microfoon instelling yaesu ft-920

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 998
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

microfoon instelling yaesu ft-920

#1 Bericht door PD7P »

Om eens met een wat modernere set te stoeien heb ik me een ft-920 aangeschaft,nu zullen de meesten zeggen hoezo "modern ".....
Als je dan hoort dat ik normaal gesproken met een ts-930 werk snap je "modern " :mrgreen:

Nu ben ik aan het stoeien met de microfoon instelling,er staat een md200 aangesloten en da's nou niet echt een goede combinatie merk ik.
Ik moet bijna op 5 cm van de mike komen om er een beetje fatsoenlijke modulatie uit te krijgen.
Welke instelling is daar het best voor??
Momenteel staat het als volgt.....zowel de mic gain als de compressor bijna vol open..dat zou toch anders moeten kunnen??
In het menu kan ik niet echt dé juiste instelling vinden.

Met een originele handmike klinkt het een stuk beter,wie kan me eens een beetje op weg helpen??

73 Paul PD7P

PA0LMD
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: microfoon instelling yaesu ft-920

#2 Bericht door PA0LMD »

Mike gain en Comp vol open is niet normaal.
Lijkt haast op een probleem in de MD-200 maar als die het op een andere Yaesu wel goed doet zou ik de FT-920 gaan verdenken.
Overigens nooit eerder een dergelijke klacht gehad van een 920.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 998
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: microfoon instelling yaesu ft-920

#3 Bericht door PD7P »

Ik verdenk toch de md200....met een handmike is het een stuk beter.
Maar ik ga daar dit weekend eens mee aan het stoeien,de afstelling van de 200 kan ook nog aangepast worden op de mike zelf.
Ben vandaag eens aan het surfen geweest en kwam nog het e.e.a tegen.
Ik meld me weer als het verandert is.

Gebruikersavatar
pd0ejn
Berichten: 632
Lid geworden op: 03 sep 2006, 09:51
Roepletters: pd0ejn
Locatie: Middelburg-Zeeland JO11TL

Re: microfoon instelling yaesu ft-920

#4 Bericht door pd0ejn »

ik had hier gereageerd maar met een andere type microfoon in gedachte dus heb ik het originele bericht verwijdert.
Luctor-Et-Emergo

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: microfoon instelling yaesu ft-920

#5 Bericht door PA1ZP »

Hi

Ik heb jaren een Ft920 gehad.
hang er een turner super sidekick aan of een turner plus 3b.
Of zelfs een Astatic silver eagle.
ook de ham international of de monacor TW232S of hammaster 4200 allemaal doen ze het prima op de FT920.
Ook de Euro-CB/Daiwa EC2018 electret voorversterkte handmike doet het geweldig op de FT920.
Veel goedkoper als de MD100 of MD200 en klinkt vele malen beter.

Een MD100 past veel beter op een FT920 als een MD200, en eigenlijk past een SM20 van Icom nog beter als je weet hoe je hem aan moet sluiten.
Ik zou gaan niet voor de MH31 maar voor de goedkope MH67 electret mike of een standaard handmike van Icom een HM219 deze 2 electret mikes klinken veel beter als de MH31 standaard mike van de FT920.
Ik heb er van alles op gehad, maar eerlijk gezegd een MD100 klonk ook goed.
klein beetje compressie mike gain op 70% en vergeet vooral in het menu de audio settings niet voor de tooninstellingen.
( 1, 2, 3 of 4) .
Je kan de toon ook beinvloeden door in het menu de carrier SSb frequentie aan te passen omhoog of omlaag, oftewel de carrier ten opzichte van het SSB filter te verschuiven.

Veel succes een goede Ft920 is nu nog steeds prima in staat zich te meten met alle huidige computer en IF-DSP of SDR gestuurde sets.
Als DSP fucks-up en IF-DSP faalt en de SDR overload kan je met de FT920 nog gewoon doorwerken op klassieke filters en ontvanger en de DSP uitzetten, helaas kan je dat met een IF-DSP zoals de TS590 of FT450 of SDR als de IC7300 niet.
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

Pa1mar
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2021, 15:41
Roepletters: Pa1mar

Re: microfoon instelling yaesu ft-920

#6 Bericht door Pa1mar »

Wil hem graag ruilen voor mijn md100 hoor.
marcelnotenboom1@gmail.com

Plaats reactie