Werking van een 'On Glass' antenne?

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Werking van een 'On Glass' antenne?

#16 Bericht door sottezero »

ooit om die reden een koperstiftje gebruikt op de oude sub forrie om de banen weer als nieuw te krijgen voor de achterruit verwarming...
was toch bezig om de draadboom van de achterklep te fixen (die was door het vele open/dicht gewoon geknakt).
goedkoper dan een nieuwe achterruit.

PD4VCC
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 jan 2017, 15:33
Roepletters: PD3I

Re: Werking van een 'On Glass' antenne?

#17 Bericht door PD4VCC »

Inmiddels de antenne aardig 'laag' gekregen op de gewenste frequenties. De richting van de counterpoise maakte toch wel iets uit maar dan eerder de hoek ten opzichte van de antenne waarbij deze niet per se naar beneden gericht hoefde te staan. Wat vooral veel geholpen heeft is het wegkrabben van de verf op de plek waar het staafje geklemd zit tussen het chassisdeel en de BNC connector. Overigens luistert het allemaal zo nauw dat het mij niets zou verbazen dat de waardes nu toch weer anders zijn nadat ik in/uit de auto ben of nu ik de kabel helemaal heb weggewerkt. Alsnog waren de max waardes meer dan acceptabel dus daar maak ik mij geen zorgen om.

Mijn bevindingen zijn tot nu toe goed/gemiddeld en vergelijkbaar met een dualband Diamond aan een trunk mount zoals ik dat eerst altijd had. Daarbij komt de antenne eigenlijk niet boven de auto uit en is bevestigd aan de kofferbak van de auto (hatchback/SUV). Hij gebruikt daarentegen daarbij wel de counterpoise van het chassis van de auto.

Wel even wennen is het feit dat ik nu net 1.5cm te hoog ben voor de gemiddelde parkeergarage....POK!

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Werking van een 'On Glass' antenne?

#18 Bericht door sottezero »

Diamond trunk mount wel blij mee vroeger, maar die 2 schroeven in je lak moet je wel aflakken ivm roest

Plaats reactie