Diamond RHM-10 multiband antenna

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
jeroenbdtc
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2021, 12:41
Roepletters: PD5MSX

Diamond RHM-10 multiband antenna

#1 Bericht door jeroenbdtc »

Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke mobiele antenne omdat ik zeer weinig ruimte heb om een antenne te plaatsen waar ik woon.

De Diamond RHM-10 ziet er op papier ideaal uit, maar ik kan nergens een review vinden van dit ding. Zijn hier toevallig mensen die ervaring hebben met dit ding, of vergelijkbare antennes zoals de Hamking HVT-600 (die trouwens stukken goedkoper is)?

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Diamond RHM-10 multiband antenna

#2 Bericht door PA3DAT »

Wat voor set heb je? Yaesu bijvoorbeeld, maakt de Atas antenne. Lijkt op die Diamond maar er zitten motortjes in het spoelgedeelte waarmee de antenne zichzelf in resonantie brengt. Op mijn (vorige) camper heb ik daar veel plezier van gehad, in combinatie met een FT857.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

jeroenbdtc
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2021, 12:41
Roepletters: PD5MSX

Re: Diamond RHM-10 multiband antenna

#3 Bericht door jeroenbdtc »

Hmm dat is een goeie tip, dank. Die Yaesu Atas serie had ik nog niet ontdekt. Helaas zijn ze niet goedkoper dan die Diamond :lol:

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Diamond RHM-10 multiband antenna

#4 Bericht door PA3DAT »

Past perfect op een Yaesu 857 en 897 voor zover ik weet. Die transceiver zet spanning op de coax waarmee de antenne wordt afgeregeld, met dat motortje. Voor andere merken is er een extra kastje nodig om de antenne aan te sturen.

Ik heb het oudere type Atas, tweedehands gekocht. Die is iets trager in het afregelen. Dan ben je rond de 100/120 Euro kwijt.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

jeroenbdtc
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2021, 12:41
Roepletters: PD5MSX

Re: Diamond RHM-10 multiband antenna

#5 Bericht door jeroenbdtc »

Zou deze antenne ook werken in combinatie met een 991A?

Plaats reactie