Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1888
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#31 Bericht door pa0ejh »

Als je een Condor3000 met de PA4DEN Eprom hebt, dan moet je die via het Frontpaneel nog Configureren...

Op Pagina 1 van dit Topic staat een Link naar de PA4DEN Site waar een PDF file staat hoe je eea. moet doen.


Als de Condor3000 van de spanning af is geweest en de Backup batterij leeg is dan werkt het niet meer
dan zal je de Backup batterij moeten vervangen, die zit aan de kant waar het Frontpaneel zit.

En dan weer opnieuw Configureren.....

Succes,
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

PA9RD
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
Roepletters: PA9RD
Locatie: Hoeksche Waard
Contacteer:

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#32 Bericht door PA9RD »

Hoi Egbert,

dank je wel maar als ik het goed heb zit hier waarschijnlijk geen DEN software in. Deze Ascom SE550 komt bij Jaap EKI vandaan en die heeft ook software op zijn website staan. Alleen heb ik geen programmeerslee om dit er in te pompen. Het kan ook anders maar dan moet ik ook kabels hebben en die heb ik niet. Zelf maken kan wel maar ik heb ook geen juiste connectoren in de junkbox meer liggen.....vandaar mijn vraag.

De back-up accu was idd leeg en die heb ik vervangen voor een knoopcel batterijhouder zodat er gewoon een 2032 in kan, maar de display geeft aan dat er niks meer aan software/data ofwel frequenties inzit. Tja, hij heeft lange tijd uitgestaan zonder spanning dus dat kon gebeuren. Niet wetende dat ik hem nu nog eens wilde pakken om de 70Mhz vertical even te testen. Maar die blijkt inmiddels goed te zijn en te werken zoals gebleken is in de WAP contest.
Ik ga het PDF geval wel even lezen, misschien brengt dat wat duidelijkheid voor het programmeren en anders gaat die maar op de grote hoop. :wink:
TAFN 73 de
Ruud PA9RD

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten :lol: ........meer niet! :mrgreen:

PE1DHR
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mar 2008, 10:10
Locatie: Oosterhout NB

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#33 Bericht door PE1DHR »

fantastisch dar de PA4DEN websitre weer in de lucht is. bedankt aan degenen die daar aan mee hebben gewerkt. het verbaasde me wel, want ik dacht dat Dennis helemaal niets meer met zendamateurs te maken wilde hebben ivm het feit dat veel amateurs schandelijk misbruik hebben gemaakt van zijn software om geldelijk gewin. is er mischien ook een kans dat zijn soft- en hardware [Amiga geloof ik] wordt gepubliceerd, zodat we de beroemde rom blokjes kunnen herprogrammeren ?
voor amateurs in de omgeving Oosterhout NB programmeer ik gratis de software in een 27C512 maar ik geloof dat in de afdeling Veron Breda daar zelf wel hun mensen voor hebben. voor 4mtr is er de RATS MK3 software, ook door Dennis ontwikkeld volgens mij. die werkt goed, heeft vaste kanalen geen toeters en bellen, dus geen back-up batterij meer nodig

PA0HJA
Berichten: 440
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:29
Roepletters: PA0HJA

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#34 Bericht door PA0HJA »

pd0ftv schreef:Ook heb ik (onder andere) een 4m ASCOM 550, mooi met bassistand en nette uitgebreide kop.

Met versie 1.5 kan ik met de 4m-mobilofoon in het HARDWARE-menu kiezen voor 2m en 70cm, maar de 4m zit daar niet tussen... Kan dit kloppen? Moet ik een nog nieuwere versie hebben van PA4DEN of moet ik geheel andere software gebruiken
Ook ik probeer een oude ASCOM SE550/Condor 3000 op 4 meter/70 MHz aan de praat te krijgen met een PA4DEN, versie 1.5, EPROM.
Ik loop tegen dit zelfde probleem aan, ik kan in het menu alleen kiezen voor 2m of 70cm, geen 4m.

Vraag:
Kan deze software dit of doe ik iets fout of moet er een andere versie voor gebruikt worden?

PA0HJA
....The Singularity is near!

