rotorcontrl ( Yaesu G 5500 ) via ST 2 LVB tracker en hamlib - gpredict

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

rotorcontrl ( Yaesu G 5500 ) via ST 2 LVB tracker en hamlib - gpredict

#1 Bericht door PC1L »

.. onder computers had ik een vraagje gedropt waar helaas niemand op geantwoord heeft. Mogelijk dat dit hier wel het geval zou kunnen zijn. Daarom nog een keer ( een copie van ) de vraag.

rotorcontrl ( Yaesu G 5500 ) via ST 2 LVB tracker en hamlib - gpredict

Vraagje om via gpredict - hamlib een rotor control a h werk te krijgen mbv een ST 2 van Fox Delta.

Op een pc had ik al staan gpredict, satpc32 en hamlib alles werkt probleemloos. Naast de rotor control via satpc32 ( via een ST 2 een LVB tracker, device ) wilde ik er nog eentje installeren via gpredict. Op dezelfde pc uiteraard :lol:.

De driver CH341SER - CH340 COM x was al geinstalleerd ( samen met satpc32 ) en met een ST 2 unit werkt dit perfect. Dus na invullen van een passend apparaat nummer in de hamlib 'batch'file zou het moeten werken :

( x is een nummer - COM poort )

Iets dergelijks als dit hier : pad - rotctld.exe"-m 608 -r COM x -s 38400 -t 4533

Zo gezeg zo gedaan .. maar : hamlib maakt bezwaar omtrent het device nummer.

Misschien dat iemand weet welk device nummer dit moet zijn ? En de andere vraag : kan ik nu twee stel rotoren tegelijk ( lees twee stuks ST-2 ) draaien op een enkele pc ? De driver(s) zouden nu geen probleem moeten opleveren .. of wel ?

( hoe de hamlib lijst moet worden gelezen etc. is hier bekend, maar een passend nummer niet gevonden ).

Met dank voor eventueel antwoord,

PC1l.

Plaats reactie