Duidelijkheid gezocht over PA4DEN software voor condor3000

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE1GIJ
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:35
Roepletters: PE1GIJ
Locatie: Zevenbergen

Duidelijkheid gezocht over PA4DEN software voor condor3000

#1 Bericht door PE1GIJ »

Ik heb mijn oude setjes weer uit de mottenballen gehaald om weer in gebruik te gaan nemen maar loop tegen een paar problemen aan waar ik niet uit kom dus zoek ik hulp van iemand die het wel goed werkend heeft en bereid is de info te delen.
De setjes hadden pa3eki software maar de batterijen waren leeg en bij gebrek aan een 'oudere' computer wil ik ze omzetten naar de PA4DEN firmware.

Het eerste probleem waar ik tegen aanloop is dat de .bin file van https://a63.veron.nl/download/pa4den/default.htm (oude site) beschadigd lijkt te zijn.
Elke eprom die ik hier mee programmeer geeft een soort display test en doet verder niets.
Uit een oud setje een eprom gevist die opstart met de de PA4DEN 1.5 melding op het display en als ik die kopieer krijg ik in ieder geval alle setje werkend met uitzondering van de call-gever.
De bordejes hebben de modificatie met de 2M7 weerstand vanaf de middelste pin in het CPU blikje naar de de opamp zoals in verschillende handleidingen beschreven.

De vraag die dus overblijft is heeft er iemand een werkende ASCOM/CONDOR300 met werkende PA4DEN software en werkende call-gever die bereid is info hierover te delen?
Eventueel heel even de set openmaken voor het kopiëren van de eprom en goede foto's te maken van de modificatie op lokatie.
Uitlezen eprom heb ik de spullen voor.

In de buurt van Zevenbergen zou fantastisch zijn maar iets verder weg is ook niet een onoverkomelijk probleem.
"Ik maak geen fouten, ik beperk mij tot blunders"

Kenwood TS-2000X | Yaesu FT-991A

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5688
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Duidelijkheid gezocht over PA4DEN software voor condor3000

#2 Bericht door PA0ETE »

Ik weet dat Remco, PA3FYM een jaar of wat geleden aangepaste firmware heeft gemaakt die ook zonder de CTCSS-uitbreiding met een kleine modificatie van de hardware CTCSS te genereren. Misschien moet je hem een keer hierover benaderen.

Er bestaat hierover ook een topic op dit forum, zie ik net, daar kun je zelfs firmware downloaden. Ik weet niet of dit is wat je zoekt: viewtopic.php?f=4&t=16608
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

PE1GIJ
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:35
Roepletters: PE1GIJ
Locatie: Zevenbergen

Re: Duidelijkheid gezocht over PA4DEN software voor condor3000

#3 Bericht door PE1GIJ »

Die had ik gevonden maar is voor de condor 16/46 en niet voor de 3000.
"Ik maak geen fouten, ik beperk mij tot blunders"

Kenwood TS-2000X | Yaesu FT-991A

PA1U
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 feb 2008, 23:16
Locatie: Hoorn

Re: Duidelijkheid gezocht over PA4DEN software voor condor3000

#4 Bericht door PA1U »

Een beetje laat maar kom bijna niet op het forum.
Om de callgever te laten werken moet je een draadje van de processor aanleggen met een weerstand.
Hierdoor kan de callgever in versie 1.5 werken.
Het kan ook zijn dat je de optie "UIT" moet zetten i.p.v. AAN, dat heb ik ook al eens meegemaakt.
Het is allemaal alweer een flinke tijd geleden dat ik ermee bezig ben geweest.

https://docplayer.nl/38585304-Gebruiksa ... eiver.html

In de gebruikshandleiding staat de ombouw.

Nogmaals excuus voor de late reactie, ik denk dat je het inmiddels wel van een andere amateur hebt verkregen.
Dit is dus eigenlijk voor anderen om het terug te kunnen vinden.

groet Maarten PA1U

PE1GIJ
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:35
Roepletters: PE1GIJ
Locatie: Zevenbergen

Re: Duidelijkheid gezocht over PA4DEN software voor condor3000

#5 Bericht door PE1GIJ »

Er is nu in ieder geval een zinnige reactie.
Helaas helpt het mij niet verder omdat dit gedeelte al bekend was.
Punt blijft dat alles werkt behalve de call gever.

Ik heb het ondertussen een beetje op gegeven en de setjes draaien op alle 3 de banden vrolijk zonder de call gever.
Ze zijn leuk voor erbij om lokaal een beetje in de gaten te houden en geven een hoog nostalgisch gevoel tegenover de moderne setjes.
"Ik maak geen fouten, ik beperk mij tot blunders"

Kenwood TS-2000X | Yaesu FT-991A

Plaats reactie