super Baofeng portofoon.

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
pe1cmo
Berichten: 2064
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

super Baofeng portofoon.

#1 Bericht door pe1cmo »

Baofeng heeft een nieuwe porto.
Iets meer vermogen als dat onze machtiging toelaat, maar och, wel leuk.
Bereik tot 3000km ook wel ja.
en die accu van 90Ah zal je wel nodig hebben ja voor dat vermogen.

(Voor de Chinezen, overdrijven is ook een vak) :mrgreen:
221795373_10216951918345259_638772896804790113_n.jpg
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: super Baofeng portofoon.

#2 Bericht door Thijzer »

Zal wel lichtjes overdreven zijn maar de behuizing is rood, dus dan weet je het wel.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: super Baofeng portofoon.

#3 Bericht door elsinga »

Ik kocht via Ali een LED bar van 90W, prima vermogen en past precies tussen mijn beugel voorop de quad. Ding neemt alleen maar een dikke 2A bij 13.8V -> vermogen is dus maar 30W. Weet de verkoper ook, na klagen (en kreeg uiteindelijk 15% terug). Dit was minder herkenbaar dan die porto. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2489
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: super Baofeng portofoon.

#4 Bericht door PA3DJS »

Ik twijfel of dit echt van Baofeng komt. Ook in China heeft Baofeng niets te winnen met zulk soort "reclame".

Gebruikersavatar
Paula Bean
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 aug 2019, 12:50

Re: super Baofeng portofoon.

#5 Bericht door Paula Bean »

Heuh, de kleine lettertjes vermelden: 90000 mAh. Da's 90 Ah.

Mijn waterkoker is 3000W (speciaal uitgezocht om water snel te doen koken). Die trekt dus een stroom van 3000W/230V=13A. De stoppen in de meterkast zijn 16A, dus dat gaat nog. En een liter water wordt van 20ºC tot kokend gebracht in 2:40 minuten (later nog eens uitrekenen of het wattage echt klopt). Maargoed, een stroombron met een capaciteit van 90 Ah zou deze waterkoker 7 uur lang continue kunnen voeden; genoeg om 140 keer een liter water aan de kook te brengen (en dan ben ik nog genereus en geef 20 seconden voordeel om de koker leeg te gieten en opnieuw te vullen met koud water). En die 140x koken komt allemaal uit de batterij van die boafeng? Correct me when I'm wrong :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2489
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: super Baofeng portofoon.

#6 Bericht door PA3DJS »

@Paula Bean:
Die 90Ah is dan wel bij 7.4V. Het aantal Wh is dan 666 Wh = 2.4 MJ.

De warmte capaciteit van water is in orde van 4.16 kJ/kg/graad C. Als je geen verdampingsverliles zou hebben (en dat is best fors), zou je 7 liter water aan de kook kunnen krijgen met 90Ah bij 7.4V.

Het moge duidelijk zijn dat hier een grapjas bezig geweest is met een of ander photoshoppakket.

Gebruikersavatar
Paula Bean
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 aug 2019, 12:50

Re: super Baofeng portofoon.

#7 Bericht door Paula Bean »

Mijn verwondering over de Joule als een natuurkundige grootheid blijft, en de relatie tussen deze twee betekenissen heb ik nooit echt goed begrepen:

• One Joule is equal to the energy transferred to (or work done on) an object when a force of one newton acts on that object in the direction of the force's motion through a distance of one metre (1 newton-metre or N⋅m).

• One Joule is also the energy dissipated as heat when an electric current of one ampere passes through a resistance of one ohm for one second.

Hoe kunnen die mechanisme en electrische definitie zo compatible met elkaar zijn?

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2489
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: super Baofeng portofoon.

#8 Bericht door PA3DJS »

Die zijn met opzet aan elkaar gekoppeld via spanning U (in V). De elektrische grootheden zijn gedefinieerd vanuit de mechanica.

De Volt is namelijk gelijk aan de energie die je nodig hebt om een lading van 1 coulomb van de min naar de plus te krijgen.

Een spanning van 4V betekent dus dat als je 1 coulomb lading van de min naar de plus brengt, je 4J nodig hebt. Omgekeerd als in geval van een 12V bron er 1 Coulomb lading van de plus naar de min gaat, er 12J energie geleverd wordt door de bron.

Zie het als optillen van massa tegen de zwaartekracht in (moet je energie leveren), of met de zwaartekracht mee (er komt energie vrij). In de elektro is het geen zwaartekracht die kracht op massa uitoefent, maar het elektrisch veld dat een kracht uitoefent op lading (bijv elektronen). Mechanica en elektriciteit liggen heel dicht tegen elkaar aan.

Aangezien: Lading (Q) = I*t geldt dus

E = U*I*t [Ws, J]

Wellicht ben je ook weleens tegengekomen dat P = E/t

Dan volgt P = U*I*t/t = U*I.

Daarmee is het plaatje rond: P = U*I.

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1246
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: super Baofeng portofoon.

#9 Bericht door PA9X »

Overigens niet Baofeng die hiermee adverteert. Maar de vele Chinese bedrijfjes die via platformen als Banggood en Wish het spul aanbieden.

PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: super Baofeng portofoon.

#10 Bericht door PE1KEL »

Thijzer schreef: 29 jul 2021, 10:14 Zal wel lichtjes overdreven zijn maar de behuizing is rood, dus dan weet je het wel.
Het is inderdaad wat overdreven, het is maar 2500KM.

PE1RTC
Berichten: 255
Lid geworden op: 09 apr 2018, 20:41
Roepletters: pe1rtc

Re: super Baofeng portofoon.

#11 Bericht door PE1RTC »

Ik was die superporto al eerder tegengekomen. Is er ook iemand die m gekocht heeft?
Ben wel benieuwd hoeveel vermogen daadwerkelijk op de antenne uitgang staat.

pe1cmo
Berichten: 2064
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: super Baofeng portofoon.

#12 Bericht door pe1cmo »

Het lijkt mij ook een mooi staaltje in een foto bewerkingsprogramma.
Je kan wel op je duim nagaan dat het nep is :wink: ;-)

maar helaas is veel van die Chinese troep zo opgehemeld.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: super Baofeng portofoon.

#13 Bericht door elsinga »

Dit zou geen probleem moeten zijn, want als je dit niet herkent dan is die advertentie ook echt voor je bedoeld. Maar er zijn veel subtielere versies, die je pas merkt als je het product ontvangen hebt.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: super Baofeng portofoon.

#14 Bericht door pa3kc »

lol.jpg
8000mA bij ontvangst :lol:

lol2.jpg
15W output. Eeuh nee. 5w output max en dan alleen op 2m.


Dit komt uit de bijgeleverde handleiding van een baofeng uv-9r plus een recent model.

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1246
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: super Baofeng portofoon.

#15 Bericht door PA9X »

PE1RTC schreef: 30 jul 2021, 07:21 Ik was die superporto al eerder tegengekomen. Is er ook iemand die m gekocht heeft?
Ben wel benieuwd hoeveel vermogen daadwerkelijk op de antenne uitgang staat.
Ik heb deze UV-S9. Er komt in de high power stand ongeveer 6 watt uit op VHF.

Plaats reactie