Pe1pfh schreef:
Goedenavond forum leden,
Mijn naam in Marc en sind een poosje weer deze mooie hobby aan het oppakken. Nu heb ik vorig jaar een kokermast in de tuin gezet waar wat draad antennes in zitten. Ik ben helaas zo dom geweest om geen vergunning aante vragen. Nu raad je het al.. Gister lag er een brief op de mat. Nu moet ik allemaal tekeningen en constructie berekeningen aanleveren voor het aanvragen vaneen vergunning. Wie heeft hier ervaring mee? En zou mij kunnen helpen. Of is er iemand / bedrijf die dit tegen een vergoeding zou kunnen doen.
Mvg
Marc kok pe1pfh
Ik ken verschillende mensen die voor een vergunningsaanvraag een sterkteberekening van de constructie moesten aanleveren Bij een al wat oudere (gebruikte) mast is die er vaker niet dan wel. Nu zou je denken dat er wel een ingenieursbureau te vinden is die een sterkteberekening wil maken, maar dat valt dus vies tegen. Heb zelf ook al eens her en der voor amateurs geïnformeerd, maar nergens medewerking.
In het verleden heb ik met andere studenten wel eens wat bijverdiend door een sterkteberekening te doen op een hijskraan van een jachtvereniging. Wie weet is er een MBO of HBO Wtb in de buurt te vinden waar studenten dit voor je willen doen in ruil voor wat kratten bier

.