registratie antenneregister

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: registratie antenneregister

#46 Bericht door pc1mb »

Woningbouw misschien wel, gemeente niet tenzij je in een monument woont of andere uitzonderingssituatie.

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2049
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: registratie antenneregister

#47 Bericht door PA1AIS »

Steef schreef: 16 jun 2021, 11:56 Totdat je beseft dat DPG Media feitelijk gewoon het Europese parlement is, en dat er eigenlijk geen onafhankelijke nieuwsgaring meer in Nederland is.
Altans, niet voor een breed publiek.
Toch sneu dat complot volk.
Het volk krijgt de leiders die het verdient.

On topic maar weer.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

-Verwijderd account

Re: registratie antenneregister

#48 Bericht door -Verwijderd account »

pc1mb schreef: 19 jun 2021, 15:40 Woningbouw misschien wel, gemeente niet tenzij je in een monument woont of andere uitzonderingssituatie.
Ook gemeenten kunnen moeilijk doen. Er zijn namelijk creatieve amateurs die een mastje neerzetten die kwa lengte/hoogte precies binnen de vrijstelling van 5 meter blijft, maar daar enkele lange richtantenne's inhangen. Denk maar HF dipolen met hun traps en lange VHF, UHF en SHF yagi's. Er hoeft maar 1 klager te zijn die beweert dat de antenne's boven/over zijn erf of tuin -kunnen- komen en dan heb je een probleem. Dan kom je niet weg met je vrijstelling van 5 meter...

Een goede relatie met je buren is dan goud waard, maar je hebt erbij die onverdraagzaam blijven.

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: registratie antenneregister

#49 Bericht door ----- »

PE2CH schreef: 19 jun 2021, 21:26 Er hoeft maar 1 klager te zijn die beweert dat de antenne's boven/over zijn erf of tuin -kunnen- komen en dan heb je een probleem
Dat is toch gemakkelijk controleerbaar. Ik weet zeker als ik aan mijn buren vraag of de antenne over hun grondgebied mag draaien dat ze ja zeggen, maar ik wil dat zelf niet, maar dat betekend dat ik qua beam niet alles in de mast kan hangen wat ik wil, straal is max 3 meter voor mij.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: registratie antenneregister

#50 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik heb daar allemaal geen "last" van. Op m'n nieuwe woonstek mag ik geen antenne neerzetten. Staat in de voorwaarden van het park. En ik heb daar geen moeite mee. Zet ik m'n Diamond X50-N gewoon in een niet gebruikte kamer boven neer. Voordeel is wel weer dat ik al zooooo lang, 45 jaar, m'n machtiging heb en dat het leuke en fanatieke er wel vanaf is.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

luisteramateur
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2021, 20:49

Re: registratie antenneregister

#51 Bericht door luisteramateur »

out off topic
***********



Dag Juul,

Als luisteramateur is er geen registratieplicht voor antennes.

Sinds 1979 swl met verve en zonder attest van bekwaamheid
Lekker de frequenties afstruinen en het genot ervaren over hetgeen anderen het spectrum in slingeren

Veel succes op je nieuwe stek in het park, begrepen en gelezen dat de verhuizing heeft plaats gevonden.

Weer een nieuwe fase in een mens zijn leven........

73

???

NL 5321 nog steeds ....... :roll:

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: registratie antenneregister

#52 Bericht door pc1mb »

Niks zonder toestemming boven het terrein van de buren hangen (ook niet "eventjes") heeft niks met de gemeente of vrijheid van meningsuiting te maken, maar alles met goed fatsoen en respect voor elkaars ruimte...

Tuurlijk willen we graag altijd méér, maar elk QTH heeft zo z'n maximum van wat er redelijkerwijs mogelijk is. Soms is er met aardige buren meer mogelijk, maar dat is geen recht.

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: registratie antenneregister

#53 Bericht door Thijzer »

PA3DAT schreef: 15 jun 2021, 20:08 Echt of fake?
"André Rouvoet wilde ooit bij pubermeisjes vaststellen of ze schaamhaar hadden, zo ver was men al gevorderd met het in kaart brengen van de samenleving."

Fake.

Dit soort nieuws komt van de website van Geenstijl.
Hoe het werkelijk was lees je hier: https://www.parool.nl/nieuws/rouvoet-ki ... ~b57e4ce5/

Is het niveau hier al gezakt tot dat van Geenstijl? :mrgreen:
Grappig dat je die link erbij doet, want die bevestigt precíes mijn punt: zelfs dát wordt door de overheid vastgelegd. En of je een antenne hebt. Niet het zelfde, maar wel van het zelfde laken een pak.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: registratie antenneregister

#54 Bericht door PA3DAT »

Maar het was dus niet die meneer Rouvoet die dit wilde, het was iets van 40 jaar geleden.
Ik heb niets met Rouvoet, maar die opmerking over de man was onterecht, typisch voor asociale media...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: registratie antenneregister

#55 Bericht door Thijzer »

Jammer maar het was dus geen fake nieuws. Perverse regeldruk van de overheid: https://m.hbvl.be/cnt/aid775938

En dan stop ik erover.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: registratie antenneregister

#56 Bericht door pe1rea »

Eerder een dom uitvloeisel van vervlogen tijden....
De tijd waarin kerken nog veel meer invloed hadden dan ze nu hebben.
Kerken hebben van nature een perverse belangstelling voor andermans seksualiteit.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: registratie antenneregister

#57 Bericht door pc1mb »

Thijzer schreef: 21 jun 2021, 06:22 Jammer maar het was dus geen fake nieuws. Perverse regeldruk van de overheid: https://m.hbvl.be/cnt/aid775938

En dan stop ik erover.
Het wordt wat uit z'n verband getrokken, maar het is zeker duidelijk dat er te veel vastgelegd en gedeeld wordt. Uitermate onhandig voorbeeld ook, in de context van niet nader te noemen wappiedenkbeelden.

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: registratie antenneregister

#58 Bericht door Thijzer »

Nou ja, perversiteit zal er bij het antenneregister wel niet in zitten maar een zinvolle toepassing van deze informatieverzameling ontgaat mij volledig. Daarbij is het register onvolledig en daardoor onbruikbaar.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: registratie antenneregister

#59 Bericht door PA3DAT »

Je maakt je er wel makkelijk vanaf, "ik stop erover".
Je pleegt hier openlijk een strafbaar feit: smaad. Aantasting van iemands goede naam.

Jij schrijft: "André Rouvoet wilde ooit bij pubermeisjes vaststellen of ze schaamhaar hadden ..."
a. André Rouvoet wilde dat niet zomaar, het was niet zijn idee, het was iets van vóór zijn tijd
b. Het ging niet om pubermeisjes maar om pubers in het algemeen, jongens en meisjes
c. Hij wilde dat niet zelf doen, dit kwam van artsen/bevoegde instantie.

Je zou hier op zijn minst openlijke verontschuldigingen kunnen aanbieden aan de persoon van André Rouvoet!

Eerst nadenken, dán schrijven! Zo, en nu stop ik erover.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Goos
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 nov 2011, 20:45
Roepletters: pa0sir

Re: registratie antenneregister

#60 Bericht door Goos »

Hallo allemaal.

Ik was hier op dit forum gekomen om, wanneer ik kon om mensen te helpen met problemen.
Ik wens echter niet geassocieerd te worden met personen die anderen aanvallen.

Of deze personen bannen of ik eruit.
Beheerders ?

gr
Goos
Peilen is het omgekeerde van een antennediagram opmeten.
pa0sir

Gesloten