad hebt hi, is mij nooit gelukt... :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PA2JG
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 feb 2009, 17:57
Roepletters: PA2JG
Locatie: Leeuwarden

Re: MOSLEY TA-33M beam 10 15 en 20 mtr.

#36 Bericht door PA2JG »

Goedenmorgen ja dat was nog in de goeie tijd he aanvragen en binnen 6 weken had ik de bouwvergunning in de bus,geen tegen reacties gehad
, het wordt dan aan de grote klok gehangen is ter inzage voor iedereen en dan kan men er tegen ingaan,maar totaal niemand dus de vergunning was zo klaar gelukkig,ja dat zal nu wel niet meer zo gemakkelijk gaan ik lees en hoor daar nog wel genoeg over veel weerstand.
Ja van dat strafblad inderdaad was wel grappig alleen de volgende keer moest ik wel even 30 dagen naar de jeugdgevangenis nieuw vosseveld
in vught haha ongelovelijk he zaten jongeren hadden meer uitgehaald en gingen eerder al weer naar huis,over rechtspraak gesproken !.
Ja het filmpje was een initiatief van m n achterbuurman die programma maker is hier bij onze stads omroep,we waren buiten ik en ids pa0ids bezig met het in elkaar zetten van diverse antennes achterhuis en hij fietste door de steeg en bleef staan en even een praatje en ik zei
komende week een hoogwerker en dan gaan we de mast renoveren en zogezegd zo gedaan is alles in werking gezet en heeft hij opnames ervan gemaakt wel leuk,trouwens kreeg ook een mailtje van de ncrv televisie haha man bijt hond die hadden het ook gezien nou ik zei ik vindt het zo wel best hoor dit was leuk en er hoeft geen vervolg meer op he haha dus dat maar niet gedaan !
He iedereen goed weekend gewenst helaas heb ik weekend dienst dus voor mij straks weer naar de baas !.
M vr gr Jelle PA2JG 73 s !

Pitje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2023, 11:27
Roepletters: On7cfx

Re: MOSLEY TA-33M beam 10 15 en 20 mtr.

#37 Bericht door Pitje »

Hallo ik ben ludo on7cfx
Nu heb ik onlangs een mosley 3 elementen mini beam 5 band aangeschaft ik heb ze dan ook gemonteerd volgens het schema als je het zo kunt noemen nu het probleem is dat de swr op oneindig staat en krijg hem niet naar beneden zoals mosley voorschrijft ik heb dan ook al vanalles geprobeerd om de swr naar beneden te krijgen maar vergeefs blijft gewoon hangen op 13.5 wat veel te hoog is
Kan er iemand mij zeggen wat er juist scheelt zou het op prijs stellen want deze antenne heeft mij toch een slordige 900 euro gekost
Grt ludo

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: MOSLEY TA-33M beam 10 15 en 20 mtr.

#38 Bericht door PE1NBD »

Hallo Ludo. Als het afstellen van de radialen niets verandert zou ik denken aan een probleem met je coax of iets met één van de pluggen.

73, PE1NBD, Oene.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Plaats reactie