AF output level op ACC interface IC-7000

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA1GVZ
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 nov 2012, 19:33
Roepletters: PA1GVZ

AF output level op ACC interface IC-7000

#1 Bericht door PA1GVZ »

Beste OM’s,

Weet iemand of het mogelijk is om het AF output signaal op de ACC interface (AF out) te verhogen? M.b.v. een provisorische audio interface kabel probeer ik FT8 te bedrijven met deze radio, ik heb een interface kabel set voor digimode gekocht bij xggcomms in Engeland maar tegenwoordig duurt dat net zo lang als een zending uit China :( .
Maar in de tussentijd probeer ik het even zo middels VOX. Nu blijkt dat het audio signaal te zacht is, zelfs met het input level van de microfoon interface op de soundcard interface van de PC maximaal. Het gaat net maar 20% is net wat te laag voor het mooi.
Heeft iemand hier ervaring mee? In de 7300 bijvoorbeeld maar ook op een FT-991 is er setting in het menu om dit level aan te passen. Op de Icom IC-7000 lijkt deze er niet te zijn.

Wie weet raad?

73, Gert

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1888
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: AF output level op ACC interface IC-7000

#2 Bericht door pa0ejh »

Op Pin11 van de ACC socket, de MOD input, kun je audio aanbieden, is 10Kohm en 100mV...

Zie Pag.12 van de Manual.
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1888
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: AF output level op ACC interface IC-7000

#3 Bericht door pa0ejh »

Pin 12 geeft max 300mV over 4K7 dat moet toch genoeg zijn, misschien zit er een weerstand in die kabel ???
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

PA1GVZ
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 nov 2012, 19:33
Roepletters: PA1GVZ

Re: AF output level op ACC interface IC-7000

#4 Bericht door PA1GVZ »

:oops: :oops: :oops:

Ik heb het gevonden. De microfoon input hing aan pin 11... ofwel aan de ingang i.p.v. de uitgang.
In eerste instantie had ik pin 11 en 12 in gebruik voor de in en uitgang van de PC. Nu blijkt dat VOX alleen werkt op de input van de microfoon plug en heb ik een vergissing gemaakt bij het aanpassen hiervan. Ingang op microfoon plug en uitgang op ACC pin 12 is het nu geworden.

Klopt het overigens wat ik zeg dat VOX niet werkt op de ingang op de ACC aansluiting? :?:

Dank voor de reacties, ik kan met FT8 aan de gang met de IC-7000, dan kan de douane rustig aan doen :roll: ...

73, Gert

Plaats reactie