PE1PQX schreef:
Is er ook ergens een 'database' met vergunning aanvragen ?? Zowel toegekend als afgewezen, en met een uitleg over het bewandelde traject?
Is misschien handig bij toekomstige aanvragen, kun je zoeken in 'hoe-heb-ie-dat-nou-doan?' voor tips en ideeën, opvangen van valkuilen die per gemeente nogal verschillen.
Ik heb in ieder geval veel gehad aan het Veron boek "Amateurradio antennes, een Juridische leidraad". In feite de gemeente op weg geholpen in een wereld die ze blijkbaar niet zo goed kennen. En natuurlijk de hints van Eric-Jan Wösten PA0ERC (zie hierboven ergens) met bruikbare voorbeelden uit het genoemde Veron boek.
En verder wat elementaire natuurkunde sommetjes om zelf de sterkte van de mast en bouten uit rekenen (in plaats van 3000E uitgeven aan een ingenieursburootje dat zelf niet meer kan rekenen, en het allemaal eerst moet uittekenen in een cad programma waarna de computer de sommetjes doet....

)
Maar goed, de vergunning moet officieel nog binnenkomen. Heb geleerd om niet te vroeg te juichen... Ik kan dan wel mijn aanvraag in zijn totaliteit eens posten.
(Oh ja, en gewoon op tijd bellen met de gemeente en aardig blijven. Wel op een vooral vriendelijke manier de indruk geven dat jij er meer verstand van hebt en ze je niet zomaar alles kunnen wijsmaken).
73,
Rene
Pa1Ra