Yaesu FTX-1F
- pe1rdp
- Roepletters: pe1rdp
- Contacteer:
Yaesu FTX-1F
Het lijkt erop dat Yaesu met een opvolger komt voor de legendarische FT817/818
https://qrper.com/2024/08/the-yaesu-ftx ... sn=scwspmo
https://qrper.com/2024/08/the-yaesu-ftx ... sn=scwspmo
- PH2LB
- Roepletters: PH2LB
- Contacteer:
Re: Yaesu FTX-1F
Ziet er geinig uit, ben benieuwd wat hij gaat kosten.
73, Lex
"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB
"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB
- pe1rdp
- Contacteer:
In Nederland vermoed ik dat deze transceiver voornamelijk Euro's gaat kosten.
- pe1rdp
- Contacteer:
De prijs is uiteraard nog niet bekend maar ik verwacht niet dat dit een hele goedkope transceiver gaat worden.
Volgens de specs is deze transceiver namelijk uitgerust met 2 ontvangers. Maar wellicht verrast Yaesu ons aangenaam.
Volgens de specs is deze transceiver namelijk uitgerust met 2 ontvangers. Maar wellicht verrast Yaesu ons aangenaam.
- PD5DJ
- Roepletters: PD5DJ
- Contacteer:
Als dit display in direct daglicht goed leesbaar is dan is dat een serieuze gamechanger.
Tot nu toe is het bij nog geen enkel merk op gekomen, dat portable radio's juist buiten gebruikt worden.
Ik heb een 705, maar dat is echt niet af te lezen op een zonnige dag. Niet alleen die maar geen enkel ander display in die catagorie van displays.
Tot nu toe is het bij nog geen enkel merk op gekomen, dat portable radio's juist buiten gebruikt worden.
Ik heb een 705, maar dat is echt niet af te lezen op een zonnige dag. Niet alleen die maar geen enkel ander display in die catagorie van displays.
- PA3GNZ, Tjeerd
- Roepletters: PA3GNZ
- Contacteer:
Het is, zoals altijd, erg persoonlijk wat je mooi en praktisch vindt.
Zo vind ik de knoppen/toetsen aan de bovenkant niet handig. Dit was voor mij bij de FT817(nd) ook een minpuntje.
Toch ben ik benieuwd naar de prestaties van deze nieuwe set. Stoort het scherm bijvoorbeeld niet op de ontvangst in het veld. Iets wat bij de IC-705 wel gebeurd.
Zo vind ik de knoppen/toetsen aan de bovenkant niet handig. Dit was voor mij bij de FT817(nd) ook een minpuntje.
Toch ben ik benieuwd naar de prestaties van deze nieuwe set. Stoort het scherm bijvoorbeeld niet op de ontvangst in het veld. Iets wat bij de IC-705 wel gebeurd.
Ik ben erg benieuwd naar het stroomverbruik, zeker gelet op het display met alle toeters en bellen. Naar mijn persoonlijke smaak is de "user interface" van de tegenwoordige sets van Icom en Yaesu nogal een overdaad aan informatie (en knoppen...). In de software wereld zouden ze de UI "bloated" noemen. Waterval, meerdere analoog uitziende meters, allerlei kleuren (en veel blauw, vind ik voor de ogen niet prettig zeker in het donker). Zeker voor bijvoorbeeld SOTA werk heb je behoefte aan een set die zo simpel en zuinig mogelijk is, maar ik denk niet dat Yaesu zich met deze set op dat "marktsegment" richt...
73,
Wouter Jan PE4WJ
73,
Wouter Jan PE4WJ
Ik hoop dat ze deze set met 4m gaan uitbreiden. Dat is de enige band waar ik niet op uit kan komen en het zou voor mij
een extra stimulans zijn om deze set aan te schaffen. Ik kan het niet voor anderen invullen, maar met 4m aan boord zou
het zomaar een bestseller kunnen worden.
Maar wie weet verrast Yaesu ons nog
een extra stimulans zijn om deze set aan te schaffen. Ik kan het niet voor anderen invullen, maar met 4m aan boord zou
het zomaar een bestseller kunnen worden.
Maar wie weet verrast Yaesu ons nog
Ik vind die dingen van yaesu er nogal kitcherig uit zien.
Net als die auto's met veel te hoge grill.
Net als die auto's met veel te hoge grill.
Heb je dat ervaren? of is dit alleen een persoonlijke kijk op Yaesu ?
Ik heb het eerst ook als niet functioneel gezien , tot ik er mee gewerkt had. en zelf een FT710 AES had
aangeschaft .
Vroeger was Yaesu het merk van "de meeste knoppen ", ok , dat gaf te denken
Nu zit er heel veel in een menu structuur , of achter een knopje en dan een menu'tje, instellen en gaan !! de volgende keer werkt het hetzelfde , en is het niet goed ,, met 1 druk op de knop is het DSP gebeuren te
resetten
Voor mij zijn de FT-710 ervaringen , reden tot denken , als de FTX-1f er is ga ik er zeker voor kijken .En nu is een Icom IC-705 mijn set voor "buiten ", niet dat die eruit gaat !!, De IC7760 laat ik links liggen
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80
ik soldeer beter dan ik schrijf !
ik soldeer beter dan ik schrijf !
- PA3GNZ, Tjeerd
- Roepletters: PA3GNZ
- Contacteer:
- Paula Bean
Wat dit betreft kan ik met jou gemakkelijk door één deur Waterval vind ik zelf wel prettig, mits plat en niet 3D, om te zien wat er op de band gebeurt. Verder ben ik vnl. geïnteresseerd in SWR en PWR meter tegelijkertijd op het scherm; hoe VFO-B staat kan me eigenlijk nooit schelen. Dus het zou prettig zijn om zelf te kunnen bepalen welke elementen wel en niet op het scherm staan.