4m / 70MHz, ook wel magisch!
-
pe1cmo
- Berichten: 2492
- Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
- Roepletters: pe1cmo
- Locatie: Ayamonte (spanje)
- Contacteer:
Re: 4m / 70MHz, ook wel magisch!
Geert Jan,
Ik zal het zeker gaan meten, en ik kan ook naar 41 of 40 MHz gaan.
Bij mijn weten zend de set ook tussen 30 en 50Mhz, althans 40MHz kan ik aan. 30.250 zend hij gewoon.
Overigens gebruikt hij een dual gate fet, en ja die mengt met alles.
Ik heb een wat betere dubbel gebalanceerde mixer. Ook die zal met harmonische mixen, maar meestal met de oneven, terwijl een FET ook de even pakt.
Ik hou je op de hoogte.
Ik zal het zeker gaan meten, en ik kan ook naar 41 of 40 MHz gaan.
Bij mijn weten zend de set ook tussen 30 en 50Mhz, althans 40MHz kan ik aan. 30.250 zend hij gewoon.
Overigens gebruikt hij een dual gate fet, en ja die mengt met alles.
Ik heb een wat betere dubbel gebalanceerde mixer. Ook die zal met harmonische mixen, maar meestal met de oneven, terwijl een FET ook de even pakt.
Ik hou je op de hoogte.
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España
Ayamonte España
- PA2RU
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
- Roepletters: PA2RU
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Re: 4m / 70MHz, ook wel magisch!
Even een update hier...het eea heeft een upgrade gehad :

Sinds afgelopen zondag deze IC-7300 op de plank staan..
EN ben ook begonnen met de bouw van niet al te grote richtantenne :

4elements DK7ZB

Sinds afgelopen zondag deze IC-7300 op de plank staan..
EN ben ook begonnen met de bouw van niet al te grote richtantenne :

4elements DK7ZB
73 René PA2RU
- PA3DAT
- Berichten: 6580
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
- Roepletters: PA3DAT
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: 4m / 70MHz, ook wel magisch!
Goed bezig René! Nu nog wat betere condities. Ik ben onderweg in Duitsland, over 2 weken weer thuis.
Mijn upgrade is een Acom 500S, 160 t/m 4 meter.
Mijn upgrade is een Acom 500S, 160 t/m 4 meter.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI.
- PA2RU
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
- Roepletters: PA2RU
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Re: 4m / 70MHz, ook wel magisch!
Antenne staat 

Een eerste test met een buurtstation stemt hoopvol..deze opstelling is tijdelijk
Nu maar wachten op ES

Een eerste test met een buurtstation stemt hoopvol..deze opstelling is tijdelijk
Nu maar wachten op ES
73 René PA2RU
Re: 4m / 70MHz, ook wel magisch!
Ik hoop ook dat het weer eens wat wordt met 4m Es. Want het is al jaren knap waardeloos, ook al omdat de menigte te lui(?) is om iets anders te doen dan FT8 aan te zetten.
Het was destijds leuk om S01WS te werken, Spanje, Italie, zelfs de Nordics.
Uiteraard gewoon in phone, what else.
Wilko
Het was destijds leuk om S01WS te werken, Spanje, Italie, zelfs de Nordics.
Uiteraard gewoon in phone, what else.
Wilko
- PA2RU
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
- Roepletters: PA2RU
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Re: 4m / 70MHz, ook wel magisch!
Ik vrees dat het er niet beter van word nu we weer richting het minimum gaan..
Overigens heb ik gisteren wat FT8 qso's gemaakt richting EA4 en EA& op 4 met deze nieuwe antenne..dus weer een geslaagd bouwproject..
Overigens heb ik gisteren wat FT8 qso's gemaakt richting EA4 en EA& op 4 met deze nieuwe antenne..dus weer een geslaagd bouwproject..
73 René PA2RU
Re: 4m / 70MHz, ook wel magisch!
Het afnemen van het aantal zonnevlekken heeft weinig/geen invloed op de propagatie op 70 MHz. F2 verbindingen kun je ook tijdens het zonnenvlekken-maximum vergeten. Het gaat dus om Es. En dat begint nu. Verder dan een 2 hops-verbinding is nog bijna niemand gelukt. Maar binnen die ca. 4000 km kun je met wat geluk werken met EA8, S01, 5T5 (helaas niet meer actief), 4X4, 9K2, A9, UN en nog een paar. Mijn beste verbinding was A9, met 20 Watt in een 5 element beampje en ook nog met CW.
Re: 4m / 70MHz, ook wel magisch!
Ik heb een knappe 4/6m beam maar als Es een beetje wil dan doet ook de squalo voor 4 het al goed genoeg.
Wilko
Wilko
Re: 4m / 70MHz, ook wel magisch!
Werk jij ze met FT8 of is er ook al wat phone activiteit?
- PA2RU
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
- Roepletters: PA2RU
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Re: 4m / 70MHz, ook wel magisch!
De meesten tot nu toe in FT8 , heb gisteren ook 1 qso in SSB en 1 in CW gelogd -> was het zelfde station trouwens...
73 René PA2RU