Doppler antenne

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Doppler antenne

#16 Bericht door Rene - pg3r »

PA3CQN schreef: 18 apr 2022, 15:19 Het plaatje van Helgoland lijkt trouwens wel een TACNAV, zo zonder de VOR antenne's en alleen in het midden een dikke zuil
Volgens mijn luchtvaartkaart is het een VOR/DME (DHE, op 116.300 MHz). Er staan geen andere bakens op Helgoland.

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Doppler antenne

#17 Bericht door PA3CQN »

Nog even gekeken en inderdaad ( op basis van de oude foto's van die van Eelde )
een ouderwetse VOR. Ik heb pas twee jaar terug zo'n ding bij toeval ontdekt toen ik
naar het uitzichtpunt in Onnen fietste. Dat is dan een DVOR. De nieuwe variant dus. Net geplaatst.
Op het plaatje die nieuwe en nog het gebouw dat lijkt op Helgoland, de oude.
Ik heb dus even gemist dat er ook nog oude modellen waren.
tn_DVOR_EEL_4-p.jpg
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

soldeerbout 01
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jun 2013, 10:40
Roepletters: PD2GVE

Re: Doppler antenne

#18 Bericht door soldeerbout 01 »

Hallo allemaal, ik heb een vraag over een rdf peiler, ik zoek een schema of informatie over een rdf antenne, ik heb namelijk een peil ontvanger die bestaat uit een peiler niet zelfbouw, maar met een ingebouwde pll gestuurde 2 meter ontvangertje.
Alles zit er op en aan , aan de achterkant zit een antenne bnc connector waar een spanning op staat van 12 volt op de positieve kant.
Nu is mijn vraag ik moet daar voor 4 antennetjes voor gebruiken maar hoe sluit ik die 4 antennes aan op die bnc connector,
Er zou namelijk al een antenne switsher in die peiler zitten die de pulsjes stuurt naar die 4 antennes, maar ik kan geen informatie of schema,s daar over te vinden, de peiler heeft geen merk, alleen staat er mactron electronics, hoop dat er iemand is die mij daar informatie over kan geven ,of toevallig nog een schema van heeft voor die antenne aansluiting.
Mvg. PD2GVE.

Plaats reactie