Niet kunnen inloggen

Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA2ER
Roepletters: PA2ER

Niet kunnen inloggen

#1 Bericht door PA2ER »

Goede dag,

Had gisteren mijn email-adres aangepast van pd2rto@r......t.nl naar pa2er@r.....t.nl, maar door de storing kon ik daarna niet meer inloggen, kreeg de melding "De opgegeven gebruikersnaam is momenteel inactief. Als je problemen hebt met activeren van je account, neem dan contact op met de beheerder".
Maar hoe moet je contact opnemen met de beheerder, als je niet kunt inloggen?

Gelukkig kreeg ik net een berichtje dat ik weer kon inloggen, maar vond wel dat ik deze tekortkoming even moest melden :D
73 PA2ER,

TRX: Yaesu FT-2000, Yaesu FT-897D, Kenwood TS-2000, TYT TH-9800, Baofeng GT-3TP
Ant: Home made End Fed voor 10, 20 en 40 meter / Diamond X-30 / home made traped dipool 10, 20, 40 meter.
Website: Mijn website pa2er.nl
QRZ pagina: PA2ER
QRZCQ pagina: PA2ER

PA0ETE
Roepletters: PA0ETE
Contacteer:

Re: Niet kunnen inloggen

#2 Bericht door PA0ETE »

Het is inderdaad zo dat je, wanneer je je mailadres of je naam aanpast niet kunt inloggen totdat een van de beheerders hiernaar gekeken heeft. Het is een veiligheidsmaatregel, waardoor bijvoorbeeld mensen niet ongezien een account kunnen overnemen.

Bij ons gaat de afhandeling niet anders dan bij een nieuwe account, dat wil zeggen dat we dat binnen 24 uur normaal gesproken vanzelf oplossen (we krijgen namerlijk een berichtje hiervan). Je kunt als je van plan bent zo'n wijziging uit te voeren ook mij of een van de andere beheerders een paar uur van tevoren een mail sturen (mij kun je mailen op x@xdv.me, ik lees de privéberichten op het forum niet). En eventueel kort voordat je het uitvoert nog een keer, in dat geval zal ik de account kort na de wijziging opnieuw activeren.

Het is inderdaad lastig, volgens mij is het me heel in het begin een keer gebeurd dat ik zelf hierdoor niet bij mijn beheerdersaccount kon omdat ik er niet aan gedacht had. :)
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

PA2ER
Roepletters: PA2ER

#3 Bericht door PA2ER »

Ja snap de beweeg reden waarom het geaccordeerd dient te worden. Maar is wel een beetje een kromme tekst, dat je met de beheerders moet contacten, wat niet lukt als je er niet in komt :D

Maar is opgelost waarvoor dank.
73 PA2ER,

TRX: Yaesu FT-2000, Yaesu FT-897D, Kenwood TS-2000, TYT TH-9800, Baofeng GT-3TP
Ant: Home made End Fed voor 10, 20 en 40 meter / Diamond X-30 / home made traped dipool 10, 20, 40 meter.
Website: Mijn website pa2er.nl
QRZ pagina: PA2ER
QRZCQ pagina: PA2ER

PA3DAT
Roepletters: PA3DAT
Contacteer:

#4 Bericht door PA3DAT »

Ik heb even dit forum vergeleken met mijn eigen camperforum, zelfde systeem. Wat hier ontbreekt is de link "contact", met zo'n enveloppe-icoontje, die staat bij mij in die getinte balk, zowel bovenaan als helemaal onderaan: https://camperforum.nl/

Blijkbaar heeft men hier liever geen contact... :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA0ETE
Contacteer:

#5 Bericht door PA0ETE »

Ik weet niet waarom dat eruit verdwenen is. Je kunt mij altijd mailen onder het genoemde adres, dat onder al mijn posts hier staat.

PA3DAT
Roepletters: PA3DAT
Contacteer:

#6 Bericht door PA3DAT »

Maar dat weet een nieuwkomer niet, wanneer het hem/haar niet lukt een account aan te maken. Overigens is het aantal mensen dat het contactforumulier gebruikt heel klein.

Even gegoogeld:
Hoe neem ik contact op met een beheerder?
Alle gebruikers van het forum kunnen gebruik maken van het “Contact”-formulier als deze optie is ingeschakeld door de beheerders.
https://www.google.com/search?q=contact ... nschakelen
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA0ETE
Contacteer:

#7 Bericht door PA0ETE »

Je kunt x@xdv.me vinden zonder inloggen. Het is misschien niet direct duidelijk dat ik beheerder ben. Dit is het adres dat ik ook voor bijv. mijn radio-uitzendingen gebruik. Ondanks dat het overal op internet staat, en dat al jaren komt er grappig genoeg nauwelijks spam op binnen (je moet de goden natuurlijk niet verzoeken, maar mijn seinsleutel staat op een plankje ongelakt eikenhout dus ik klop het even af :) )

Maar zonder gekheid, als dit beter geregeld moet worden dan kunnen we daar wel wat aan doen. Bij een wijziging van nickname of mailadres komt het overigens ook zonder contact binnen 24 uur goed.

Dat dit zo gebeurt is echter zoals uit de posts van PA3DAT ook al blijkt iets dat standaard is voor in elk geval dit type forum met phpBB. En het is al heel lang zo, dus het is vrij zeker iets dat noodzakelijk is.

TheoP
Roepletters: PE1OPQ

#8 Bericht door TheoP »

Dat zijn allemaal mogelijkheden die gelden voor mensen met een account.
Maar nu heb je deze nog niet, hoe contactje dan?
Dan moet er een scriptje aan te pas komen, en dat wilden de beheerders niet bij dit forum.

Theo

PA2EFR
Roepletters: PA2EFR
Contacteer:

#9 Bericht door PA2EFR »

Je kunt een info board/topic maken met een link naar een emailadres.
Zoals:

https://fotoendokaforum.nl/index.php?topic=1509.0

PA0ETE
Contacteer:

#10 Bericht door PA0ETE »

PA2EFR schreef: 04 mar 2025, 18:53 Je kunt een info board/topic maken met een link naar een emailadres.
Zoals:

https://fotoendokaforum.nl/index.php?topic=1509.0
Maar dat kan best uitgebreider hoor. Bijvoorbeeld zo:

app.php/help/faq

Een van de onderwerpen daar is "Hoe neem ik contact op met een beheerder?", zie:

app.php/help/faq#f10r3

:D

(Dan moet die contactpagina wel aan staan :) Daar moet ik nog naar kijken)

PA0ETE
Contacteer:

#11 Bericht door PA0ETE »

Het contactformulier staat inderdaad uit, maar ik denk ook dat dat die pagina mogelijk alleen toegankelijk is als je ingelogd bent. Dat lost dan nog de kwestie van de topic niet op.

Plaats reactie