Snorlax schreef:
Ik ben inderdaad géén radio amateur (nog), ik doe momenteel de cursus N examen van Veron, maar ik orienteer me alvast voor de toekomst over de installatie van een antenne, vanadaar de vraag.
Mijn interesse is dan voor de NOS repeater 430.1250
even off topic, stel dat je zonder vergunning op die repeater een keer mee wilt praten met zo een chinese porto van 5 watt welke boete/straf riskeer je dan ?
Beste Snorlax,
Ik wens je van harte welkom op het forum, en zeker omdat je voor het examen leert hoor je er wat mij betreft ook gewoon bij.
Je vraag gaan we echter niet beantwoorden, omdat het volgens de forumregels niet toegestaan is om (op het forum) aan illegaal uitzenden mee te werken of daar hulp bij te verlenen.
Wat ik nog wel kwijt wil, is dat niet legaal uitzenden op een repeater waarschijnlijk de slechtste keuze is die je kunt maken, je valt dan namelijk direct op.
En daar komt nog bij dat van alle repeaters, precies deze repeater daarbij ook weer de slechtste keuze is, omdat Agentschap Telecom deze vanwege de problemen daar extra in de gaten houdt.
Ik denk dat je het best gewoon kunt wachten. Als je het echt wilt weten mag je mij mailen op het onderstaande adres. Ik ga je dan niet vertellen hoe je illegaal kunt uitzenden, maar ik kan je wel iets over de hoogte van de boetebedragen vertellen.
John