Nieuwe look zendamateur.com

Bericht
Auteur
Thom PA9T
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#31 Bericht door Thom PA9T »

Eerste indruk die ik heb van de nieuwe layout is niet positief. Kleuren zijn te druk, overzicht is direct weg. Geen verbetering. Maar goed, even afwachten totdat alle wijzigingen zijn doorgevoerd, en dan zien we wel hoe het er tegen die tijd uitziet.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#32 Bericht door PA3BAS »

Zet ‘m bij je eigen foruminstellingen naar Subsilver2 en alles is weer zoals het was.

De beheerders zijn wel updates en upgrades aan het doen dus er kan van alles gebeuren.
.... But will it blend?

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#33 Bericht door pc1mb »

Soms is verandering ook gewoon even wennen hè.

Eerlijk gezegd maakt het me niet zoveel uit. Als dit (dicht bij standaard installatie blijven) voor de beheerders makkelijker te onderhouden is vind ik het helemaal prima!

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#34 Bericht door pc1mb »

PA1AIS schreef: Ik hoop dus hier gelijk gestemden te lezen ( net als op de band) en zolang mensen mét registratie het niet nodig vinden om met hun callsign te te melden hier vindt ik dat erg jammer. (en eigenlijk een gemiste kans)
Ik merk dat er wel amateurs zijn voor wie hun callsign hun hele identiteit bepaalt. Die bijna vergeten zijn hoe ze echt heten.

Zelf voel ik dat niet zo, er is meer in mijn leven dan de radiohobby. Net als jij heet ik op alle andere fora waar ik geregistreerd ben anders - omdat daar een callsign niets zegt. Het had weinig gescheeld of ik zat hier ook met zo'n "fantasienaam" om dat consistent te houden, dan ben ik online tenminste herkenbaar. Maar ik denk ach, laat ik me aanpassen aan de meerderheid.
PA1AIS schreef: Maar ja ik zal wel de enige zijn die daar zo over denkt, dus de inquisitie zal zo wel plaatsvinden?
Het is blijkbaar een belangrijk punt voor je.
Waar ben je bang voor? Dat het forum overgenomen wordt door piraten? Dat iemand iets tegen je zegt waarna je hem niét kan opzoeken op QRZ?

Zolang men zich gedraagt, geen illegale activiteiten te zien zijn en de grootste zeurpieten hier nog altijd mét callsign posten, vind ik het niet zo belangrijk eigenlijk.

Zou het lastiger worden om de boel in het gareel te houden dan zou je inderdaad meer op callsigns kunnen gaan sturen. Maar als het niet nodig is, laten we vooral een open forum blijven. Wie weet leidt het nog eens tot aanwas voor de hobby.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#35 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik ben weer "terug naar de oude look".

Dank voor de tip.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

nieuwe skin

#36 Bericht door PA3HMP »

kan de oude skin van het forum niet teruggezet worden, kwa leesbaarheid is de nieuw een stuk slechter.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#37 Bericht door PE2AAB »

19DT2120 schreef:Gebruikerspaneel-> Foruminstellingen en dan -> Mijn forumstijl: subsilver2
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#38 Bericht door PA3DAT »

Valt me nu pas op: stond ie altijd al op volle breedte? Erg breed, op mijn 1920 pixels brede schermen.
Mijn forum staat standaard smaller, en dan komt die vormgeving met avatar aan de rechterkant ook beter uit.

Vergelijk.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 586
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#39 Bericht door PH4CK »

Ik ben ook terug naar de oude layout. Beter leesbaar
@Aloys
Mijn forum staat standaard smaller, en dan komt die vormgeving met avatar aan de rechterkant ook beter uit
Ik heb die avatars al jaren uit staan, geen behoefte aan al die witte dozen op wielen of "lieve" honde koppen. :shock:
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#40 Bericht door PA3DJS »

Ik heb hem zojuist ook op subsilver2 gezet (de oude layout). Ik vind het ook prettiger lezen.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#41 Bericht door PA3DAT »

Het ging me niet om de avatars, maar de wisseling met persoonlijke info aan de rechterkant staat beter wanneer het forum niet zo breed is. Dat bedoelde ik. Op camperforum moest men er ook even aan wennen dat de persoonlijke info nu rechts staat.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#42 Bericht door sottezero »

liever even wat ongemak dan straks een gehacked forum omdat het 10 jaar oud CMS gebruikt

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2049
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#43 Bericht door PA1AIS »

Ook weer op de oude layout terug gezet; verademing....
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

deg1er
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 sep 2018, 15:45
Roepletters: pa2mk
Locatie: rhoon

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#44 Bericht door deg1er »

PA1AIS schreef:Compleet off topic, maar van de 121 pagina's deelnemers zijn slechts 56 pagina's geregistreerde radioamateurs? (Belgisch & Nederlands, uitzonderingen daargelaten)
De rest vindt het kennelijk niet nodig om op een zendamateur forum zich kenbaar te maken met een callsign en een heel groot gedeelte heeft uberhaupt geen registratie bij AT en gebruikt een eigen verzonnen systeem van andere (niet amateur) banden.

Viel me zomaar op......

Gelukkig houdt hier niemand zich bezig met ongeoorloofde praktijken, dat is dan wel weer rustgevend.
de mijne staat in mijn profiel vind ik genoeg degene die het wil weten moet maar inloggen :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2049
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#45 Bericht door PA1AIS »

deg1er schreef: de mijne staat in mijn profiel vind ik genoeg degene die het wil weten moet maar inloggen :mrgreen:
Top.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gesloten