Antenne kabel invoer
Re: Antenne kabel invoer
Als je een van die reviews bekijkt, dan lijkt het wel of ze RF1.13 kabel hebben gebruikt tussen de connectors!
Soms weet ik het ook niet meer.........
-
- Roepletters: PA3CQN
- Contacteer:
Ik heb sinds kort van die HR+++ ramen, en dus was de oude doorvoer niet meer aanwezig.
Wat opvalt is dat die ramen niet echt sluiten, de solide delen raken elkaar niet. Het overblijvende gat van ca 6-7 mm wordt overbrugt met een rubber strip, zowel binnen als buiten. En daar past gewoon 5 mm RG-58 tussen. Met 6 mm kabel zal het ook nog wel gaan. Er zit wel een haaks bochtje in, maar dat heb je met iedere doorvoerkabel.
Wat opvalt is dat die ramen niet echt sluiten, de solide delen raken elkaar niet. Het overblijvende gat van ca 6-7 mm wordt overbrugt met een rubber strip, zowel binnen als buiten. En daar past gewoon 5 mm RG-58 tussen. Met 6 mm kabel zal het ook nog wel gaan. Er zit wel een haaks bochtje in, maar dat heb je met iedere doorvoerkabel.
- Roepletters: ON4GED
- Contacteer:
Dit is het systeem dat ik nu ook al enkele jaren gebruik. Mijn ramen zijn voor zover zo zichtbaar (vrij?) identiek aan de hier getoonde, maar welk type? Geen idee, wel dat het uitstekend geïsoleerde ramen zijn. De kabel die ik hiervoor gebruik is een iets stijvere 7 mm Messi en Paoloni Ultraflex / Highflex 7. Er lopen nu drie kabels door. Ook bij mij zitten er kleine bochtjes in, maar omdat ik de kabels niet recht door het raam laat gaan maar onder slecht een lichte hoek vallen die knikjes best mee. Ik heb de kabels gemeten voor en na de plaatsing, en ik heb geen verschillen gemeten. Het was wel geen sinecure om die drie kabels mooi naast elkaar doorgevoerd te krijgen. Gelukkig was dit een dubbel raam / deur waarvan ik de vleugel genomen heb die ik normaal nooit open doe. En voor mij werkt dit naar behoren. Ik moet er wel bijzeggen dat ik geen vrouw in huis heb, want anders zou het wel eens niet waar kunne zijn met deze oplossing.PA3CQN schreef: ↑08 dec 2024, 11:25 Ik heb sinds kort van die HR+++ ramen, en dus was de oude doorvoer niet meer aanwezig.
20241208_111012.jpg
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED
Ik heb al ruim 40 jaar een vrouw maar geen problemen met de hobby,
ze laat me gewoon mijn gang gaan
Ik heb gewoon heel veel geluk als ik het zo hoor
ze laat me gewoon mijn gang gaan
Ik heb gewoon heel veel geluk als ik het zo hoor
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!
Moest een klein gaatje in de muur hebben.
Bedrijf voor laten komen en die heeft een gat van 25 cm rond, er door geboord.
Kunnen heel veel kabels door
En ja er staat ook veel ijzer buiten en nog veel meer draden in de tuin en in huis en weet ik veel.
Een draadloze hobby weet je wel hoeveel draad er aan te pas komt?
En ja mijn vrouw is nog steeds stapelgek op mij, zal wel iets met een vonk van doen hebben?
Theo
Bedrijf voor laten komen en die heeft een gat van 25 cm rond, er door geboord.
Kunnen heel veel kabels door
En ja er staat ook veel ijzer buiten en nog veel meer draden in de tuin en in huis en weet ik veel.
Een draadloze hobby weet je wel hoeveel draad er aan te pas komt?
En ja mijn vrouw is nog steeds stapelgek op mij, zal wel iets met een vonk van doen hebben?
Theo
Diamantboor, gat 85 mm door voorgevel en binnenmuur uitgeboorde delen bewaren en met wat kit terugzetten bij verhuizing. mantelpijp door gat en alle coax erdoor, afdichten ( tocht) klaar.
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Acom 500S, 200 watt 2 meter P.A. en meer zooi
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Acom 500S, 200 watt 2 meter P.A. en meer zooi
- PA3DAT
- Roepletters: PA3DAT
- Contacteer:
In februari a.s. hebben we 50 jaar verkering én is het 40 jaar geleden dat ook zij haar F haalde, cw included...
Ik heb 3 gaten van 40mm in de zijmuur, ze heeft er geen enkel probleem mee!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI