zendamateur forum onveilig...

Bericht
Auteur
PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: zendamateur forum onveilig...

#211 Bericht door PH7R »

Gewoon top en hulde voor alle inzet!
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: zendamateur forum onveilig...

#212 Bericht door PA0ETE »

Et discite schreef:Gewoon top en hulde voor alle inzet!
Dank je!!

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: zendamateur forum onveilig...

#213 Bericht door pe1rxq »

Had dan gewoon de moeite niet gedaan.... Goed bedoeld of niet, maar nu worden de gebruikers gewoon voor de gek gehouden..... dat is nog erger dan niks doen.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: zendamateur forum onveilig...

#214 Bericht door PA0ETE »

pe1rxq schreef:Had dan gewoon de moeite niet gedaan.... Goed bedoeld of niet, maar nu worden de gebruikers gewoon voor de gek gehouden..... dat is nog erger dan niks doen.
Dat snap ik niet. Of wil je dat ik https er weer vanaf haal? Dat kan pas morgen trouwens.

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: zendamateur forum onveilig...

#215 Bericht door Frankyboy »

PA0ETE schreef:
pe1rxq schreef:Had dan gewoon de moeite niet gedaan.... Goed bedoeld of niet, maar nu worden de gebruikers gewoon voor de gek gehouden..... dat is nog erger dan niks doen.
Dat snap ik niet. Of wil je dat ik https er weer vanaf haal? Dat kan pas morgen trouwens.

Zoals ik al zei, volgens mij zit je al rechtstreeks.

zendamateur.com resolved hetzelfde als de shared hosting.
Ik zie cloudflare er ook niet meer tussen.

Dus nee, niks terug, goed zo.

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: zendamateur forum onveilig...

#216 Bericht door pe1rxq »

PA0ETE schreef:
pe1rxq schreef:Had dan gewoon de moeite niet gedaan.... Goed bedoeld of niet, maar nu worden de gebruikers gewoon voor de gek gehouden..... dat is nog erger dan niks doen.
Dat snap ik niet. Of wil je dat ik https er weer vanaf haal? Dat kan pas morgen trouwens.
Ik bedoelde de proxy ertussen. Dat is gewoon een vreselijke oplossing.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: zendamateur forum onveilig...

#217 Bericht door elsinga »

Ja, een proxy er tussen is inderdaad een vreselijke oplossing. Maar als er zo hard geklaagd wordt en dat is tijdelijk de enige oplossing die snel beschikbaar is... Zoals ik al zei, de definitieve oplossing is Real Soon Now.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: zendamateur forum onveilig...

#218 Bericht door Frankyboy »

elsinga schreef:... Zoals ik al zei, de definitieve oplossing is Real Soon Now.
Dan ben ik wel benieuwd welke ertussen zit?

Wanneer ik de boel scan kom ik geen cloudflare tegen in ieder geval.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: zendamateur forum onveilig...

#219 Bericht door PA0ETE »

Ik moet zeggen dat ik niet stond te jubelen bij de oplossing van Robert, maar het is het enige wat we op het moment konden doen. Ik denk echter dat we gezien de reacties wel kunnen concluderen dat er niemand grote moeite mee heeft.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: zendamateur forum onveilig...

#220 Bericht door elsinga »

Dat je geen Cloudflare tegenkomt is niet raar, die zit (en zat) er ook niet tussen.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: zendamateur forum onveilig...

#221 Bericht door Frankyboy »

elsinga schreef:Dat je geen Cloudflare tegenkomt is niet raar, die zit (en zat) er ook niet tussen.
Ah via onze Duitse vrienden dus terug naar L.W.

Voor nu wel een aardige oplossing, bij een correcte tunnel is het behoorlijk dichtgetimmerd.
Onze Duitse vrienden zullen weinig belang hebben bij mee loeren denk ik zo (ze vallen sowieso onder de Duitse wetgeving en die is behoorlijk streng)

Mooi

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: zendamateur forum onveilig...

#222 Bericht door PA3DAT »

En dan nu nog de forum-update die al een jaar of twee, drie wordt uitgesteld! :mrgreen:

Die heeft in ieder geval het citeer-knopje minder prominent in beeld, zodat mensen eindelijk eens gewoon gaan klikken op "Plaats reactie"...
Krijg je niet zo'n storende bult in elkaar genestelde antwoorden die steeds weer worden gequote. Er zijn er hier ook best een boel leden die daar een hekel aan hebben. Het maakt het forum minder makkelijk leesbaar.

