antennelocatie gezocht

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA7RP
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2011, 09:18

antennelocatie gezocht

#1 Bericht door PA7RP »

Ik woon in een woonwijk met een hoog ruisniveau en de nodige hoogbouw op zichtafstand. Ik ben er qua ontvangst op 2 meter zo'n 20 `a 30dB op achteruit gegaan t.o.v. mijn vorige qth waar ik vrij over de weilanden uitkeek. Bij meteor scatter of tropo sta ik nu steeds met 3-0 achter.

Heb daarom besloten om een remote station te gaan bouwen. Dat is nu zo goed als af. Ik heb het al uitgebreid kunnen testen tijdens mijn recente vakantie. Liggend op een strandbedje verbindingen maken via mijn remote station dat nu nog thuis opgesteld staat, ging prima.
Het station heeft alleen 230V nodig, zit in een Rittalkast van ca, 50x50x30 cm groot. Kan wel een beetje geluid produceren als ik -op afstand- de blower aanzet. Uitgangsvermogen is ca. 400W. Communicatie met het thuisfront gaat met een 4G modem en een App die ik zelf gebouwd heb.
Als het station in ruste is, staan alleen een Arduino en het 4G modem aan.

Ik zoek een locatie om dit station op te stellen. Liefst landelijke omgeving met zoveel mogelijk vrij zicht (of een superhoog flatgebouw hi!). Schuurtje, container allemaal prima. Er moet wel gelegenheid zijn om een 2 m beam (5 `a6 m lang) te plaatsen.

Wie helpt mij op weg?

73's Ruud

Roy pd8rw
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: antennelocatie gezocht

#2 Bericht door Roy pd8rw »

Het plaatsen van die rittalkast zal et probleem nog niet zijn .

Het overtuigen van de yl voor het plaatsen van een antenne met een aardige boom .

Afhankelijk van de bijhorende gewenste hoogte en evt constructie ben ik wel benieuwd naar het plaatsen van de antenne etc


( ik kan je niet helpen met een locatie, ik heb wel de ruimte , niet de hoogte .. maar vooral een yl die inmiddels weet dat antennes en masten bij amateurs altijd verandere en groeien 😏)

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: antennelocatie gezocht

#3 Bericht door Juul - PE0GJG »

Zou het ook niet heel erg handig zijn als je een omgeving noemt?
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA7RP
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2011, 09:18

Re: antennelocatie gezocht

#4 Bericht door PA7RP »

Beste Roy,

Dank voor je reactie. Zoals Juul terecht opmerkt had ik wel moeten vermelden in welke regio ik de locatie zoek.
Nu vind ik afstand op zich geen probleem, maar naar de Duitse grens is wel erg ver. Nog los van je YL (hi!).

Ik woon zelf in Zoetermeer en heb een voorkeur voor het westen of het midden van land.

Groet

Ruud

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: antennelocatie gezocht

#5 Bericht door Juul - PE0GJG »

Dag Ruud,

Een bootje op zee ? Heb ik ervaring mee. Mooie afstraling e.d. ........................... :D
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: antennelocatie gezocht

#6 Bericht door andre »

Staat er niet ergens iets van atv op een flat heel hoog in Zoetermeer? Kan je daarmee niet mee liften.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Re: antennelocatie gezocht

#7 Bericht door Charles_ »

andre schreef: 14 jun 2023, 15:44Staat er niet ergens iets van atv op een flat heel hoog in Zoetermeer? Kan je daarmee niet mee liften.
Die is al jaren geleden verplaatst naar een lokatie in Den Haag.
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

Plaats reactie