Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
PD0FTV
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 feb 2021, 12:42
Roepletters: PA1VHF

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#16 Bericht door PD0FTV »

PA1AIS schreef: 16 apr 2021, 11:39 Welk type eprom zit daar in? ik heb nog een bak vol werkeloos liggen op het QRL. Ik zal eerdaags eens even kijken welk type ik heb.
Wow, dat is nog eens behulpzaam. Het betreft onderstaande. Ik tel 28 pennen.
condor1.jpg
condor2.jpg
Ik ben woensdag geslaagd voor F en mag dus binnenkort beginnen met zenden op 70 MHz. Mocht je een werkend geheel hebben dat jou alleen maar in de weg staat, hoor ik het ook graag.

In elk geval alvast bedankt voor de moeite!

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2036
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#17 Bericht door PA1AIS »

een 256, ik denk dat ik allemaal 512 heb. Geen idee (meer) of dat uitwisselbaar is?
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#18 Bericht door pc1mb »

Hier ook nog wel een zootje eprommen. 28p is altijd goed? Dan kijk ik even...

PD0FTV
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 feb 2021, 12:42
Roepletters: PA1VHF

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#19 Bericht door PD0FTV »

Op het gebied van IC's ben ik volledig nieuw. Ik ga wel een chinese programmer kopen voor 7 euro.

Een ieder die wil helpen is welkom, maar ik kan dus totaal niet terug-helpen, dat kan ik alleen met financiële of licht-alcoholische vergoedingen.

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2036
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#20 Bericht door PA1AIS »

pc1mb schreef: 16 apr 2021, 18:13 Hier ook nog wel een zootje eprommen. 28p is altijd goed? Dan kijk ik even...
27C010-150 1024 1024K 150ns CMOS EPROM

34 op voorraad, als je er een paar wilt hebben:
Gratis af te halen bij Sneek of Enkhuizen
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

PD0FTV
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 feb 2021, 12:42
Roepletters: PA1VHF

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#21 Bericht door PD0FTV »

PA1AIS schreef: 17 apr 2021, 12:11
pc1mb schreef: 16 apr 2021, 18:13 Hier ook nog wel een zootje eprommen. 28p is altijd goed? Dan kijk ik even...
27C010-150 1024 1024K 150ns CMOS EPROM

34 op voorraad, als je er een paar wilt hebben:
Gratis af te halen bij Sneek of Enkhuizen
Geweldig aanbod! Nu moet ik wel een dagje westen gaan inplannen... :)

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2036
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#22 Bericht door PA1AIS »

Wel even aangeven waar je ze wil halen en hoeveel.
kantooruren = Enkhuizen
Daar buiten is omgeving Sneek
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

PA9RD
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
Roepletters: PA9RD
Locatie: Hoeksche Waard
Contacteer:

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#23 Bericht door PA9RD »

Is er nog iemand in de regio Rotterdam of omgeving (Hoeksche Waard) die een Eprommetje kan branden of programmeren....? Ik heb ook een Ascom SE550 die voor 4 mtr omgebouwd is. Ik heb dit ding ooit bij Jaap EKI vandaan gehaald maar pas geleden wilde ik hem aanzetten en toen bleek die dus "leeg" te zijn. Memory back-up batterijtje maar vervangen door een knoopcelletje maar het ding doet dus niks meer omdat zijn geheugen weg is (lijkt mijn kop wel, HI). Nou heb ik een slee erbij maar dat is geen programmeerslee dus zelf kan ik het niet zomaar doen....Ik dacht ook begrepen te hebben dat branden niet zomaar kan, maar programmeren wel, mits je de goede spullen hebt.....

Ik denk, vanwege "zijn" afkomst, dat er software inzat die bij Jaap nog op zijn website staat maar ik heb geen eprom brander/pic programmer spul of programeerslede.....
Is er iemand die dit kan en wil doen voor mij? Dan heb ik weer een FM doosje staan voor de 4 mtr vertical antenne.
TAFN 73 de
Ruud PA9RD

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten :lol: ........meer niet! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#24 Bericht door Rene - pg3r »

Als jij de EPROM en de gewenste inhoud hebt, kan ik hem waarschijnlijk wel programmeren. Ik woon in Rotterdam 's-Gravenland en ben ook regelmatig op 't Eiland.

