problemen met yaesu ft2000

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pa3epe
Roepletters: pa3epe

problemen met yaesu ft2000

#1 Bericht door Pa3epe »

Mijn yaesu ft2000 is opeens begonnen met niet meer op Alle banden audio te laten werken,zowel met speaker dan wel koptelefoon.Dat houdt ook in dat er geen vermogen aanwezig is.Hoor wel het relais klikken om het geluid te laten versyerken,maarja.Het ledje van Rx blijft op alle banden knipperen.Het relais van de eindtrap werkt dus ook niet,zowel de seinsleutel dan wel met de mic.Ik heb wel de set laten resetten,deze valt dus op 7 Mhz.Wie of wat weet hier meer van af.

pa3epe

PA3GAG
Roepletters: PA3GAG

Re: problemen met yaesu ft2000

#2 Bericht door PA3GAG »

Het knipperen van de rode tx led ontstaat als de radio aangezet wordt en de ptt bekrachtigd is. haal ALLE aansluitingen op de radio los, dus mic. seinsleutel en alle andere aanwezige verbindingen met de radio.
Als het goed is werkt de radio weer normaal. Controleer daarna alle aansluitingen door ze een voor een weer aan te sluiten.

73! Rien

Pa3epe

#3 Bericht door Pa3epe »

Heb alle stekkers eruit de set gehaald, en een groot deel werkt weer bij Vfo A.Behave op 50 mhz, 28 mhz en 21 mhz wel power geen Ontvangst.
Tevens op 24 mhz, gaat de zender automatisch op 24.890 mhz, hier dus ook geen Ontvangst, wel power.
De seinsleutel geeft ook helemaal geen power af, bij het gebruik.Seinsleutel werkt wel.

Op Vfo B werkt alles goed

Dit gedonder begon na het werken bij / met Aurora

Wie heeft een Idee ?

vr groet pa3epe

PA2RU
Roepletters: PA2RU
Contacteer:

#4 Bericht door PA2RU »

Volledige reset kan wel eens soelaas bieden..
73 René PA2RU

Pa3epe

#5 Bericht door Pa3epe »

Hoi, ik heb de set al meerdere malen een reset gegeven, de instelling zaten en zitten nog steeds, volgen de Fabrieksinstelling, die je vaak ook krijgt naar een volledige Reset

Plaats reactie