Yaesu FT 100D zend niet meer op 2 en 70

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Yaesu FT 100D zend niet meer op 2 en 70

#16 Bericht door andre »

Heb hier ook nog wat ali mostet's liggen als aandenken. Als ik eens componenten nodig heb kijk ik even naar dat bakje. Geeft me direct voldoende inspiratie om niet weer bij ali dit spul te kopen.
Wil natuurlijk niet zeggen dat alles van ali meuk/fake is, maar een héééleboel wel :mrgreen:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2530
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Yaesu FT 100D zend niet meer op 2 en 70

#17 Bericht door PA3DJS »

Inferieure componenten bestaan (helaas) al zo lang als de weg naar Rome.

Ik heb weleens wat met 2N4427 gedaan, bij velen bekend als een VHF 1W power transistor voor 12.5V. Dan bouw je weer eens wat, en dan klopt er geen donder van. Jij kijkt alles na, nog eens na, maar het blijft slecht. Dan stop je er een Motorola type (uit een ander projectje) in en dat zijn de problemen de wereld uit.

Later had ik het idee dat een aantal zogenaamde 2N4427 torren gewoon 2N2219's waren.

Ik hoop voor Hans dat het een echte is, of op zijn minst een drop-in replacement wat ongeveer dezelfde specs heeft, want het component lijkt erg zeldzaam.

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Yaesu FT 100D zend niet meer op 2 en 70

#18 Bericht door PA0LMD »

Ja, en de Ali's hebben er geen probleem mee om op een 2N2219 een 2N4427 Motorola stempel te drukken.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2530
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Yaesu FT 100D zend niet meer op 2 en 70

#19 Bericht door PA3DJS »

PA0LMD schreef:Ja, en de Ali's hebben er geen probleem mee om op een 2N2219 een 2N4427 Motorola stempel te drukken.
Ja dat snap ik, maar dit voorbeeld was van ver voor de Alie-tijd. Ik zat op de MTS en dat is toch wel >35 jaar geleden.

Ik heb heel lang een 2SC1307 gehad die een bondingwire probleem had. Het device had nog geen uur bedrijfstijd achter de rug en was niet mistbruikt (zat niet in een 27 MHz TRX). Bij onder de koude kraan prima, onder de warme kraan werd de BE junction hoogohmig. Het was omkeerbaar. Mijn elektronica leraar (en die was niet leerraar) was verbaasd.

Plaats reactie