IC7300 SSB power adjustment. service menu adjustment

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mbijnsdorp
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 feb 2019, 12:43
Roepletters: PD9DD
Locatie: Aalsmeer

IC7300 SSB power adjustment. service menu adjustment

#1 Bericht door Mbijnsdorp »

Hoi zend collega's,

Ik kwam het volgende youtube filmpje tegen om via het service menu de TX waarde van je IC7300 aan te kunnen passen.
En ja in 40m SSB mode krijg ik er gemiddeld 55 Watt eruit wat op zich een mooie waarde is na ALC/COMP inregeling -60% van 100W max-.

https://www.youtube.com/watch?v=iaYi-tF_ANo&t=101s
(disclaimer: video is ter leering en vermaak en dus geheel op eigen risico!)

De Service manual kan je inzien via de volgende link;
https://www.manualslib.com/manual/11445 ... =19#manual

Ik heb voor de "POWER HF 100%" setting dit proberen aan te passen. alleen ik krijg na het indrukken van de set knop een zeg maar "is niet-toe-gestaan" biep.

De vraag is nu welke mede IC7300 gebruikers hebben dit ook geprobeerd en lukt het wel om deze setting aan te passen?

73 MIchel

Mbijnsdorp
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 feb 2019, 12:43
Roepletters: PD9DD
Locatie: Aalsmeer

Re: IC7300 SSB power adjustment. service menu adjustment

#2 Bericht door Mbijnsdorp »

btw mijn software versie van mijn IC7300 is 1.30

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: IC7300 SSB power adjustment. service menu adjustment

#3 Bericht door PA5COR »

Meten doe je met een actieve PEP meter, ik wed dat standaard 100 watt PEP uit de set komt van de fabriek afgeregeld.
Ik hou de ALC in de gaten met de modulatie als deze enigszins uitslaat is het goed, zie manual.
Zie de ALC als noodrem, bij 100 watt pieken in de modulatie en output grijpt die in.

Het proberen op te krikken van de gemiddelde modulatie met de output van de set te verhogen is een verkeerde stap.
Ik gebruik de EQplus met compressor/limitter en downwards expander en kan prima in de grenzen blijven van wat de fabrikant aangeeft en toch een hoge gemiddelde modulatie halen kijkend op de actieve PEP meter.
als een normale swr meter 40 a 50% gemiddelde modulatie aan wijst is de PEP echt wel 100 watt, alleen is de meter te traag om dat weer te geven daarvoor heb je een actieve PEP meter nodig.
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

Plaats reactie