PA9RD
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
Roepletters: PA9RD
Locatie: Hoeksche Waard
Contacteer:

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#25 Bericht door PA9RD »

Hoi Rene,

Nou, als dat zou kunnen heel graag. De software staat bij Jaap EKI op de site, ik denk ook dat deze software er in gezeten heeft. Hij kwam ook bij hem vandaan. Hij is voor 70Mhz ofwel 4 mtr FM dus de frequenties zijn bekend denk ik....er zit een Eprom in maar of die opnieuw te branden is weet ik niet. Ik begreep dat hij geprogrammeerd moet worden via de juiste kabels of de slee.

Aangezien Wil WBS in het verleden ook al een en ander heeft gedaan aan programmeren van mijn Condor 16 en 46 had ik dit ook aan hem gevraagd maar hij heeft de spullen niet meer in bezit.......

Ik had van Wil gehoord dat hij zijn spullen overgedaan had aan een amateur uit de regio en die zou ik moeten contacten, alleen het email adres wat ik van Wil kreeg werkte niet en kwam terug als onbestelbaar, en ik weet ook niet hoe ik die anders kan bereiken zonder direct aan te bellen, HI. Ook heb ik zelf niks om mijn 16 en 46 even te updaten (nieuw jaartal 2021 voor de leut) en te kijken naar een paar dingen.

Als jij mij kan helpen heel fijn en dan hoor ik graag wanneer en waar.

Ruud
TAFN 73 de
Ruud PA9RD

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten :lol: ........meer niet! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#26 Bericht door Rene - pg3r »

Een EPROM kan met ultraviolet licht gewist worden (de E staat voor Erasable). Ik heb ook een wisser.

Het is lang geleden dat ik wat met de programmeerspullen heb gedaan. Ik ga later deze week kijken of ik het werkend kan krijgen en laat je wat weten. Condor 16 en 46 lukt(e) ook.

PA9RD
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
Roepletters: PA9RD
Locatie: Hoeksche Waard
Contacteer:

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#27 Bericht door PA9RD »

Nou, ik weet niet direct of deze gewist moet worden en in een soort pic programmer gezet kan worden en dan maar even voltanken zoals met de 16 en 46 eproms wel kan. Ik geloof dat deze in de set moet blijven zitten en met de juiste kabels en software kun je alles er in zetten. Alleen heb ik die programmeerslee niet en ook de kabels niet.......
Kijk en lees anders even op de site van Jaap EKI bij de Ascom SE550 voor 70Mhz ofwel 4 mtr hoe hij het daar aangeeft. Dan hoor ik wel van jou of het jou gaat lukken om dit voor elkaar te krijgen....daat staat ook beschreven wat je nodig hebt...

R
TAFN 73 de
Ruud PA9RD

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten :lol: ........meer niet! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#28 Bericht door Rene - pg3r »

Het lijkt erop dat bij de methode van PA3EKI de RAM gevuld wordt via een programmeerstekker. Daarbij kan ik je helaas niet helpen.

PA9RD
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
Roepletters: PA9RD
Locatie: Hoeksche Waard
Contacteer:

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#29 Bericht door PA9RD »

Hoi Rene,

Zoiets had ik ook begrepen maarrrrrrrr, ik vraag mij af of het mogelijk is om die eprom er gewoon uit te wippen en te programmeren via externe apparatuur....
Ik ken de Ascom SE550 verder niet goed genoeg om dit met zekerheid te kunnen zeggen....als dat wel kan mag het van mij ook....dus net als met de 16 en 46 eprommetjes. Daar heb ik er ook nog een aantal van liggen btw...
TAFN 73 de
Ruud PA9RD

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten :lol: ........meer niet! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#30 Bericht door Rene - pg3r »

Als ik het goed begrijp is de juiste EPROM een voorwaarde om het RAM-geheugen te kunnen programmeren via de programmeerstekker. Een EPROM kan nooit geprogrammeerd worden op de beschreven manier.

Plaats reactie