Groet aan allen,
Henk
50 MHz is ook VHFThom PA9T schreef: ↑06 apr 2023, 13:01 Helaas is het stoorniveau behoorlijk erg. En zendamateurs hebben erg gevoelige 'oren'. De meeste elektronica is (helaas) compleet ongevoelig voor de stoorniveau's die voor ons zendamateurs al als een showstopper worden ervaren.
Anyway, ik geniet ook altijd van de lage storing in een landelijk gebied. 20dB verschil op 50 MHz is ook best veel, maar misschien peanuts waar andere mee te maken hebben. Die storing is wel een reden waarom ik bijna alleen nog actief ben op VHF en hoger
Op het scherm? Tv?PA2S schreef: ↑25 apr 2023, 21:10 6 meter is weer tot leven gekomen. Gisteren (24 april) al wat "schermutselingen" met een keer een PY op het scherm. Ik zag anderen o.a. CE werken. Duidelijk F2 + Es vanuit het olijvengebied, vandaag was het volgens mij een stukje beter. Ten opzichte van anderen hier erg matig uiteraard, maar toch 3B9 even op het scherm en later PY met goede signalen.
Hier een voorbeeld van de verhoudingen:
193700 Tx 2399 ~ PY2XB PA2S -12
193715 -7 0.1 2330 ~ PA2S PY2XB R+06
Doe er even een dB of 20 bij ('s avonds nog erger dan overdag door LED verlichting) en dan kom je aardig bij elkaar in de buurt. Tja, niet ontvangen is niet werken...
Ik zie net 20:08 UTC stations D2UY roepen, hier niets te zien... moet eerst veel harder worden...
Groet!
Henk
Stoobron(nen) gevonden: 2 PoE gevoede Unifi G3 Bullit IP camera's.