PE9PE schreef:
PE1PQX schreef:
PE2CH schreef:
Et discite schreef:
Holy crap

. Hoogte waarschijnlijk nodig gezien de heuvels / bergen. Waarschijnlijk in Nederland niet mogelijk als particulier (60mtr)

.
Waarom zou dat in Nederland niet mogelijk zijn als particulier?
Het past niet in het postzegeltuintje in de Vinexwijken, maar woon je vrij buiten dan lijkt het me niet echt een probleem. Een dikke portomonnee is vanzelfsprekend een vereiste, maar dan gaat er ook een wereld open
Alleen kan de gemeente een beetje moeilijk doen om een bouwvergunning te verlenen...
De uitdaging om met beperkte middelen een vergelijkbaar resultaat te halen i dan echt wel weg. Verbindingen gegarandeerd zo.
Voor mij is het 'too much'.
Hallo André,
Het heeft ook een andere zijde.
Er zijn helaas veel zendamateurs die nogal last hebben van een hoog lokaal stoorniveau of geen behoorlijke antennes kunnen plaatsen en anders nooit b.v. in dit geval Japan zouden kunnen horen dan wel werken op 80mtr.
Dus dit soort stations maakt dat mogelijk.
Het is al jammer genoeg dat de meerderheid van ons beperkt zijn in mogelijkheden.
73 Rob
Helemaal mee eens,Rob.
Ik zit zelf ook in een "benarde situatie" maar compenseer het ergens anders.
De amateurs die een kleinere antenne gebruiken krijgen ook inderdaad de kans om een gewild station te werken.
Het is altijd leuk om je af te vragen wat het tegenstation aan alu had staan om jou te ontvangen omdat jij een mindere antenne hebt met mogelijk meer of minder vermogen

that's the 1 M$ question.
Bedankt voor je post en ja .. ik heb hem ook gewerkt met een dipooltje voor 80 en toen ik zag waar hij mee werkte verwonderde het mij nix dat hij mij ontving.