Diamond antennes

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
TheoP
Roepletters: PE1OPQ

Re: Diamond antennes

#31 Bericht door TheoP »

Nee hoor daar zit een gaatje voor in :wink:

Theo

Gerton
Roepletters: PD0G
Contacteer:

#32 Bericht door Gerton »

Jelle6 schreef: 30 nov 2024, 20:05 Hallo allemaal,ben nieuw op het forum,geen zendamateur maar wel al vele jaren luisterende naar van alles op vhf/uhf en hf.
Heb even een vraagje betreffende de diamond antennes (vhf/uhf),bijvoorbeeld de x30,deze heeft flink wat ruimte over in de witte behuizing.De antenne zelf welke in de witte behuizing zit is inclusief connector ong 90 cm terwijl de buis zelf ong 113 cm is ,daar zit dus behoorlijk wat ruimte welke niet benut wordt.Ook andere antennes hebben dit,bijv de x5000,is dit om een bepaalde reden?.Ben benieuwd naar de antwoorden,Alvast dank!
Ik zat even deze topic te lezen. Maar een antwoorden krijg je. not. ze lezen niet wat je vraag.
"x30,deze heeft flink wat ruimte over in de witte behuizing.De antenne zelf welke in de witte behuizing zit is inclusief connector ong 90 cm terwijl de buis zelf ong 113 cm is"
En als je de reacties lees, ongelooflijk, of gaat het om hun berichtentellertje of gezien te worden.

TheoP
Roepletters: PE1OPQ

#33 Bericht door TheoP »

Wat een onzin zeg? Jij leest zelf de antwoorden niet goed?
Ik heb serieus een antwoord proberen te formuleren op deze vraag.
En nu lees ik dat ik niet goed lees?

Theo

ON7RA
Roepletters: ON7RA

#34 Bericht door ON7RA »

Ik heb daar twee mogelijke verklaringen voor. Of ze juist zijn ? Geen idee. Ik geef maar even mijn gedachtengang.

1 - op het einde van de antenne zit die dop. Wellicht is die lege afstand daar om de karakteristiek van de antenne niet te laten beïnvloeden door die afsluitdop.
Dat was wat ik bedoelde in mijn eerste post :wink:
73 Renaat :D ON7RA :D

PA4WK
Roepletters: PA4WK

#35 Bericht door PA4WK »

Ik geef aan dat ik het niet weet.
Wat ik ook niet weet waarom het een probleem is.
Of is het technische niewsgierigheid?
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

ON7RA
Roepletters: ON7RA

#36 Bericht door ON7RA »

#1 Bericht door Jelle6 » za 30 nov 2024, 20.05

Hallo allemaal,ben nieuw op het forum,geen zendamateur maar wel al vele jaren luisterende naar van alles op vhf/uhf en hf.
Heb even een vraagje betreffende de diamond antennes (vhf/uhf),bijvoorbeeld de x30,deze heeft flink wat ruimte over in de witte behuizing.De antenne zelf welke in de witte behuizing zit is inclusief connector ong 90 cm terwijl de buis zelf ong 113 cm is ,daar zit dus behoorlijk wat ruimte welke niet benut wordt.Ook andere antennes hebben dit,bijv de x5000,is dit om een bepaalde reden?.Ben benieuwd naar de antwoorden,Alvast dank!
Als ik het bericht hier boven lees, zie ik nergens dat dit een !!! probleem is!!! Het is gewoon een vraag van Jelle, of er een bepaalde reden voor is dat er zoveel plaats tussen effectieve antenne lengte en de behuizing is! Ik begrijp niet dat sommigen onder jullie daar een probleem van maken.

Een simpele vraag uit curiositeit of uit interesse, is toch zo moeilijk niet te beantwoorden. Ik heb een poging gedaan, maar weet het ook niet echt, Maar daarom vind ik het geen probleem. Zoals ik in een vorige post al schreef, eens contact opnemen met de fabrikant zal misschien soelaas bieden?
73 Renaat :D ON7RA :D

Plaats reactie