SteppIR stopt per 31 Augustus 2025
SteppIR stopt per 31 Augustus 2025
SteppIR stopt productie van antennes en verkoopt alleen nog spareparts zolang deze voorradig zijn,
https://consumer.steppir.com/
https://consumer.steppir.com/
Civilisations are inevitably crushed by the weight of nobheads shortly after inventing the internet
You take the red pill (Ham license), you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit hole goes
You take the red pill (Ham license), you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit hole goes
Re: SteppIR stopt per 31 Augustus 2025
Gisteren ook al een mail gezien dat Wimo Optibeam gekocht heeft. https://www.optibeam.net/
Iets wat in de buurt komt van SteppIR is alleen nog UltraBeam. Dat wordt dan een dure hobby voor de Amerikaanse zendamateur willen ze iets gelijkwaardigs hebben. Of zijn er nog andere merken die dit soort richtantennes maken waarbij de elementen met behulp van kleine motoren langer of korter gemaakt worden?
- pa3met
- Roepletters: PA3MET
- Contacteer:
misschien dat ultrabeam nu 60/80 met een loading coil er bij gaat fietsen? En 160, hoe ineffectief ook, zou ook nog fijn zijn.PA1AHM schreef: ↑03 jun 2025, 08:08 Iets wat in de buurt komt van SteppIR is alleen nog UltraBeam. Dat wordt dan een dure hobby voor de Amerikaanse zendamateur willen ze iets gelijkwaardigs hebben. Of zijn er nog andere merken die dit soort richtantennes maken waarbij de elementen met behulp van kleine motoren langer of korter gemaakt worden?
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100
Ik had mijn SteppIR, die ik inmiddels heb verkocht jaar of 2 geleden, gekocht via Vinne UK zo rond 2005. Was best nog betaalbaar.
Toevallig paar maanden geleden eens geken wat zo'n zelfde 3e 6-40 meter zou moeten kosten vandaag de dag via de USA import. Ik viel er van mijn stoel wat de prijzen zijn tegenwoordig. Onder de €4,5k heb je die niet in huis..!! Je moet wel heel fanatiek met je hobby bezig zijn om dat nog te willen neertellen voor een antenne.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!
Wel voor een TRX

Civilisations are inevitably crushed by the weight of nobheads shortly after inventing the internet
niet iedereen kan zich dat permitteren. Aan de andere kant, als je 4 tot 5k uitgeeft aan een antenne, zal je er ook geen Kenwood porto aan hangen denk ik.. 

Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!
hmm..ff een update. SteppIR 3e 6-40 meter kost vandaag de dag usd 5700,00
Ik doel eigenlijk op de hoge invoerbelastingen voor de Amerikaanse consument. De antennes zijn al duur en als deze niet meer uit de USA komen en ze elders een alternatief moeten zoeken wordt het wel een heel duur verhaal. En dat is eigenlijk best triest.andre schreef: ↑03 jun 2025, 14:08 Ik had mijn SteppIR, die ik inmiddels heb verkocht jaar of 2 geleden, gekocht via Vinne UK zo rond 2005. Was best nog betaalbaar.
Toevallig paar maanden geleden eens geken wat zo'n zelfde 3e 6-40 meter zou moeten kosten vandaag de dag via de USA import. Ik viel er van mijn stoel wat de prijzen zijn tegenwoordig. Onder de €4,5k heb je die niet in huis..!! Je moet wel heel fanatiek met je hobby bezig zijn om dat nog te willen neertellen voor een antenne.
- pa3a
- Roepletters: PA3A
- Contacteer:
Ík weet nog dat het ontwerp/idee voor het eerst in de QST verscheen. Zoals wel vaker gebeurt in de VS mondt dat uit in een kleine onderneming met de uitvinder/auteur als eigenaar.
Misschien staat er een nieuwe op in de VS.
Vraag is of er ook een kansrijke markt voor is. Het zendamateurisme staat er anders voor dan 25jr geleden. Blijkbaar zag DX Engineering er niets in. (een zeer onzekere en gewaagde veronderstelling van mij 🫣)
Vraag is of er ook een kansrijke markt voor is. Het zendamateurisme staat er anders voor dan 25jr geleden. Blijkbaar zag DX Engineering er niets in. (een zeer onzekere en gewaagde veronderstelling van mij 🫣)
Business / commerciele tak gaat gewoon door.pa3a schreef: ↑05 jun 2025, 08:52 Ík weet nog dat het ontwerp/idee voor het eerst in de QST verscheen. Zoals wel vaker gebeurt in de VS mondt dat uit in een kleine onderneming met de uitvinder/auteur als eigenaar.
Terug naar de tijd van het simpele draadje.
Werkt altijd en kost niet veel.
Misschien geen S9++ maar gehoord worden is toch goed?
Werkt altijd en kost niet veel.
Misschien geen S9++ maar gehoord worden is toch goed?
Licensed since 1977
PD0CEB - PE1LRZ - PA1ES
Member: OTC
PD0CEB - PE1LRZ - PA1ES
Member: OTC
- PA0BAK
- Roepletters: PA0BAK
- Contacteer:
Met een kippenladder als voedingslijn, werkt (bijna) altijd

OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Verbaast mij niets. Vergrijzing, groeiende concurrentie, stijgende productiekosten en FT8 (met 10 meter draad ligt de wereld aan je voeten). In de loop der jaren heb ik daarom via marktplaats voor schappelijke prijzen een voorraadje reserveonderdelen verzameld om mijn SteppIR in de lucht te houden.