Het is daarom dat we (in het camperforum) leden die onnodig quoten het volgende verzoek sturen:
Een vriendelijk verzoek: als je rechtstreeks op een bericht reageert zou je dan niet willen quoten? Het bericht staat er dan onnodig dubbel. Quoten heeft alleen zin als er al een aantal berichten tussen het bericht en jouw reactie staan.
Bij rechtstreeks reageren graag de knop "Plaats Reactie" linksonder gebruiken. Bedankt!
Vooral PA0ETE heeft daar een handje van: https://zendamateur.com/viewtopic.php?f ... 95#p248915 :D :wink:
(@John, zeg nu zelf, al dat quoten is toch nergens goed voor?)
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: zendamateur forum onveilig...

#223 Bericht door PA0ETE »

Niet iedereen vindt dat vervelend. Ik vind het zelf eigenlijk wel handig. Met name als iemand wat aan mij geschreven heeft, maar er zijn daarna alweer heel wat andere reacties als ik op die ene post nog wil reageren.

Ik ben er niet voor om het quoten te ontmoedigen of te verbieden.

Wat me trouwens opvalt is dat er niet veel mensen zeggen "goed gedaan jongens" nu duidelijk is dat de site https werkt (gelukkig zijn die er wel). In plaats daarvan worden er direct al nieuwe dingen op tafel gelegd. Dat is een soort perverse incentive. Niet dat we ons daar wat van aantrekken, maar het is wel zo dat als we iets voor elkaar hebben dat de beloning dan vooral is dat er meteen alweer over andere wijzigingen wordt gesproken, en eigenlijk zijn het er nog meer ook dan waar daarvoor over werd gesproken :D

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: zendamateur forum onveilig...

#224 Bericht door ----- »

PA3DAT schreef:En dan nu nog de forum-update die al een jaar of twee, drie wordt uitgesteld! :mrgreen:

Die heeft in ieder geval het citeer-knopje minder prominent in beeld, zodat mensen eindelijk eens gewoon gaan klikken op "Plaats reactie"...
Krijg je niet zo'n storende bult in elkaar genestelde antwoorden die steeds weer worden gequote. Er zijn er hier ook best een boel leden die daar een hekel aan hebben. Het maakt het forum minder makkelijk leesbaar.

Het is daarom dat we (in het camperforum) leden die onnodig quoten het volgende verzoek sturen:
Een vriendelijk verzoek: als je rechtstreeks op een bericht reageert zou je dan niet willen quoten? Het bericht staat er dan onnodig dubbel. Quoten heeft alleen zin als er al een aantal berichten tussen het bericht en jouw reactie staan.
Bij rechtstreeks reageren graag de knop "Plaats Reactie" linksonder gebruiken. Bedankt!
Vooral PA0ETE heeft daar een handje van: https://zendamateur.com/viewtopic.php?f ... 95#p248915 :D :wink:
(@John, zeg nu zelf, al dat quoten is toch nergens goed voor?)
PA0ETE schreef:Niet iedereen vindt dat vervelend. Ik vind het zelf eigenlijk wel handig. Met name als iemand wat aan mij geschreven heeft, maar er zijn daarna alweer heel wat andere reacties als ik op die ene post nog wil reageren.

Ik ben er niet voor om het quoten te ontmoedigen of te verbieden.

Wat me trouwens opvalt is dat er niet veel mensen zeggen "goed gedaan jongens" nu duidelijk is dat de site https werkt (gelukkig zijn die er wel). In plaats daarvan worden er direct al nieuwe dingen op tafel gelegd. Dat is een soort perverse incentive. Niet dat we ons daar wat van aantrekken, maar het is wel zo dat als we iets voor elkaar hebben dat de beloning dan vooral is dat er meteen alweer over andere wijzigingen wordt gesproken, en eigenlijk zijn het er nog meer ook dan waar daarvoor over werd gesproken :D
Eens met Aloys, al dat gequot de hele tijd maak het allemaal niet leesbaarder.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: zendamateur forum onveilig...

#225 Bericht door PA0ETE »

Toen ik het zag dacht ik "eindelijk iemand die het begrijpt"

en toen ik het las dacht ik "nee, toch niet" :lol:

Maar zonder gekheid: ik ga er verder geen discussie over voeren, maar als je het verbiedt of blokkeert kan niemand het meer gebruiken. Nu kun je dat met mate doen.

Het probleem is als je alles gaat verbieden of reguleren waar mensen zich aan ergeren dan wordt het op uiteindelijk een forum met heel erg strenge regels. Ik denk dat we allemaal volwassen mensen zijn. Gebruik de quotes inderdaad met wat mate, maar gebruik ze gewoon als je dat wilt. Het zal verder vast wel eens voorgekomen zijn, maar ik herinner me niet dat er ooit over de quotes geklaagd is. Tenminste in elk geval niet bij mij.

Plaats reactie