Condor 16, inbouwen of aansluiten van CTCSS decoder

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA0AA
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Condor 16, inbouwen of aansluiten van CTCSS decoder

#1 Bericht door PA0AA »

Graag zou ik het ontvangst-deel van een Condor willen gebruiken in een repeater.
Echter, de meeste bijdragen op dit forum over de Condor in combinatie met CTCSS gaan over de inbouw van een CTCSS encoder.
Over de bijbehorende decoder is niets te vinden. Ook op Google is er practisch niets over dit onderwerp te vinden.
Of ik heb niet goed genoeg gezocht, dat zou ook nog kunnen ... :wink:
Mijn vraag; Zijn er ook OM's die ervaring hebben met het inbouwen of aansluiten van een CTCSS decoder in de ontvanger van de Condor ?
Aanvullende vraag; Worden in het ontvanger circuit de lage tonen tot zo'n 300 Hz eruit gefilterd, of zou je ook een externe
CTCSS decoder module aan de luidspreker-uitgang kunnen hangen ?
73, Ruben, PA0AA

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Condor 16, inbouwen of aansluiten van CTCSS decoder

#2 Bericht door PE2AAB »

Hi Ruben,

Ik heb die chips wel eens los besteld voor mijn Condor staat me bij. Zal deze week eens op zolder zoeken.

Ook Frans, PA0FMY had er een oplossing voor geloof ik.
Tevens is de oude website van PA4DEN weer online. Die is met veel info over o.a. de Condor. https://a63.veron.nl/download/pa4den/default.htm
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: Condor 16, inbouwen of aansluiten van CTCSS decoder

#3 Bericht door pa0ejh »

Dag Ruben.

Volgens de Documentatie komt het Audio voor de CTCSS Decoder op Pen 3 van de 15 polige connector achter op de Condor.

Of die ook op de klemmenstrook uitkomt kan ik niet achterhalen, even meten met een Ohm-meter.

Het is UnSquelched Audio en er komt dus altijd LF uit, dus of Ruis, of het Ontvangen Audio.

Suc6, Egbert.
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

PA2A
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 nov 2007, 15:58
Roepletters: PA2A
Locatie: Brielle

Re: Condor 16, inbouwen of aansluiten van CTCSS decoder

#4 Bericht door PA2A »

Ik heb nog een heel stel Condor 16 's liggen en inbouwsledes, sommige zonder frontje of met een front met 37-polige aansluiting. Maar er zijn 6 of 7 FX335 printjes in die werkend uit bedrijf zijn gegaan. Wie o wie heeft er belangstelling voor? Het kost niets, hoogstens wat verzendkosten

73s Steef PA2A
Wees jezelf, er zijn anderen genoeg.

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 243
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: Condor 16, inbouwen of aansluiten van CTCSS decoder

#5 Bericht door PA3JVA »

pa2a schreef: 05 mei 2021, 17:16 Ik heb nog een heel stel Condor 16 's liggen en inbouwsledes, sommige zonder frontje of met een front met 37-polige aansluiting. Maar er zijn 6 of 7 FX335 printjes in die werkend uit bedrijf zijn gegaan. Wie o wie heeft er belangstelling voor? Het kost niets, hoogstens wat verzendkosten

73s Steef PA2A
Ja op zich wel, heb nog wat incompleet spul, wie weet is er zo nog wat van te maken.
Hoe veel is een heel stal?
Wat heb je precies?


Joop

Plaats reactie