Ervaringen Anjo mantelstroomfilter
Ervaringen Anjo mantelstroomfilter
Beste vrienden,
Ik was op tweede paasdag op de beurs in Diest, geweldig goed georganiseerd overigens.
Daar stond Anjo met mantelstroomfilters, en dat zag er goed uit.
Maar hoe doen deze het in de praktijk? Zijn er amateurs die deze in gebruik hebben?
Graag hoor ik jullie ervaringen.
73' Ron
Ik was op tweede paasdag op de beurs in Diest, geweldig goed georganiseerd overigens.
Daar stond Anjo met mantelstroomfilters, en dat zag er goed uit.
Maar hoe doen deze het in de praktijk? Zijn er amateurs die deze in gebruik hebben?
Graag hoor ik jullie ervaringen.
73' Ron
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X300N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X300N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *
- PA3DJS
- Roepletters: PA3DJS
- Contacteer:
Re: Ervaringen Anjo mantelstroomfilter
De kans is groot dat je compleet tegenstrijdige reacties gaat krijgen. Je kunt (helaas) een ervaring van iemand anders zeer waarschijnlijk niet gebruiken om in te schatten of het bij jou gaat werken.
Wellicht heb je verwaarloosbare common mode stroom op je kabel bij zenden. Iets wat er (nagenoeg) niet is, hoef je ook niet te onderdrukken.
Als je wel een common mode stroom uitdaging hebt, dan hangt het het effect af van de common mode impedantie op de plek waar je het filter gaat plaatsen. Wellicht kun je ons vertellen wat je van plan bent met het filter.
Laat je niet misleiden door 25...40 dB. Dat is gemeten in een 50 Ohm omgeving en zegt niets over de demping in een praktische situatie.
Probeer iets in de buurt te lenen alvorens je gaat kopen.
Wellicht heb je verwaarloosbare common mode stroom op je kabel bij zenden. Iets wat er (nagenoeg) niet is, hoef je ook niet te onderdrukken.
Als je wel een common mode stroom uitdaging hebt, dan hangt het het effect af van de common mode impedantie op de plek waar je het filter gaat plaatsen. Wellicht kun je ons vertellen wat je van plan bent met het filter.
Laat je niet misleiden door 25...40 dB. Dat is gemeten in een 50 Ohm omgeving en zegt niets over de demping in een praktische situatie.
Beste, de kans op tegenstrijdige berichten neem ik voor lief.PA3DJS schreef: ↑02 apr 2024, 17:08 De kans is groot dat je compleet tegenstrijdige reacties gaat krijgen. Je kunt (helaas) een ervaring van iemand anders zeer waarschijnlijk niet gebruiken om in te schatten of het bij jou gaat werken.
Ik vraag alleen of mede-amateurs hier ervaring mee hebben. Niets meer of minder.
En dan vraag ik niet om een hele verhandeling over hoe mijn opstelling is, ofdat ik misleid wordt door opgaven van de leverancier.
Graag concrete reacties die op het onderwerp van toepassing zijn, meer vraag ik niet.
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
- PA3DAT
- Roepletters: PA3DAT
- Contacteer:
Krijg je een uitgebreid antwoord van iemand die die er écht verstand van heeft, is het weer niet goed...
En je geeft ook geen antwoord op zijn vraag waar je het voor wilt gebruiken. Omdat het resultaat, positief of negatief, afhankelijk is van meerdere variabelen.
En je geeft ook geen antwoord op zijn vraag waar je het voor wilt gebruiken. Omdat het resultaat, positief of negatief, afhankelijk is van meerdere variabelen.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI
- ON7RA
- Roepletters: ON7RA
@ Ron01,
Deze chokes gekend als W2DU of Maxwell chokes, zijn best wel te gebruiken. Maar zoals eerder vermeld, voor welke toepassing? Misschien kan PA4WK hier antwoord opgeven, ik lijk me te herinneren dat hij dit zelfde soort choke gebruikt van bij DX wire. Over de kwaliteit, daar kan geen antwoord opgegeven worden, deze zullen moeten worden gemeten met een VNA. Hier op het forum is dit soort choke al eens besproken, Misschien kan je jezelf eens verdiepen in deze materie. Dan, zal je wellicht beter begrijpen hoe een cm choke werkt en welk soort er beter werkt bij welke toepassing.
Deze chokes gekend als W2DU of Maxwell chokes, zijn best wel te gebruiken. Maar zoals eerder vermeld, voor welke toepassing? Misschien kan PA4WK hier antwoord opgeven, ik lijk me te herinneren dat hij dit zelfde soort choke gebruikt van bij DX wire. Over de kwaliteit, daar kan geen antwoord opgegeven worden, deze zullen moeten worden gemeten met een VNA. Hier op het forum is dit soort choke al eens besproken, Misschien kan je jezelf eens verdiepen in deze materie. Dan, zal je wellicht beter begrijpen hoe een cm choke werkt en welk soort er beter werkt bij welke toepassing.
73 Renaat ON7RA
Anjo heeft 4 uitvoeringen met verschillende aantallen ferrietkralen. Dat werkt in de praktijk prima. Maar wat ik persoonlijk een nadeel vind is het forse gewicht van een stuk coaxkabel met zoveel ferriet. Dat moet je dan ergens aan je mast vastmaken om te voorkomen dat al dat gewicht aan die UHF-plug trekt.
- PD2HVT
- Roepletters: PD2HVT
Vreemde reactie om er gelijk met gestrekt been in te vliegen.Ron01 schreef: ↑04 apr 2024, 19:33 Beste, de kans op tegenstrijdige berichten neem ik voor lief.
Ik vraag alleen of mede-amateurs hier ervaring mee hebben. Niets meer of minder.
En dan vraag ik niet om een hele verhandeling over hoe mijn opstelling is, ofdat ik misleid wordt door opgaven van de leverancier.
Graag concrete reacties die op het onderwerp van toepassing zijn, meer vraag ik niet.
Je krijgt een correct antwoordt.
Ik was laast op de markt daar stond een italiaanse ijsverkoper.
Het zag er allemaal erg lekker uit vooral het Vanille ijs.
Heeft iemand ervaring met dit vannile ijs en hoe smaakt het? is het lekker?
- PD2HVT
- Roepletters: PD2HVT
Theo bedankt!! NU komen we ergens hahahaha
Kortom ff zelf voorproeven of gewoon kopen toch?
Ja of zelf maken?
En het is niet een wereld schokkend bedrag.
Voor mijn AM zender heb ik ze zelf gemaakt, nee gewikkeld
Theo
En het is niet een wereld schokkend bedrag.
Voor mijn AM zender heb ik ze zelf gemaakt, nee gewikkeld
Theo
Beste O.M.
bedankt voor alle reacties.
Ik zal ze meenemen in mijn beslissing tot aankoop. Ik ben al veel wijzer geworden door alle hulp, begrip en het meedenken.
73
bedankt voor alle reacties.
Ik zal ze meenemen in mijn beslissing tot aankoop. Ik ben al veel wijzer geworden door alle hulp, begrip en het meedenken.
73