Ervaringen met de yaesu FT 847

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
gd1pvl
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2020, 19:51

Re: Ervaringen met de yaesu FT 847

#16 Bericht door gd1pvl »

Ik heb een vraag over de ft-847 gekocht in Engeland met 4 meter er op . De modulatie werk op Am en SSB maar op FM geen modulatie , getest met de standaard hand microfoon . Weet iemand wat dit kan zijn . En in het menu kan je microfoon scannen aan en uit zetten wat houd deze functie in.

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: Ervaringen met de yaesu FT 847

#17 Bericht door PA3JVA »

Hoe staat de mike gain op het front??
Hoe staat menu 25 ingesteld?

M.b.t. de mike scan, de manual geeft aan: ON: Pressing and holding in the microphone’s [UP] or [DWN] key for ½ second will cause automatic scanning
to begin.
OFF: The scanner will scan only while [UP] or [DWN] key is held down (the scanner will halt if you release the key).

In goed Nederlands, als je hem in het menu op on zet gaat de set scannen nadat je 0.5 sec op up of down gedrukt heb en scant hij door tot er een station gedetecteerd word.
Staat hij op off dan scant hij zo lang je de up of down ingedrukt houd. laat je hem los dan stopt hij meteen.

M.b.t. de 4 meter, ja ze kunnen het maar als ze verkeerd gemodificeerd zijn dan trekt hij veel stroom op 4M en levert weinig vermogen. Niet goed voor de eindtrap. Specifieke engelse FT-847 bestaan niet voor zo ver mijn info strekt.

Hoe is het inmiddels met je machtiging? Ik zie dat je jezelf op 1 okt 2020 voorgesteld hebt en aangegeven heb dat je actief aan de F cursus was begonnen.

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Ervaringen met de yaesu FT 847

#18 Bericht door PA0LMD »

Engelse FT-847's leveren standaard circa 10 Watt op 70 MHz met een heel slecht rendement.
FM zou wel moeten werken op alle banden.
Meten is (z)weten

gd1pvl
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2020, 19:51

Re: Ervaringen met de yaesu FT 847

#19 Bericht door gd1pvl »

Dank jullie wel voor de informatie hij werkt dus niet op FM maar AM en SSB wel blijft raar . Menu 25 staat op nul . Ik heb nu drie keer examen gedaan en steeds net iets te veel fouten ik heb van de examen coördinator een tip gekregen om het boek van PA3TON ( volgens mij) aan te schaffen waarin het het zeer goed uitgelegd word . als deze binnen komt gaan we weer hard aan de studie . De set is gekocht bij Radio Wold in Engeland vergat alleen dat Engeland niet meer bij de EU zit dus de invoer kosten waren 350 euro . Nu was de set nog duur achteraf . Ik heb hem alleen op luisteren staan , maar van de week was er een andere Goudse zendamateur die merkte na hem getest te hebben dat er geen modulatie te horen was op de FM . Met vriendelijke groet Paul

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5131
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Ervaringen met de yaesu FT 847

#20 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Hallo Paul,

Ik vermoed dat je PA4TON bedoeld. In de Electron van november staat een artikel over zijn boek.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: Ervaringen met de yaesu FT 847

#21 Bericht door PA3JVA »

Zet menu 25 eens op de waarde 32, de default waarde volgens de manual.

Joop

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: Ervaringen met de yaesu FT 847

#22 Bericht door PA3JVA »

Radiostilte..

Op de andere modes ook geen audio meer??

Plaats reactie