Daar gaat een mooie antenne mast 😟

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Daar gaat een mooie antenne mast 😟

#16 Bericht door TheoP »

PE1IDY schreef: 04 jan 2024, 23:12 En weer ontaardt een in alle onschuld gedeelde video in een achterlijke discussie.....
Dus veel topics op het forum ontaarden in 'achterlijke' discussie?
Fraai werk
Heb je het uitroepteken al gebruikt om forum beheer op de hoogte te stellen?

Theo

on4avt
Berichten: 1506
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Daar gaat een mooie antenne mast 😟

#17 Bericht door on4avt »

Persoonlijk denk ik dat het een oude tv ontvangst antenne is die erop staat. Gezien de hoogte en de constructie is het geen amateur mast.
Ik bedoel daarmee dat indien het zo is, die antenne al jaren buiten gebruik is,minstens 20 jaar dan.
Dan zou het ding daar al meer dan 50 jaar staan,zonder onderhoud. Helemaal rot.
Zo staan er nog wel op de buiten in gans Vlaanderen.
Staan gewoonlijk ook op een ruime afstand van het huis.
Er zal wel schade zijn door de val ergens.Maar wie zal het zeggen. Er is overal schade door de storm.
Ik heb een orkaan van dit soort meegemaakt toen ik in Ieper woonde.
De antenne's draaiden als een windmolen. Een zijkant van het huis moest eraan geloven,het dak.
Dat was de rand van de orkaan.Alles wat naast het huis en verder tot 200 m was weg.net een pletwals.
2 mono banders naar de vaantjes. Het was het jaar 1991 of 1991.OOk in het voorjaar.
De mast was een 2X 11 m uitschuifbaar. Ik wilde die naar beneden draaien, maar gedeelten haakten in elkaar en de mast had een knik.
Leuk is het niet als het je overkomt.
De schade bij mij was minimaal vergeleken met de rest. Toen was er nog geen internet om erover te discuteren.

PE1KEL
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Daar gaat een mooie antenne mast 😟

#18 Bericht door PE1KEL »

Het woke-isme is zelfs hier op Zendamateur . com toegeslagen.
Je kunt ook niks schrijven of er komt commentaar, zoals gebruikelijk uit dezelfde richting.

PE7K
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 aug 2023, 06:55

Re: Daar gaat een mooie antenne mast 😟

#19 Bericht door PE7K »

PA1AIS schreef: 04 jan 2024, 21:38 hoe weet je dat, was je er bij?
Nee, maar een kennis van mij woont in dat dorp.
73, Mariëtte https://pe7k.com/

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Daar gaat een mooie antenne mast 😟

#20 Bericht door TheoP »

PE1KEL schreef: 05 jan 2024, 07:56 Het woke-isme is zelfs hier op Zendamateur . com toegeslagen.
Je kunt ook niks schrijven of er komt commentaar, zoals gebruikelijk uit dezelfde richting.
Licht mij even bij, uit welke richting?

Theo

on4avt
Berichten: 1506
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Daar gaat een mooie antenne mast 😟

#21 Bericht door on4avt »

Komaan mannekes. Er is overal oorlog. Peace for the Ham's. is dit een verhitte discussie waard? Over een ander zijn misérie?

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3131
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Daar gaat een mooie antenne mast 😟

#22 Bericht door elsinga »

[mod] De suggestie om het vriendelijk te houden is een hele goede...[/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PD1PK
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 nov 2006, 07:48
Roepletters: PD1PK
Locatie: Venray

Re: Daar gaat een mooie antenne mast 😟

#23 Bericht door PD1PK »

Als ik dit van te voren wist had ik het zeker niet gepost. De bedoeling was goed maar eindigt in een totaal zinloze discusie door bepaalde mensen.

Jammer. Fijne dag
'73 and have a nice day. If you want to see my Harley Davidson and my flying hobby look at https://www.qrz.com/db/pd1pk Paul ( PD1PK)

Gebruikersavatar
PD1PK
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 nov 2006, 07:48
Roepletters: PD1PK
Locatie: Venray

Re: Daar gaat een mooie antenne mast 😟

#24 Bericht door PD1PK »

on4avt schreef: 05 jan 2024, 07:42 Persoonlijk denk ik dat het een oude tv ontvangst antenne is die erop staat. Gezien de hoogte en de constructie is het geen amateur mast.
Ik bedoel daarmee dat indien het zo is, die antenne al jaren buiten gebruik is,minstens 20 jaar dan.
Dan zou het ding daar al meer dan 50 jaar staan,zonder onderhoud. Helemaal rot.
Zo staan er nog wel op de buiten in gans Vlaanderen.
Staan gewoonlijk ook op een ruime afstand van het huis.
Er zal wel schade zijn door de val ergens.Maar wie zal het zeggen. Er is overal schade door de storm.
Ik heb een orkaan van dit soort meegemaakt toen ik in Ieper woonde.
De antenne's draaiden als een windmolen. Een zijkant van het huis moest eraan geloven,het dak.
Dat was de rand van de orkaan.Alles wat naast het huis en verder tot 200 m was weg.net een pletwals.
2 mono banders naar de vaantjes. Het was het jaar 1991 of 1991.OOk in het voorjaar.
De mast was een 2X 11 m uitschuifbaar. Ik wilde die naar beneden draaien, maar gedeelten haakten in elkaar en de mast had een knik.
Leuk is het niet als het je overkomt.
De schade bij mij was minimaal vergeleken met de rest. Toen was er nog geen internet om erover te discuteren.

Heftig om mee te maken lijkt mij.
'73 and have a nice day. If you want to see my Harley Davidson and my flying hobby look at https://www.qrz.com/db/pd1pk Paul ( PD1PK)

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Daar gaat een mooie antenne mast 😟

#25 Bericht door TheoP »

PD1PK schreef: 05 jan 2024, 08:32 Als ik dit van te voren wist had ik het zeker niet gepost. De bedoeling was goed maar eindigt in een totaal zinloze discusie door bepaalde mensen.

Jammer. Fijne dag
Het mss handig geweest om iets meer tekst er bij te doen en niet een kale link naar een, (mijn idee inferieur) platform?
Dat er een tornado is geweest in Putte België en daar is schade bij ontstaan zie filmpje.
Zo iets?

Theo

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Daar gaat een mooie antenne mast 😟

#26 Bericht door PE2AAB »

[mod]Op verzoek van TS is dit topic gesloten.[/mod]
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gesloten