PA0HJA
Berichten: 440
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:29
Roepletters: PA0HJA

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#35 Bericht door PA0HJA »

Ik vond zelf een oplossing in onderstaande posts op ditzelfde onvolprezen forum :-) :
PE1DHR schreef:je hoeft met de algemene PA4DEN software V1.5 helemaal geen truuk uit te halen om hem op 4 meter te krijgen. nadat je hem op 2 meter hebt gezet verander je de bandsplit van 144-146 in 000-300 en dan kun je de 70mHz frequenties intoetsen met een 0 ervoor dus bv 070450
viewtopic.php?p=91830#p91830
PE1DHR schreef:Herstel over de 2 m instellingen
verander de bandsplit van 144-145 2m in 000-200 2m
maakt niet uit maar voor de duidelijkheid
viewtopic.php?p=91832#p91832

Dit lijkt te werken, maar ik moet e.e.a. nog verder testen en de mobilofoon nog afregelen.

PA0HJA
....The Singularity is near!

PE0G
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 okt 2009, 09:02

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#36 Bericht door PE0G »

Dag,

Zo te zien is de website alweer uit de lucht. Heeft er nog iemand eproms met de software van Dennis of anders het .bin bestand?

Ik hoor het graag.
73,
Henk

PA0AA
Berichten: 374
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#37 Bericht door PA0AA »

PE0G schreef: 28 apr 2023, 11:15 ....... Zo te zien is de website alweer uit de lucht ......
Volgens archive.org is de website maar heel even in de lucht geweest, klik HIER en evt. ook HIER
Is er misschien iemand, die nog een image heeft van die website ? Ik heb nog wel wat webspace, waarvoor ik
de komende vijf jaar vooruit betaald heb, en daar is nog wat schijfruimte over. :wink:

PS. Als er iemand nog wat wil programmeren, ik heb twee exemplaren van de EPP2 programmer, deze dus, klik HIER.
met bijbehorende 386 PC met MS-DOS en COM poort, om het spul te bedienen.
Deze programmer is in het bijzonder geschikt voor gebruik t.b.v. de Condor.
Ook een UV wisser is bechikbaar.
Een en ander zou evt. te leen zijn, voor die OM, die het echt nodig heeft. :)

73, Ruben, PA0AA.

PA3FBO
Berichten: 276
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#38 Bericht door PA3FBO »

Wanneer de eproms niet meer verkrijgbaar zijn is het misschien een idee om er zelf eentje te bouwen met diodes. Dit heb ik ooit voor de 2m Condor gedaan die ik ergens in de jaren 90 had.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4506
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#39 Bericht door PE1PQX »

PA0AA schreef: 07 mei 2023, 18:04 Is er misschien iemand, die nog een image heeft van die website ? Ik heb nog wel wat webspace, waarvoor ik
de komende vijf jaar vooruit betaald heb, en daar is nog wat schijfruimte over. :wink:
Anders kan/wil ik ook wel een hoofdstuk in (laten) vullen op mijn webstee... (als daar interesse voor is)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1888
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#40 Bericht door pa0ejh »

Na lang zoeken op oud HDD'S nog een PA4DEN eprom BIN 64k file gevonden
en ook nog een RATSmk3 ook 64k BIN File, is voor 70Mhz.

Ik heb zelf geen SE550 meer, dus kan niet achterhalen welke Versie de PA4DEN Bin is..

Ik kan de BIN files hier niet plaatsen, ongeldig bestand formaat is de melding.

Men kan mij een PB sturen met Email adres, dan kan ik ze Emailen.
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1429
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#41 Bericht door PH2LB »

PA0AA schreef: 07 mei 2023, 18:04
PS. Als er iemand nog wat wil programmeren, ik heb twee exemplaren van de EPP2 programmer, deze dus, klik HIER.
met bijbehorende 386 PC met MS-DOS en COM poort, om het spul te bedienen.
Deze programmer is in het bijzonder geschikt voor gebruik t.b.v. de Condor.
Zo een heb ik ook nog liggen. Prima apparaat en zelf heb ik ook nog een oude windows 95 laptop er bij.
Alles samen gepakt in een koffer en die word regelmatig nog van stal gehaald als er OM's zijn die
oude eproms willen backup-en en/of willen schrijven.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1888
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: Zijn er nog EEPROMS condor 3000 met PA4DEN software te koop?

#42 Bericht door pa0ejh »

Gezipt gaat wel...
Ascom64k PA4DEN.zip
(33.14 KiB) 78 keer gedownload
Ascom64k mk3.zip
(33.13 KiB) 69 keer gedownload
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

Plaats reactie